Thesis JTD - problemy z mocą po deszczu

walec86
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 12 sie 2014, 16:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Katowice

Thesis JTD - problemy z mocą po deszczu

Post autor: walec86 » 21 maja 2015, 10:20

Witam kolegów,
kilka razy zdarzyło mi się że po szybszym wjechaniu w kałużę (nie mówię o zatopieniu samochodu po klamki tylko np wjechaniu w wodę zgromadzoną w koleinach) samochód stracił moc, bardzo niechętnie wkręcał się na obroty i "ledwo jechał" wygląda na to jakby zamoczył się jakiś czujnik albo przepływomierz.

Czy ktoś spotkał się z podobnym zjawiskiem albo ma pomysł gdzie szukać problemu?
Po wyschnięciu wszystko wraca do normy, żadnych błędów nie wyświetla.

Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: THESIS JTD problemy po deszczu

Post autor: bronx » 21 maja 2015, 10:24

Jak wygląda rura z pasa lecąca do puszki filtra ?
Jak wygląda puszka filtra pow ?
Jak będziesz miał taki objaw sprawdź filtr czy nie jest mokry.
Jak będzie taki objaw najlepiej zrobić logi,
silnik 10 czy 20V ?
Jeśli 10V to przy tym objawie odłącz przepływkę.
Może być przepustnica, egr.

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1569
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis JTD - problemy z mocą po deszczu

Post autor: rain » 21 maja 2015, 12:19

Moje 10V psuje kolega :>
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis JTD - problemy z mocą po deszczu

Post autor: bronx » 21 maja 2015, 12:45

To jak to od rain to to kibel, 5L PB i grillową z tescco tylko można :P

A tak na poważnie jak będzie kałuża i straci moc odłącz przepływkę i/lub zaślep egr - to na pierwszy rzut.

walec86
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 12 sie 2014, 16:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Katowice

Re: Thesis JTD - problemy z mocą po deszczu

Post autor: walec86 » 21 maja 2015, 13:44

narazie naprawia a nie psuje ;-)

OK będziemy monitorować,
ostatnio miałem wymieniany przy okazji czegoś filtr powietrza więc jest taka opcja że ktoś czegoś nie dopiął jak trzeba bo przedtem takich objawów nie było.

artsfast
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:15
Imię: Artur
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis JTD - problemy z mocą po deszczu

Post autor: artsfast » 21 maja 2015, 21:53

Miałem zakładać nowy temat lecz podepnę się pod ten.
Problem podobny silnik ten sam. 10V
Wracam z pracy stoję na światłach chcę ruszyć a tu kontrolka czerwona od silnika żółta od hamulca i wspomagania auto jak wóz w węglem. Jakoś się dotoczyłem.
Po podłączeniu MES-a błąd "Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik)" w V
Zaznaczyłem tą opcje do wykresu i dodatkowo "Pozycja pedału przyspieszenia" w %
Odpalam wykres i powoli wciskam pedał przyspieszenia wartość w procentach płynnie od 0 do 100% natomiast wartość w V leci w górę z pikami do 0V co chwilę.
Błąd skasowany nie pojawia się dopóki nie nacisnę pedału przyspieszenia. Jutro załączę print screen z wykresem.
Może ktoś wie co może być przyczyną. na chłopski rozum potencjometr w pedale jest ok bo wartość surowa w procentach idzie płynnie gdzieś dalej chyba jest problem tylko gdzie ?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4001
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis JTD - problemy z mocą po deszczu

Post autor: volf » 21 maja 2015, 22:15

Przeczyść styki w kostce od potencjometru gazu, choć gdzie ta kostka jest w Thesis to pojęcia nie mam.
W Kappie jest przy pedale a w lybrach bywa pod schowkiem...|
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”