Thesis 2.4 20v JTD - nie odpala/brak łączności z ECU

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Thesis 2.4 20v JTD - nie odpala/brak łączności z ECU

Post autor: brygadzista1 » 15 cze 2016, 17:24

Witam,

pacjent to Thesis 2.4 JTD 20v 175KM, po przekręceniu kluczyka wyświetlają się wszystkie możliwe błędy, na małym ekraniku EOL error, rozrusznik nie reaguje na ruchy stacyjki. Nie można się połączyć z komputerem, po wpięciu VAG KKL nie świeci się dioda na interfejsie. I teraz pytanie - co to może być. Wykręciłem dzisiaj sterownik, optycznie wygląda ok chciałem zamontować z Thesis 2.4 JTD 10v ale jest zupełnie inny, obudową i pinami pasował natomiast z AR 156 po lifcie więc wpiąłem ale nadal to samo z tą różnicą, że na tym od Alfy włącza się wentylator silnika. Wszelkie sugestie mile widziane. Mam większość części więc mogę podmieniać jakby co.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Post autor: FXX » 15 cze 2016, 19:53

A na pinach w złączu OBD napięcia są?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis 2.4 20v JTD - nie odpala/brak łączności z ECU

Post autor: ArtoKucior » 15 cze 2016, 20:50

Bezpieczniki przeleciałeś? :)

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Thesis 2.4 20v JTD - nie odpala/brak łączności z ECU

Post autor: s0krates » 15 cze 2016, 21:25

Myślę, że jest to walnięta/przecięta wiązka lub padnięty komputer BODY. Zorganizuj schemat i znajdź wiązkę w której idzie połączenie KKL z ECU do OBD. Spróbuj połączyć się przez KKL z innymi podzespołami (np. ABS, poduszki), że CAN jest padnięty to już wiesz :) ale może nie do końca? może do czegoś się połączysz?
Schemat które moduły są przez co połączone znajdziesz na płytce od Thesis, którą rozprowadzał belial.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis 2.4 20v JTD - nie odpala/brak łączności z ECU

Post autor: bronx » 15 cze 2016, 21:59

Fxx napisal i ma racje, zasilanie linii k

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Thesis 2.4 20v JTD - nie odpala/brak łączności z ECU

Post autor: brygadzista1 » 15 cze 2016, 23:08

Muszę sprawdzić jutro, jeśli nie będzie napięcia na złączu to co może być nie tak?
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis 2.4 20v JTD - nie odpala/brak łączności z ECU

Post autor: bronx » 15 cze 2016, 23:13

Zadzwoń jutro to ci powiem co robić z tym kiblem

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Thesis 2.4 20v JTD - nie odpala/brak łączności z ECU

Post autor: brygadzista1 » 20 cze 2016, 13:11

Więc tak, powymieniałem przekaźniki pod maską i po lewej stronie kierownicy - nic się nie zmieniło. Postanowiłem więc podmienić całe body od 3.0 i o dziwo można się połączyć z ECU. Nadal jednak nie kręci rozrusznik po przekręceniu kluczyka. Błędy dało się skasować. Powiedzcie mi jak wygląda kwestia immo w przypadku tego body? Bo cały ten sterownik składa się z dwóch części, jaśniejsza w której są bezpieczniki i szara w której znajduje się gniazdo diagnostyczne. U mnie uwalona jest ta część z bezpiecznikami bo to szarą część zostawiłem oryginalną po czym dołożyłem do tej wymienionej od 3.0 i łączność z ECU jest tylko czy w takiej sytuacji rozrusznika nie blokuje immo?
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”