Thesis 2.4 JTD - problem z przekaźnikiem lub czujnikiem
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 166
- Rejestracja: 09 lis 2015, 18:05
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Nie na temat w sprawie Thesisa v.2
Mam autko tak jak w tytule które parkuje w Mińsku Maz. jestem nowym posiadaczem od ok 2 miesięcy.
Pojawiły mi się problemy następujące
1.Problem z rannym odpalaniem ale jakoś sobie radzę
2.Awaria skrzyni biegów brak pierwszego biegu i brak możliwości sekwencyjnej zmiany biegów
3.Nie działa obrotomierz i prędkościomierz
4.Wskaźnik nie pokazuje temperatury silnika
Wszystkie te awarie poza odpalaniem występują okresowo i wszystkie trzy naraz aha zapomniałbym o błędzie EPB który występuje razem z innymi.Obstawiam jakąś kostkę lub przekaźnik ponieważ mam wrażenie że nieraz na dołkach błędy gasną i wszystko jest normalnie by za chwilę zaczęło się od nowa.Ponowne odpalanie nieraz pomaga ale nie zawsze.Proszę coś doradźcie.
Pojawiły mi się problemy następujące
1.Problem z rannym odpalaniem ale jakoś sobie radzę
2.Awaria skrzyni biegów brak pierwszego biegu i brak możliwości sekwencyjnej zmiany biegów
3.Nie działa obrotomierz i prędkościomierz
4.Wskaźnik nie pokazuje temperatury silnika
Wszystkie te awarie poza odpalaniem występują okresowo i wszystkie trzy naraz aha zapomniałbym o błędzie EPB który występuje razem z innymi.Obstawiam jakąś kostkę lub przekaźnik ponieważ mam wrażenie że nieraz na dołkach błędy gasną i wszystko jest normalnie by za chwilę zaczęło się od nowa.Ponowne odpalanie nieraz pomaga ale nie zawsze.Proszę coś doradźcie.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2015, 20:16 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami - poprawiłem. Nie nadużywaj wielkich liter./stabraf/
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami - poprawiłem. Nie nadużywaj wielkich liter./stabraf/
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis 2.4 JTD - problem z przekaźnikiem lub czujnikiem
Prawdopodobnie pada lub padł któryś moduł (centralka) elektroniczny. Najlepiej to sprawdzić i przetestować to zaprowadzić do kogoś kto Thesisy robił, robi i będzie robić i ma ku temu możliwości. A takich fachurów to w Polsce prawdopodobnie na jednym ręku policzysz, który to Cię jeszcze nie orżnie na kasę. Taka rzeczywistość. Poczytaj tematy, ja m.in. miałem problemy z elektroniką i wyszła centralka skrzyni biegów.
Pozdrawiam i powodzenia w naprawie
P.S.
Zajrzyj czy nie masz wody w podłodze przód pasażer gdzie są centralki m.in. od automatu
Pozdrawiam i powodzenia w naprawie
P.S.
Zajrzyj czy nie masz wody w podłodze przód pasażer gdzie są centralki m.in. od automatu
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Re: Thesis 2.4 JTD - problem z przekaźnikiem lub czujnikiem
Masz szyberdach?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 166
- Rejestracja: 09 lis 2015, 18:05
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Thesis 2.4 JTD - problem z przekaźnikiem lub czujnikiem
Tak posiadam szberdach.
Były 125p,126p,Toyota Carina II,Volvo 850,Star 200,Fiat Palio,Kia Carnival,,WSK 125 ,Kingway Chellenger
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 166
- Rejestracja: 09 lis 2015, 18:05
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Thesis 2.4 JTD - problem z przekaźnikiem lub czujnikiem
Podłoga sucha.Wczoraj nie było żadnego problemu,dzisiaj jest błąd skrzyni reszta działa.Zastanawiam się czy to nie jest problem z poziomem oleju w skrzyni.
