Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
Niestety przyszedł czas i na mnie i o to błędy, które powodują to, że zegary padły czyli prędkościomierz, obrotomierz, temp silnika, chwilowe spalanie, który lub co włączone skrzynią biegów ASB nie ma PRND, skrzynia zablokowała się na jednym biegu w D (R działa P działa N działa), informacja o kluczyku, coś tak o czujniku kąta skrętu kierownicy. Byłem u mechaniora, on zczytał te błędy. Powiedział mi, że coś nie tak z siecią CAN A. Troche przewertowałem internet na temat tych błędów lecz te tematy nie dotyczyły Thesisa lecz fiatów najczęściej Punto, Stilo. Czy możecie mi podpowiedzieć co dokładnie każdy z osobna błąd oznacza? Wtedy będę miał łatwiej do ewentualnych poszukiwań i naprawy ewentualnej...Dziś zdarzyło mi się to 2 raz...1 raz kilka dni temu, wtedy przewertowałem wszystkie bezpieczniki, podociskałem widoczne wtyczki i jakoś dało się naprawić. Dziś te same czynności nic nie wniosły. Proszę o pomoc
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
Artur, sprawdziłbym w takim razie sterownik silnika . Sterownik silnika masz pod nadkolem po lewej stronie auta ( str. kierowcy ), tak mniej-więcej pod lampą. Musisz zdjąć koło , nadkole , zobaczysz chłodnice oleju silnikowego, a obok będzie sterownik . Jak dobrze pamiętam, to by go wyjąć musisz odkręcić mocowanie chłodnicy od grodzi , a aby odpiąć kości ,, dwie sztuki ,( tak do zajrzenia czy nie zaśniedziała lub czy gniazdo na sterowniku jest czyste) możesz wyjąć lampę i od góry zwolnić zabezpieczenia by zdjąć kość , wiązkę wycofujesz przez wnękę koła , czli demontujesz koło i nadkole .
Zwróć również uwagę na wiązkę zanim zaczniesz demontować kości lub sterownik . Może jest gdzieś uszkodzona, jak ją naprawisz to obejdzie się bez demontażu całości .
To tak szybko co mi przychodzi do głowy .
Zwróć również uwagę na wiązkę zanim zaczniesz demontować kości lub sterownik . Może jest gdzieś uszkodzona, jak ją naprawisz to obejdzie się bez demontażu całości .
To tak szybko co mi przychodzi do głowy .
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
Dzięki...jutro będę kombinowałLUKIThesis pisze:Artur, sprawdziłbym w takim razie sterownik silnika . Sterownik silnika masz pod nadkolem po lewej stronie auta ( str. kierowcy ), tak mniej-więcej pod lampą. Musisz zdjąć koło , nadkole , zobaczysz chłodnice oleju silnikowego, a obok będzie sterownik . Jak dobrze pamiętam, to by go wyjąć musisz odkręcić mocowanie chłodnicy od grodzi , a aby odpiąć kości ,, dwie sztuki ,( tak do zajrzenia czy nie zaśniedziała lub czy gniazdo na sterowniku jest czyste) możesz wyjąć lampę i od góry zwolnić zabezpieczenia by zdjąć kość , wiązkę wycofujesz przez wnękę koła , czli demontujesz koło i nadkole .
Zwróć również uwagę na wiązkę zanim zaczniesz demontować kości lub sterownik . Może jest gdzieś uszkodzona, jak ją naprawisz to obejdzie się bez demontażu całości .
To tak szybko co mi przychodzi do głowy .
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
Odpinamy aku !!!!LUKIThesis pisze:Artur, sprawdziłbym w takim razie sterownik silnika . Sterownik silnika masz pod nadkolem po lewej stronie auta ( str. kierowcy ), tak mniej-więcej pod lampą. Musisz zdjąć koło , nadkole , zobaczysz chłodnice oleju silnikowego, a obok będzie sterownik . Jak dobrze pamiętam, to by go wyjąć musisz odkręcić mocowanie chłodnicy od grodzi , a aby odpiąć kości ,, dwie sztuki ,( tak do zajrzenia czy nie zaśniedziała lub czy gniazdo na sterowniku jest czyste) możesz wyjąć lampę i od góry zwolnić zabezpieczenia by zdjąć kość , wiązkę wycofujesz przez wnękę koła , czli demontujesz koło i nadkole .
Zwróć również uwagę na wiązkę zanim zaczniesz demontować kości lub sterownik . Może jest gdzieś uszkodzona, jak ją naprawisz to obejdzie się bez demontażu całości .
To tak szybko co mi przychodzi do głowy .
Nr. telef. 501259455
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
A ty znowu swoje zaś w twoim wypadku zawsze, lecz nie zaszkodzi .belial666 pisze:
Odpinamy aku !!!!
Artur, nie ma za co , oby problem był we wiązce, a nie uszkodzeniu ECU. Kiepskie umiejscowienie jego prowadzi do uszkodzeń z racji przedostatnia się wody do wnętrza centralki .
Udanej pracy !
