Thesis - pobór prądu

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Thesis - pobór prądu

Post autor: ArtoKucior » 02 maja 2016, 21:06

Hej. Moglibyśmy wszyscy zainteresowani wpisać się jaki to mamy pobór prądu przy wyłączonym aucie i zamkniętym. Jak się go mierzy. Jeśli zbyt duży to jak wykryć gdzie leży problem (tu pytanie do tych, którzy ten problem już przerobili), jak go naprawić. Niektórym osobom ten temat mógłby pomóc ponieważ natykam się na podobne problemy w Thesisach...

U mnie pobór prądu przy wyłączonym aucie i zamkniętym pilotem...odczekałem około 1 minuty. Pacjent to 2,0TB Emblema
DSC_1287.jpg
Pomiaru dokonałem ustawiając pokrętło miernika na mierzenie do 10A, przestawiając jedną wtyczkę (u mnie czerwoną, czarnej nie ruszałem). Na akumulatorze odpiąłem + klemę, a miernik podłączyłem jednym kablem (np czarnym jak w moim przypadku) do akumulatora w plusowy bolec a drugim kablem do plusowej klemy (np czerwonym jak w moim przypadku) tak aby stworzyć przepływ prądu przez nasz miernik. Gdy zamknąłem auto pilotem...poczekałem koło 1 minuty...i pojawiła się najniższa wartość 0,05A. Niewiem czy to dużo czy to mało gdyż nie mam porównania. Dodam, że odkąd kupiłem auto od początku lutego...aku mi padł 3 razy. Alternator zregenerowany (poprzednio ładowanie skakało mi od 12,5V do 16V...teraz jest stabilizacja pomiędzy 13,5V a 13,8V w zależności od obciążenia)...i niewiem czy to nie za mało czasem. Przekonałbym się o tym pewnie dopiero jak kupie nowy aku...wtedy jak padnie to reklamacja do gościa co mi regenerował alternator.
Tymczasem zapraszam do komentowania tematu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis - pobór prądu

Post autor: Bartek-Lodz » 02 maja 2016, 21:14

Thesis jak nie jeździ to max miesiąc na dobrym aku wytrzyma :( Jakiś czas temu zapodałem w ramach testu akumulator 100AH w technologii AGM i niestety też po miesiącu był lipton.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Thesis - pobór prądu

Post autor: FXX » 02 maja 2016, 21:19

ArtoKucior pisze:Hej. Moglibyśmy wszyscy zainteresowani wpisać się jaki to mamy pobór prądu przy wyłączonym aucie i zamkniętym. Jak się go mierzy. Jeśli zbyt duży to jak wykryć gdzie leży problem (tu pytanie do tych, którzy ten problem już przerobili), jak go naprawić. Niektórym osobom ten temat mógłby pomóc ponieważ natykam się na podobne problemy w Thesisach...

U mnie pobór prądu przy wyłączonym aucie i zamkniętym pilotem...odczekałem około 1 minuty. Pacjent to 2,0TB Emblema
DSC_1287.jpg
Pomiaru dokonałem ustawiając pokrętło miernika na mierzenie do 10A, przestawiając jedną wtyczkę (u mnie czerwoną, czarnej nie ruszałem). Na akumulatorze odpiąłem + klemę, a miernik podłączyłem jednym kablem (np czarnym jak w moim przypadku) do akumulatora w plusowy bolec a drugim kablem do plusowej klemy (np czerwonym jak w moim przypadku) tak aby stworzyć przepływ prądu przez nasz miernik. Gdy zamknąłem auto pilotem...poczekałem koło 1 minuty...i pojawiła się najniższa wartość 0,05A. Niewiem czy to dużo czy to mało gdyż nie mam porównania. Dodam, że odkąd kupiłem auto od początku lutego...aku mi padł 3 razy. Alternator zregenerowany (poprzednio ładowanie skakało mi od 12,5V do 16V...teraz jest stabilizacja pomiędzy 13,5V a 13,8V w zależności od obciążenia)...i niewiem czy to nie za mało czasem. Przekonałbym się o tym pewnie dopiero jak kupie nowy aku...wtedy jak padnie to reklamacja do gościa co mi regenerował alternator.
Tymczasem zapraszam do komentowania tematu
Nie mam Thesis, ale taki pobór prądu jest imho jak najbardziej prawidłowy.
Podejdź do sklepu z aku, żeby Ci sprawdzili go pod obciążeniem.

