Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: ArtoKucior » 09 lut 2015, 15:39

Niestety przyszedł czas i na mnie i o to błędy, które powodują to, że zegary padły czyli prędkościomierz, obrotomierz, temp silnika, chwilowe spalanie, który lub co włączone skrzynią biegów ASB nie ma PRND, skrzynia zablokowała się na jednym biegu w D (R działa P działa N działa), informacja o kluczyku, coś tak o czujniku kąta skrętu kierownicy. Byłem u mechaniora, on zczytał te błędy. Powiedział mi, że coś nie tak z siecią CAN A. Troche przewertowałem internet na temat tych błędów lecz te tematy nie dotyczyły Thesisa lecz fiatów najczęściej Punto, Stilo. Czy możecie mi podpowiedzieć co dokładnie każdy z osobna błąd oznacza? Wtedy będę miał łatwiej do ewentualnych poszukiwań i naprawy ewentualnej...Dziś zdarzyło mi się to 2 raz...1 raz kilka dni temu, wtedy przewertowałem wszystkie bezpieczniki, podociskałem widoczne wtyczki i jakoś dało się naprawić. Dziś te same czynności nic nie wniosły. Proszę o pomoc :)

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: LUKIThesis » 10 lut 2015, 0:57

Artur, sprawdziłbym w takim razie sterownik silnika . Sterownik silnika masz pod nadkolem po lewej stronie auta ( str. kierowcy ), tak mniej-więcej pod lampą. Musisz zdjąć koło , nadkole , zobaczysz chłodnice oleju silnikowego, a obok będzie sterownik . Jak dobrze pamiętam, to by go wyjąć musisz odkręcić mocowanie chłodnicy od grodzi , a aby odpiąć kości ,, dwie sztuki ,( tak do zajrzenia czy nie zaśniedziała lub czy gniazdo na sterowniku jest czyste) możesz wyjąć lampę i od góry zwolnić zabezpieczenia by zdjąć kość , wiązkę wycofujesz przez wnękę koła , czli demontujesz koło i nadkole .
Zwróć również uwagę na wiązkę zanim zaczniesz demontować kości lub sterownik . Może jest gdzieś uszkodzona, jak ją naprawisz to obejdzie się bez demontażu całości .
To tak szybko co mi przychodzi do głowy .

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: ArtoKucior » 10 lut 2015, 18:34

LUKIThesis pisze:Artur, sprawdziłbym w takim razie sterownik silnika . Sterownik silnika masz pod nadkolem po lewej stronie auta ( str. kierowcy ), tak mniej-więcej pod lampą. Musisz zdjąć koło , nadkole , zobaczysz chłodnice oleju silnikowego, a obok będzie sterownik . Jak dobrze pamiętam, to by go wyjąć musisz odkręcić mocowanie chłodnicy od grodzi , a aby odpiąć kości ,, dwie sztuki ,( tak do zajrzenia czy nie zaśniedziała lub czy gniazdo na sterowniku jest czyste) możesz wyjąć lampę i od góry zwolnić zabezpieczenia by zdjąć kość , wiązkę wycofujesz przez wnękę koła , czli demontujesz koło i nadkole .
Zwróć również uwagę na wiązkę zanim zaczniesz demontować kości lub sterownik . Może jest gdzieś uszkodzona, jak ją naprawisz to obejdzie się bez demontażu całości .
To tak szybko co mi przychodzi do głowy .
Dzięki...jutro będę kombinował :)

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: belial666 » 10 lut 2015, 19:10