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
Źródło informacji eLearn
1. Otworzyć pokrywę bagażnika i odłączyć ujemny zacisk akumulatora.
2, Rozłączyć szybkozłączkę ( przewodu układu zapobiegającego parowaniu )
3. Odłączyć złącza od centralki sterowania silnikiem
Ps: Nie jesteś mechanikiem, a więc bierz odpowiedzialność za porady!!!
Belial666
Zawód- STOLARZ
1. Otworzyć pokrywę bagażnika i odłączyć ujemny zacisk akumulatora.
2, Rozłączyć szybkozłączkę ( przewodu układu zapobiegającego parowaniu )
3. Odłączyć złącza od centralki sterowania silnikiem
Ps: Nie jesteś mechanikiem, a więc bierz odpowiedzialność za porady!!!
Belial666
Zawód- STOLARZ
Ostatnio zmieniony 10 lut 2015, 19:50 przez belial666, łącznie zmieniany 2 razy.
Nr. telef. 501259455
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
No to teraz się ulałem po uszy
Bo ty nim jesteś
Demontaż wahacza tylnego dolnego ;
1) zdemontować układ wydechowy ,
2) zdemontować osłony termiczne wydechu,
3) itd
4) itd
.
.
100) zdemontować wahacz .
Demontaż alternatora ,
1) zdemontować układ paliwowy ,
2) itd,
3) itd,
.
.
100) zdemontować alternator .
Problem z luzem drążka zmiany biegów
1) !!! wypchać go taśmami/opaskami zaciskowymi !!!
I jeszcze wiele tylko musiałbym jak ty warować i wytykać ci twoje bzdury .
Mimo wszystko, napisałem nie zaszkodzi robić po twojemu więc nie wtrącaj się jak komuś radzę po mojemu.
Aaa, eol error
Myślałem, że to nauczy cię trochę pokory.
RL na kloszu lampy !!!
Edytuj edytuj , ukryj bzdury .
Bo ty nim jesteś
Demontaż wahacza tylnego dolnego ;
1) zdemontować układ wydechowy ,
2) zdemontować osłony termiczne wydechu,
3) itd
4) itd
.
.
100) zdemontować wahacz .
Demontaż alternatora ,
1) zdemontować układ paliwowy ,
2) itd,
3) itd,
.
.
100) zdemontować alternator .
Problem z luzem drążka zmiany biegów
1) !!! wypchać go taśmami/opaskami zaciskowymi !!!
I jeszcze wiele tylko musiałbym jak ty warować i wytykać ci twoje bzdury .
Jak tak będziesz wszystko czytał z eLearn-a to zaraz do wyjęcia kluczyka ze stacyjki będziesz kazał zdemontować kolumnę kierownicy wraz z nią. A sorry, całe szczęście, że tam tacy jak ty nie tworzyli eLearn-a , Bogu dzięki .belial666 pisze:
Ps: Nie jesteś mechanikiem, a więc bierz odpowiedzialność za porady!!!
Mimo wszystko, napisałem nie zaszkodzi robić po twojemu więc nie wtrącaj się jak komuś radzę po mojemu.
Aaa, eol error
Myślałem, że to nauczy cię trochę pokory.
RL na kloszu lampy !!!
Edytuj edytuj , ukryj bzdury .
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
Panowie...oringów nie mam więc ich nie zdejmę abyście się pogodzili ale...odkręcę koło
Luki...2 dni grzebałem przy samochodzie. Szkoda gadać a i pisać tu. Nie zrobiłem. Do sterownika silnika (ja pie******) dostać się jest nie możliwe. Kable obejrzałem co mogłem zobaczyć i na jednym tuż za zakolem przetarcie było ale tylko samego oplotu zewnętrznego (kable nie naruszone). Tak to dwie masy (śruby) wymieniłem bo rdza łapała...ale nic to nie dało. Narazie jestem z mechaniorem umówiony...zobaczymy co jemu uda się zadziałać. Niby jak nie zrobi to nic nie weźmie (kasy).
Oczywiście na aku odłączonym robiłem
Głupie pytanie mam Główny komputer to gdzie jest?
Luki...2 dni grzebałem przy samochodzie. Szkoda gadać a i pisać tu. Nie zrobiłem. Do sterownika silnika (ja pie******) dostać się jest nie możliwe. Kable obejrzałem co mogłem zobaczyć i na jednym tuż za zakolem przetarcie było ale tylko samego oplotu zewnętrznego (kable nie naruszone). Tak to dwie masy (śruby) wymieniłem bo rdza łapała...ale nic to nie dało. Narazie jestem z mechaniorem umówiony...zobaczymy co jemu uda się zadziałać. Niby jak nie zrobi to nic nie weźmie (kasy).
Oczywiście na aku odłączonym robiłem
Głupie pytanie mam Główny komputer to gdzie jest?
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
Artur, sorry, że Cię napuściłem na grzebanie przy ECU. Myślałem, że może wina na połączeniu ze sterownika, to częsta przyczyna jak sam zauważyłeś, że na jednym obtarła się izolacja. Jak to zabezpieczyłeś i problem nie zniknął to trzeba dalej sprawdzić.