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis - pobór prądu

Post autor: AUFER » 02 maja 2016, 21:58

Artur pomyśl nad nowym aku, ten nie był pierwszej młodości, a Tacitus miewał z nim problemy, my sobie jakoś radziliśmy, bo autko było cały czas w ruchu.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Thesis - pobór prądu

Post autor: s0krates » 02 maja 2016, 22:25

Prosta matematyka mówi, że pełne rozładowania nastąpi po 2,5 miesiąca przy założeniu idealnych 100Ah.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis - pobór prądu

Post autor: volf » 02 maja 2016, 22:32

Tylko to ładowanie 13,5-13,8V wydaje się chyba za niskie o ile miernik jest wiarygodny...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis - pobór prądu

Post autor: Bartek-Lodz » 03 maja 2016, 1:56

Dla akumulatorów kwasowych aby wyliczyć sobie ile wytrzyma musimy wprowadzić poprawkę - mianowicie jego pojemność dzielimy na dwa.
Co do ładowania ja ma w Thesisach 13.6-13.9 - mówię o nagrzanym aucie.
Trzeba też pamiętać o przegnitych plecionkach, przez które możemy stracić auto bo może się ono zapalić :( Osobiście znam jednego człowieka, któremu zapaliła się Teresa od zgnitej plecionki.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - pobór prądu

Post autor: LUKIThesis » 07 maja 2016, 22:19

Moja tereska też ma takie ładowanie , a pobór po zamknięciu auta muszę zmierzyć bo już kiedyś mnie prosił belial.
Trzeba tylko pamiętać , że po zamknięciu auta, connect działa coś do 15min.

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - pobór prądu

Post autor: ArtoKucior » 08 maja 2016, 8:25

LUKIThesis pisze:Moja tereska też ma takie ładowanie , a pobór po zamknięciu auta muszę zmierzyć bo już kiedyś mnie prosił belial.
Trzeba tylko pamiętać , że po zamknięciu auta, connect działa coś do 15min.
Do 15 minut? Napewno?

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - pobór prądu

Post autor: LUKIThesis » 08 maja 2016, 8:58

Podałem maksymalny czas. Nie sprawdzałem go z zegarkiem w ręku bo po 5min nerwy mi puściły, że nie mogę wyjąć płyty bo cały czas connect próbuje wgrać mapę . Poszedłem do sklepu , wróciłem i connect oddał płytę . Być może czas jest krótszy gdy nie ma problemów z wgrywaniem mapy. Po wymianie connecta już nie sprawdzałem ile działa po zamknięciu .

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - pobór prądu

Post autor: ArtoKucior » 08 maja 2016, 19:19

Mała aktualizacja mojego problemu (być może).
Jeszcze raz zmierzyłem przed sprawdzaniem i...
DSC_1298.JPG
pokazało mi tę samą wartość ale na minusie...??...o co chodzi? Niewiem.
Przelatałem wszystkie bezpieczniki w bagażniku i w środku auta (przy silniku nie bo deszczyk przyszedł i nie dałem rady testować). Ze środka auta pozbyłem się jednego bezpiecznika całkowicie z pozycji nr 1 (10A) co wynika, że wg mojej instrukcji viewtopic.php?f=38&t=67443 jest tam miejsce na centralkę od przyczepy. A co się okazało? Pobór spadł na...
DSC_1299.JPG
czy wzrósł bo na minusie...lekko niewiem o co kaman z tym minusem.
Co przestało działać? A no te słynne zegary pod sufitem co mam oraz szyberdach nie żyje. Różnica wynosi 0,01A poboru prądu przy zamkniętym aucie. A dlaczego szyberdach działa na tym bezpieczniku a nie na innym wg mojej instrukcji? (taki kwiatek do wyjaśnienia)
Za to z bagażnika wywaliłem połowę niepotrzebnie wsadzonych bezpieczników oraz podmieniłem na właściwe oznaczenia "A" czyli np siedziało 15A a powinno 20A lub powinno 10A. Oczywiście podpieram się cały czas swoją instrukcją.
Co Wy na to koledzy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis - pobór prądu

Post autor: FXX » 08 maja 2016, 20:21

Minus masz, bo odwrotnie podłączyłeś zaciski miernika :D Zamień je kolejnością i będzie na plusie :D Ale to mało istotne czy + czy -, bo wartość w obu przypadkach będzie ta sama.
Imho nie bardzo wiem czego szukasz, pobór prądu w stanie spoczynku masz wręcz książkowy i on na pewno nie będzie powodował problemów z aku. Do 0,00 nigdy nie zejdziesz.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7277
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Thesis - pobór prądu

Post autor: faraon » 08 maja 2016, 20:22

FXX pisze:Minus masz, bo odwrotnie podłączyłeś zaciski miernika :D Zamień je kolejnością i będzie na plusie :D Ale to mało istotne czy + czy -, bo wartość w obu przypadkach będzie ta sama.
Imho nie bardzo wiem czego szukasz, pobór prądu w stanie spoczynku masz wręcz książkowy i on na pewno nie będzie powodował problemów z aku. Do 0,00 nigdy nie zejdziesz.
IHMO - j/w.
Książkowo : ok2 :
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

kosiba
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 25 kwie 2016, 17:35
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis - pobór prądu

Post autor: kosiba » 08 maja 2016, 20:36

Wartość za wysoka. Odpinałeś też bezpieczniki wewnątrz auta i komory silnika?

Ps. Z biegunami- zdaRZa się tym, którzy robią to sami i pierwszy raz.

Podłącz jeszcze raz i na spokojnie wykonaj pomiar, jeszcze raz.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - pobór prądu

Post autor: bronx » 08 maja 2016, 20:46

50mA jest ok.
To nie astra 1

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”