Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: ArtoKucior » 03 kwie 2015, 9:45

Ja Lancię odzyskam dopiero w drugi dzień świąt w Płońsku będę wtedy...a niewiem czy tak sobie mogę podróżować przy skrzyni zablokowanej na jednym wysokim (4) biegu żeby to nie miało złego wpływu na nią. Jedyny plus tego, że przejechanych kilometrów liczniki nie nabijają czyli przebieg stoi w miejscu.

Trochę poczytałem w elearnie o tym CANie. U mnie problemem jest CAN C (szybka sieć) ponieważ (jak wynika z opisów) po tym canie body łączy się ze wszystkim z czym mam problem oprócz zegarów, które są na CANie B (wolna sieć) i niby wszystkie centralki sprawne i zegary również niby sprawne
can.jpg
...I jeszcze dodam...kiedyś jednorazowo wystąpiło coś takiego, później nigdy więcej:
DSC_0244.jpg
Jak mnie pamięć niesie to cruise control miałem sprawny a wtedy gdy chciałem go włączyć to chyba pokazała się ta wiadomość i cruise control nie działał pomimo, że ikonka się zapaliła jakby miał działać. Później jeszcze próbowałem chyba włączać ale nie działał. Może ma to jakiś związek?

P.S.
Abnormal zawsze przy słabszym aku mi się pojawia...gdy naładowany to nie ma problemu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: bronx » 03 kwie 2015, 11:49

Artur powiem/napiszę Ci tylko tyle ....
Ja u siebie jak rozplatałem wiązke a ABS ( bo był blad cana abs-ecu) ręce mi opadły.
Wczoraj jak walczyłem z cieknącą pompą WC moje oczy ujrzały arcydzieło, powrót wtryskiwacza przyklejony glue-ganem ... !!!
Co tam jeszcze znajdę... aż się boję zaglądać pod siedzenia ( błąd poduszki bocznej). Nasi tam byli, i się spier...lić robotę uczyli !
Niestety większość ludzi musi robić wszystko i co za tym idzie jest to źle zrobione !
Nie poradzili sobie tyle czasu, zabierz się sam, to naprawdę nie jest fizyka kwantowa.
Każdy prawie narzeka na MES/FES a nim naprawdę można troszkę działać.
Podłącz się do tego .... :) tym wynalazkiem i daj prtcsr co wywala !
Dodatkowo napisz na viva lancia (ale w dziale italiano), myślę że wtedy będziesz bliższy rozwiązania problemu.

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: ArtoKucior » 03 kwie 2015, 13:03

Tu bardzo chętnie podłączyłbym się pod MES/FES gdyby ktoś miał z okolicy w dodatku z elmem

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: Flyman » 03 kwie 2015, 13:40

Nie jest to z pewnością fizyka kwantowa, ale też nie jest to elementarz Ali. Jeśli chodzi o satysfakcję i chęć poradzenia sobie samemu, to droga obrana jest pozytywnie, ale jeśli trzeba to wszystko poukładać jakoś sensownie, w miarę szybko, to jednak polecam dobrego fachowca. Z mojej wysokości przeglądu widnokręgu, tak to się rysuje.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: LUKIThesis » 03 kwie 2015, 16:42

belial666 pisze:Luki, ..., macie takie same zegary, pomóż. Myślę, że to by było za proste, ale mogę się mylić.
Przykro mi ale wychodzę z założenia by nie ruszać .... bo będzie śmierdziało.
Idąc tym stwierdzeniem moja thesis nie jest autem do testowania uszkodzeń w drugim modelu .

Artur, wybacz .

Nie mam teraz przy sobie eLearn by zagłębić się czemu to inżynierowie w każdym Twoim problemie kierują na wymianę zegarów, jeśli jak twierdzi Twój mechanik to inna sieć CAN.

Ten błąd, który masz w connect to nie wiem czy nie jest związany z obecnością kluczyka w stacyjce. Tak mi się kojarzy, że zauważałem go u siebie gdy zostawiałem kluczyk w stacyjce na dłużej, a blokada ukł kierowniczego nie mogła zaskoczyć.