Były 125p,126p,Toyota Carina II,Volvo 850,Star 200,Fiat Palio,Kia Carnival,,WSK 125 ,Kingway Chellenger
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 2.4 JTD - problem z przekaźnikiem lub czujnikiem
Pierwszym krokiem to radzę samemu przejrzeć co może powodować te problemy. Gdzie byś nie pojechał to i tak jak usuną błąd to Ci kity sprzedadzą co było winowajcą.
Po pierwsze to obejrzyj body , jest pod schowkiem po lewej na wysokości kolana. Drugie to sprawdź kość na centralce ABS, jest na pompie hamulcowej. Kolejne to sprawdzenie sterownika silnika , jest pod nadkolem po lewej stronie tuż pod przednią lampą. Zwróć uwagę na wiązkę wychodzącą ze sterownika, przejrzyj ją, może ma przetarcia i w dni wilgotne dochodzi do zwarć.
Jak sprawdzisz to co opisałem, a problem będzie dalej to może być tak, że do centralki silnika dostała się woda z racji złego jej umiejscowienia.
Po pierwsze to obejrzyj body , jest pod schowkiem po lewej na wysokości kolana. Drugie to sprawdź kość na centralce ABS, jest na pompie hamulcowej. Kolejne to sprawdzenie sterownika silnika , jest pod nadkolem po lewej stronie tuż pod przednią lampą. Zwróć uwagę na wiązkę wychodzącą ze sterownika, przejrzyj ją, może ma przetarcia i w dni wilgotne dochodzi do zwarć.
Jak sprawdzisz to co opisałem, a problem będzie dalej to może być tak, że do centralki silnika dostała się woda z racji złego jej umiejscowienia.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2015, 12:33 przez LUKIThesis, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis 2.4 JTD - problem z przekaźnikiem lub czujnikiem
Raczej nie z poziomem oleju choć nie wykluczam ale prawie napewno problem elektryczny. Co do wody to obejrzyj sobie centralkę body pod kierownicą...jeśli szyberdach ma zapchany odpływ to tam będzie się zbierać woda.
A propo nie zauważyłem skąd jesteś i dopiero po uwadze kolegi chcę Ci go zaproponować. Niewiem czy znasz czy nieznasz czy śledziłeś forum wcześniej czy nie ale skontaktuj się z Argentą vel Paweł 501129900. Jest z Warszawy z dzielnicy białołęka. Mi pomógł, Tobie też pomoże
A propo nie zauważyłem skąd jesteś i dopiero po uwadze kolegi chcę Ci go zaproponować. Niewiem czy znasz czy nieznasz czy śledziłeś forum wcześniej czy nie ale skontaktuj się z Argentą vel Paweł 501129900. Jest z Warszawy z dzielnicy białołęka. Mi pomógł, Tobie też pomoże
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 166
- Rejestracja: 09 lis 2015, 18:05
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Thesis 2.4 JTD - problem z przekaźnikiem lub czujnikiem
Pod kierownicą wygląda w porządku dla pewnosci podociskałem bezpieczniki i przekażniki.
Były 125p,126p,Toyota Carina II,Volvo 850,Star 200,Fiat Palio,Kia Carnival,,WSK 125 ,Kingway Chellenger
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis 2.4 JTD - problem z przekaźnikiem lub czujnikiem
Czy Ty w ogóle diagnozowałeś auto kompem?.
Czyli samo sobie poszło. Tak należy to rozumieć?.karmel41 pisze:Podłoga sucha.Wczoraj nie było żadnego problemu,dzisiaj jest błąd skrzyni reszta działa.Zastanawiam się czy to nie jest problem z poziomem oleju w skrzyni.
Nr. telef. 501259455
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 166
- Rejestracja: 09 lis 2015, 18:05
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Thesis 2.4 JTD - problem z przekaźnikiem lub czujnikiem
Thesis jest moją pierwszą Lancią ale wcześniej posiadałem 12 aut i moje doświadczenia z mechanikami są takie, że czytają błąd potem wymieniają jakąś część która okazuje się sprawna.A nieraz wystarczy coś docisnąć i zaczyna działać. Z megane żony był problem z kierunkiem około 2 lat się bujałem po fachowcach problem ustępował na miesiąc może dwa potem było to samo.Aż wziąłem się sam i co po oczyszczeniu i posmarowaniu wazeliną od roku czyli grudnia nie ma żadnego problemu,więc zanim pojadę na komp chcę sam sprawdzić kilka rzeczy.