LUKIThesis pisze:Artur, sprawdziłbym w takim razie sterownik silnika . Sterownik silnika masz pod nadkolem po lewej stronie auta ( str. kierowcy ), tak mniej-więcej pod lampą. Musisz zdjąć koło , nadkole , zobaczysz chłodnice oleju silnikowego, a obok będzie sterownik . Jak dobrze pamiętam, to by go wyjąć musisz odkręcić mocowanie chłodnicy od grodzi , a aby odpiąć kości ,, dwie sztuki ,( tak do zajrzenia czy nie zaśniedziała lub czy gniazdo na sterowniku jest czyste) możesz wyjąć lampę i od góry zwolnić zabezpieczenia by zdjąć kość , wiązkę wycofujesz przez wnękę koła , czli demontujesz koło i nadkole .
Zwróć również uwagę na wiązkę zanim zaczniesz demontować kości lub sterownik . Może jest gdzieś uszkodzona, jak ją naprawisz to obejdzie się bez demontażu całości .
To tak szybko co mi przychodzi do głowy .
Odpinamy aku !!!!
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: LUKIThesis » 10 lut 2015, 19:19

belial666 pisze:
Odpinamy aku !!!!
A ty znowu swoje :roll: zaś w twoim wypadku zawsze, lecz nie zaszkodzi .


Artur, nie ma za co , oby problem był we wiązce, a nie uszkodzeniu ECU. Kiepskie umiejscowienie jego prowadzi do uszkodzeń z racji przedostatnia się wody do wnętrza centralki .
Udanej pracy !

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: belial666 » 10 lut 2015, 19:30

Źródło informacji eLearn

1. Otworzyć pokrywę bagażnika i odłączyć ujemny zacisk akumulatora.

2, Rozłączyć szybkozłączkę ( przewodu układu zapobiegającego parowaniu )

3. Odłączyć złącza od centralki sterowania silnikiem

Ps: Nie jesteś mechanikiem, a więc bierz odpowiedzialność za porady!!!

Belial666
Zawód- STOLARZ
Ostatnio zmieniony 10 lut 2015, 19:50 przez belial666, łącznie zmieniany 2 razy.
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: LUKIThesis » 10 lut 2015, 19:45

No to teraz się ulałem po uszy :lol: :lol: :lol:

Bo ty nim jesteś :lol:

Demontaż wahacza tylnego dolnego ;
1) zdemontować układ wydechowy ,
2) zdemontować osłony termiczne wydechu,
3) itd
4) itd
.
.
100) zdemontować wahacz .

Demontaż alternatora ,
1) zdemontować układ paliwowy ,
2) itd,
3) itd,
.
.
100) zdemontować alternator .

Problem z luzem drążka zmiany biegów
1) !!! wypchać go taśmami/opaskami zaciskowymi !!!

I jeszcze wiele tylko musiałbym jak ty warować i wytykać ci twoje bzdury .
belial666 pisze:
Ps: Nie jesteś mechanikiem, a więc bierz odpowiedzialność za porady!!!
Jak tak będziesz wszystko czytał z eLearn-a to zaraz do wyjęcia kluczyka ze stacyjki będziesz kazał zdemontować kolumnę kierownicy wraz z nią. A sorry, całe szczęście, że tam tacy jak ty nie tworzyli eLearn-a , Bogu dzięki .

Mimo wszystko, napisałem nie zaszkodzi robić po twojemu więc nie wtrącaj się jak komuś radzę po mojemu.

Aaa, eol error :lol:
Myślałem, że to nauczy cię trochę pokory.

RL na kloszu lampy !!!

Edytuj edytuj , ukryj bzdury .

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: ArtoKucior » 12 lut 2015, 17:27

Panowie...oringów nie mam więc ich nie zdejmę abyście się pogodzili ale...odkręcę koło :)
Luki...2 dni grzebałem przy samochodzie. Szkoda gadać a i pisać tu. Nie zrobiłem. Do sterownika silnika (ja pie******) dostać się jest nie możliwe. Kable obejrzałem co mogłem zobaczyć i na jednym tuż za zakolem przetarcie było ale tylko samego oplotu zewnętrznego (kable nie naruszone). Tak to dwie masy (śruby) wymieniłem bo rdza łapała...ale nic to nie dało. Narazie jestem z mechaniorem umówiony...zobaczymy co jemu uda się zadziałać. Niby jak nie zrobi to nic nie weźmie (kasy).
Oczywiście na aku odłączonym robiłem ;)
Głupie pytanie mam :) Główny komputer to gdzie jest? :)