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: ArtoKucior » 03 kwie 2015, 20:15

Ten błąd bcan nastąpił podczas jazdy przy próbie włączenia cruise control.
Co do testowania Luki to nie musisz przepraszać...mi również trudno byłoby testować inne auto na moich częściach więc Cie doskonale rozumiem. Wiesz zastanawiam się nad zegarami choć wydaje mi się to bardzo dziwne. Niby nie takie drogie ale czy całe dojadą do mnie na skaczącej krypie przewoźnika? O to jest pytanie...hmm... Błąd 1601 lub 1602 jest coś z kluczem w stacyjce związany (gdzieś w necie wyczytałem) natomiast drugi albo 1601 albo 1602 powoduje go czasem sam elm jak się wkłada do eobd. Dla mnie zagadką jest tylko ten U1716 bo o opis bardzo ciężko a w necie zaledwie jeden znalazłem na przykładzie Stilo...tu któryś kolega co miał 3 strony a4 błędów również go tam ma ale opis zupełnie inny niż ja znalazłem przy stilo. kto wie...może jak już psychicznie będę padał może i kupie zegary hehe a jeśli to zegary się okażą to Luki masz whiskyacza u mnie :)

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: belial666 » 03 kwie 2015, 20:17

Artur , pochyl się nad ECU i może warto je sprawdzić. Badając cesara tempomat: auto zostało podłączone pod kompa, tempomat, a właściwie manetka reagowała na +/- itd. Pedał hamulca, czujnik, również. Czy było sprawdzane ECU ?
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: LUKIThesis » 03 kwie 2015, 21:59

Artur, jak możesz zajrzyj w eLearn w diagnostykę i zobacz co podają dla problemów jakie podałeś w pierwszym poście.
Myślę , że jak pojedziesz do ASO na podłączenie pod examiner to wiele się nie dowiesz oprócz wykazu błędów. Jest tylko nadzieja, że trafisz na mechanika, który zdradzi Ci więcej niż to co jest dopuszczone dla klienta.

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: ArtoKucior » 04 kwie 2015, 11:53

ASO w Płocku już nie ma...Takie podróże nie zaszkodzą skrzyni? Bo musiałbym jechać albo Włocławek albo Warszawa...

ECU chyba nie było...zresztą niczego nie jestem pewny co było sprawdzane co nie :/

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: belial666 » 04 kwie 2015, 13:24

Artur, mogę Ci wysłać mój kabel ELM 327 z płytką Multiscanem, spróbujesz się odłączyć i zobaczysz jakie błędy masz. Odeślesz jak sprawdzisz, na razie nie potrzebuję. Jak chcesz. Wysłać mogę we wtorek.
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: LUKIThesis » 04 kwie 2015, 14:20

Zajrzyj w instrukcję obsługi co podają , myślę, że dobrego wpływu na skrzynię taka jazda nie będzie miała.
Jeśli masz autocasco to sprawdź czy nie masz tam pakietu na transport auta w razie problemu, ja mam na przykład, ale chyba do 100 km.

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: ArtoKucior » 04 kwie 2015, 16:02

Jazdę 50km w jedną stronę w miarę zniosła...nic nie wyczułem złego także i powrót 50km też powinna znieść :)

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: ArtoKucior » 06 kwie 2015, 21:01

Mała aktualizacja...auto odebrałem, przyjechałem do Płocka ale...no właśnie. Taki mechanik, rozjebane akumulatory obydwa, na jednym 6v na drugim 2v. Auta uruchomić nie mogę...ale żeby było mało to plastikowa osłona jedna połamana, osłona od kierowcy przy nogach na środkowym tunelu połamana, klapka do napoju ułamana bo nie zamyka się,brud, syf, paluchy brudne na całej skórze i z przodu i z tyłu...nawet nie wspomnę o zewnątrz auta ile paluchów wszędzie. Pierwszy raz w takim stanie odbieram samochód z naprawy która się nie odbyła. Nic mu nie zapłaciłem ale muszę akumulatory już kupić.

Zauważyłem coś na zegarach. Gdy przełączam kluczykiem na mar to zegary żyją. Padają po 2 może 3 sekundach dopiero. Grzanie świec żarowych wogóle się nie włącza. Tak też raczej było od początku mojego problemu jeśli wcześniej nie pisałem o tym. I wcale ikonka nie wyskakuje od cruise control.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4007
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: volf » 06 kwie 2015, 21:36

To jak odpaliłeś (u mechanika) auto na 6V ?
Może jeszcze ładowania nie masz, bo raczej w czasie podróży powinien się podładować. Ja bym spróbował jeszcze ładować prostownikiem, bo jeśli akumulator nie jest bardzo stary to trochę szkoda wyrzucać a Thesis chyba dość duży (i drogi) jest.
Co do zniszczeń w aucie to wyrazy współczucia.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: Flyman » 06 kwie 2015, 21:40

Boże, toż to jakiś program ?Nie do wiary!? Artur, kto Ci polecił ten warsztat? No przecież już nie raz było pisane, że niestety, ale są samochody, które kowal tylko zepsuje. Temu mechanikowi, to bym Lanosa nie oddał, bo tam też jest co urwać.
Straszni mi przykro, że Cię to spotkało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”