Były 125p,126p,Toyota Carina II,Volvo 850,Star 200,Fiat Palio,Kia Carnival,,WSK 125 ,Kingway Chellenger
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis 2.4 JTD - problem z przekaźnikiem lub czujnikiem
Spokojnie ja nie naskakuję na Ciebie. Pytam. Thesis, to nie Renówka.
Chodziło mi czy masz kompa swojego- Multiscana. Jesli nie masz, to na Twoim miejscu pojechałbym i sprawdził auto, kazał wydrukować i wtedy zakładał temat na forum. Objawami elektronikę to sobie można szukać do usra... śmierci. Nie mówię, że nie trafisz, ale życie jest prostsze po diagnostyce. Uwierz mi.
Czy Twoje błędy spowodowane są zmienną rezystancją- oby.
Chodziło mi czy masz kompa swojego- Multiscana. Jesli nie masz, to na Twoim miejscu pojechałbym i sprawdził auto, kazał wydrukować i wtedy zakładał temat na forum. Objawami elektronikę to sobie można szukać do usra... śmierci. Nie mówię, że nie trafisz, ale życie jest prostsze po diagnostyce. Uwierz mi.
Czy Twoje błędy spowodowane są zmienną rezystancją- oby.
Nr. telef. 501259455
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 2.4 JTD - problem z przekaźnikiem lub czujnikiem
I nie łudź się, że jest inaczej.karmel41 pisze:Thesis jest moją pierwszą Lancią ale wcześniej posiadałem 12 aut i moje doświadczenia z mechanikami są takie że z czytają błąd potem wymieniają jakąś część która okazuje się sprawna.A nieraz wystarczy coś docisnąć i zaczyna działać. Z megane żony był problem z kierunkiem około 2 lat się bujałem po fachowcach problem ustępował na miesiąc może dwa potem było to samo.Aż wziąłem się sam i co po oczyszczeniu i posmarowaniu wazeliną od roku czyli grudnia nie ma żadnego problemu,więc zanim pojadę na komp chcę sam sprawdzić kilka rzeczy.
Nadal mimo, że niby wspaniali, to tną w ch tak, że potem jesteś od nich uzależniony
Już nie raz się przekonałem, że jak sam zrobię auto to jeżdżę dużo dłużej niż po naprawie przez niejednego wspaniałego mechanika.
Sprawdź tą wiązkę od sterownika silnika, jej wiązka lubi się ocierać jak kocica w czasie godów
Możesz jeszcze spojrzeć na skrzynkę bezpieczników pod maską.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 166
- Rejestracja: 09 lis 2015, 18:05
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Thesis 2.4 JTD - problem z przekaźnikiem lub czujnikiem
Czy bez żadnych konsekwencji mogę odpinać przekażniki i centralki ?Czy po odpięciu będę musiał jechać na komputer ?
Były 125p,126p,Toyota Carina II,Volvo 850,Star 200,Fiat Palio,Kia Carnival,,WSK 125 ,Kingway Chellenger
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis 2.4 JTD - problem z przekaźnikiem lub czujnikiem
Najpierw odłącz akumulator i możesz się śmiało bawić
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 2.4 JTD - problem z przekaźnikiem lub czujnikiem
Odpinaj jak koledzy piszą .
Ja zawsze odpinam na podłączonym lecz zapłon wyłączony i problemów przez to nie mam. Jak odpinasz kość na centralce ABS to błędy się nie zapisują jeśli wszystko jest prawidłowo.
Kiedyś nawet odpinałem kość na ABS na włączonym zapłonie i też nic się nie popindoliło
Ja zawsze odpinam na podłączonym lecz zapłon wyłączony i problemów przez to nie mam. Jak odpinasz kość na centralce ABS to błędy się nie zapisują jeśli wszystko jest prawidłowo.
Kiedyś nawet odpinałem kość na ABS na włączonym zapłonie i też nic się nie popindoliło