Zatem, pofatygowałem się do eLearna bo pierwszy mój post walnąłem z moich domysłów ( wychodzi, że błędnie ).
eLearn podają wszędzie , czyli w każdej przez Ciebie opisanej usterce by postępować zgodnie z zaleceniami podanymi w urządzeniu diagnostycznym ( oczywiście podpowiedzi konkretne w examinerze ). Na koniec podają, jeśli usterki występują nadal, by wymienić zestaw wskaźników czyli zegary .
Belial w zrób to sam chyba wrzucał jak zdjąć zegary, więc nie będę pisał jak to należy robić jak jest konkretny obrazkowy opis na forum.
Zdemontuj zegary, sprawdź połączenie na kościach i jeśli to nie pomoże jedź do fachmana. Nie wiem czy jeśli będziesz chciał zamontować drugi zestaw zegarów nie będzie potrzebne osiowanie.
Zatem, pofatygowałem się do eLearna bo pierwszy mój post walnąłem z moich domysłów ( wychodzi, że błędnie ).
eLearn podają wszędzie , czyli w każdej przez Ciebie opisanej usterce by postępować zgodnie z zaleceniami podanymi w urządzeniu diagnostycznym ( oczywiście podpowiedzi konkretne w examinerze ). Na koniec podają, jeśli usterki występują nadal, by wymienić zestaw wskaźników czyli zegary .
Belial w zrób to sam chyba wrzucał jak zdjąć zegary, więc nie będę pisał jak to należy robić jak jest konkretny obrazkowy opis na forum.
Zdemontuj zegary, sprawdź połączenie na kościach i jeśli to nie pomoże jedź do fachmana. Nie wiem czy jeśli będziesz chciał zamontować drugi zestaw zegarów nie będzie potrzebne osiowanie.
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
Odświeżam temat.
Auto ciągle u mechanika stoi. Miał diagnozę, że poszła centralka ABS. Kupiłem drugą u kolegi AUFER, działająca, sprawna...błąd pozostał. Czyli diagnoza mechaniora błędna i ja kasę nie potrzebnie już utopiłem. Wkurzyłem się co nie miara. Przewertowałem internet znowu w poszukiwaniu opisów tego błędu. Ciężko coś znaleść na temat błędów U a najłatwiej na temat błędów P. Znalazłem jakieś tam opisy, że coś z modułem przednich drzwi (jest coś takiego?), że sterownik skrzyni biegów...ale najwięcej, że brak łączenia między wiązką sterownika silnika a wiązką tempomatu. Otóż taki szczegół z tempomatem nabyłem...z pół roku temu włączyłem i nie działał (chyba) mimo świecących się kontrolek, że niby działa. Nie przejąłem się za bardzo bo i tak nigdy nie korzystałem. Czasem dla sprawdzenia włączałem czy działa czy nie ale niby działał a nie działał (kurczę, może źle włączam ustawiam itd).
Czy możecie sprawdzić w FESie czy MESie co dokładnie ten błąd oznacza? Już głupoty dostaję bo niewiem co myśleć. Zaraz mechanika będę zmieniał (przez niby nie sprawny ABS)
Auto ciągle u mechanika stoi. Miał diagnozę, że poszła centralka ABS. Kupiłem drugą u kolegi AUFER, działająca, sprawna...błąd pozostał. Czyli diagnoza mechaniora błędna i ja kasę nie potrzebnie już utopiłem. Wkurzyłem się co nie miara. Przewertowałem internet znowu w poszukiwaniu opisów tego błędu. Ciężko coś znaleść na temat błędów U a najłatwiej na temat błędów P. Znalazłem jakieś tam opisy, że coś z modułem przednich drzwi (jest coś takiego?), że sterownik skrzyni biegów...ale najwięcej, że brak łączenia między wiązką sterownika silnika a wiązką tempomatu. Otóż taki szczegół z tempomatem nabyłem...z pół roku temu włączyłem i nie działał (chyba) mimo świecących się kontrolek, że niby działa. Nie przejąłem się za bardzo bo i tak nigdy nie korzystałem. Czasem dla sprawdzenia włączałem czy działa czy nie ale niby działał a nie działał (kurczę, może źle włączam ustawiam itd).
Czy możecie sprawdzić w FESie czy MESie co dokładnie ten błąd oznacza? Już głupoty dostaję bo niewiem co myśleć. Zaraz mechanika będę zmieniał (przez niby nie sprawny ABS)
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
Niby tak bo na moim i na Aufera jest to samo....ten sam błąd. Może coś z tym tempomatem? Przetarty przewód po drodze? Możliwe to? Ja już niewiem
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
A próbowałeś hamować ostro na jakieś śliskiej nawierzchni by poczuć, że ABS działa?
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
Z tym błędem nie...AUFER pisze:A próbowałeś hamować ostro na jakieś śliskiej nawierzchni by poczuć, że ABS działa?
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1629
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
Pozwolę się o coś zapytać. Mianowicie. Czy nie jest czasem tak, że jak ABS nie działa to świeci się kontrolka od niego na desce rozdzielczej?
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V