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: LUKIThesis » 12 lut 2015, 21:28

Artur, sorry, że Cię napuściłem na grzebanie przy ECU. Myślałem, że może wina na połączeniu ze sterownika, to częsta przyczyna jak sam zauważyłeś, że na jednym obtarła się izolacja. Jak to zabezpieczyłeś i problem nie zniknął to trzeba dalej sprawdzić.
Zatem, pofatygowałem się do eLearna bo pierwszy mój post walnąłem z moich domysłów ( wychodzi, że błędnie ).
eLearn podają wszędzie , czyli w każdej przez Ciebie opisanej usterce by postępować zgodnie z zaleceniami podanymi w urządzeniu diagnostycznym ( oczywiście podpowiedzi konkretne w examinerze ). Na koniec podają, jeśli usterki występują nadal, by wymienić zestaw wskaźników czyli zegary .
Belial w zrób to sam chyba wrzucał jak zdjąć zegary, więc nie będę pisał jak to należy robić jak jest konkretny obrazkowy opis na forum.
Zdemontuj zegary, sprawdź połączenie na kościach i jeśli to nie pomoże jedź do fachmana. Nie wiem czy jeśli będziesz chciał zamontować drugi zestaw zegarów nie będzie potrzebne osiowanie.

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: ArtoKucior » 09 mar 2015, 18:10

Odświeżam temat.
Auto ciągle u mechanika stoi. Miał diagnozę, że poszła centralka ABS. Kupiłem drugą u kolegi AUFER, działająca, sprawna...błąd pozostał. Czyli diagnoza mechaniora błędna i ja kasę nie potrzebnie już utopiłem. Wkurzyłem się co nie miara. Przewertowałem internet znowu w poszukiwaniu opisów tego błędu. Ciężko coś znaleść na temat błędów U a najłatwiej na temat błędów P. Znalazłem jakieś tam opisy, że coś z modułem przednich drzwi (jest coś takiego?), że sterownik skrzyni biegów...ale najwięcej, że brak łączenia między wiązką sterownika silnika a wiązką tempomatu. Otóż taki szczegół z tempomatem nabyłem...z pół roku temu włączyłem i nie działał (chyba) mimo świecących się kontrolek, że niby działa. Nie przejąłem się za bardzo bo i tak nigdy nie korzystałem. Czasem dla sprawdzenia włączałem czy działa czy nie ale niby działał a nie działał (kurczę, może źle włączam ustawiam itd).
Czy możecie sprawdzić w FESie czy MESie co dokładnie ten błąd oznacza? Już głupoty dostaję bo niewiem co myśleć. Zaraz mechanika będę zmieniał (przez niby nie sprawny ABS)

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: belial666 » 09 mar 2015, 18:22

A czy sam ABS sprawny ?.
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: ArtoKucior » 09 mar 2015, 19:15

Niby tak bo na moim i na Aufera jest to samo....ten sam błąd. Może coś z tym tempomatem? Przetarty przewód po drodze? Możliwe to? Ja już niewiem

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: AUFER » 09 mar 2015, 19:21

A próbowałeś hamować ostro na jakieś śliskiej nawierzchni by poczuć, że ABS działa?
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: ArtoKucior » 09 mar 2015, 19:26

AUFER pisze:A próbowałeś hamować ostro na jakieś śliskiej nawierzchni by poczuć, że ABS działa?
Z tym błędem nie...

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1629
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601

Post autor: Paweł Beski » 09 mar 2015, 19:30

Pozwolę się o coś zapytać. Mianowicie. Czy nie jest czasem tak, że jak ABS nie działa to świeci się kontrolka od niego na desce rozdzielczej?
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”