Strona 2 z 3

Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD

: 08 sty 2019, 23:18
autor: val
Może to nie całkiem na temat,ale raz mi forum bardzo pomogło to i ja pomogę.
Dotyczy to wszystkich wersji silnikowych.

Jeżeli w bagażniku jest mokro w okolicach modułu hamulca EPB to po uszczelnieniu prawego światła i panelu pod rejestracją,
trzeba sprawdzić czy woda nie spłynęła po wiązce elektrycznej prawego progu do gniazda oznaczonego na schemacie D006.
Gniazdo znajduje się we wnęce pod nogami pasażera (podwieszone do "sufitu" wnęki) tam gdzie moduł zawieszenia ,świateł i skrzyni automatycznej.
Jest to najniższy punkt wiązki i tam zbiera się woda.
W moim przypadku napięcie w sieci C-CAN wzrosło do 12V względem masy i całkowicie zablokowało transmisję w szybkiej sieci C-CAN.
Brak wskazań prędkości,obrotów temperatury,świeciły EPB ABS Kąt skrętu
Po przedmuchaniu sprężonym powietrzem napięcie na obu szynach wróciło do wartości prawidłowej 2,3-2,8V względem masy i wszystko się znalazło.

Sieć CAN w samochodzie działa tak jak listwa zasilająca do komputera stacjonarnego.
Jeżeli drukarka ma np. zwarcie to listwa się wyłączy i cały komp nie działa pomimo tego że jest sprawny.
Wystarczy odłączyć drukarkę,ponownie włączyć listwę a wszystkie pozostałe urządzenia zaczną działać normalnie /choć drukować się nie da :( /

Poszukiwanie usterek w samochodzie jest podobne.
Należy odłączać po kolei podejrzane moduły,aż sieć zacznie działać prawidłowo.
Sprawna sieć nawet z wyjętym jakimś modułem nie wyrzuca kodu U1601

Niektóre moduły są podłączone BSI szeregowo (jeden za drugim).
Wtedy do modułu dochodzą cztery kable CAN.
Dwa jako wejście i dwa jako wyjście
W takiej sytuacji wyjęty moduł należy zastąpić dwoma zworkami.
Jedną dla CAN-H drugą dla CAN-L
Po włączeniu zapłonu wszystkie moduły (oprócz tego odłączonego) powinny się zgłosić i działać.
Działanie może być ograniczone,jeżeli wyjęty moduł współpracował z innymi (np. przy wyjętym czujniku skrętu, ESP nie ma prawa działać prawidłowo)

Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD

: 12 sty 2019, 19:31
autor: MICHU
C1101 dopadło i mnie....solidne pie..olnięcie przy wrzucaniu wstecznego...

Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD

: 13 sty 2019, 17:01
autor: janiu
Ja miałem podobnie przeczyściłem skrzynkę bezpieczników i masy

Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD

: 13 sty 2019, 17:20
autor: MICHU
U mnie odnalazłem gniazdo o którym kolega wyżej pisał. Czekam na kostki nowe bo w moim egzemplarzu dwa piny zjadło...

Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD

: 30 paź 2022, 20:24
autor: Jedrek
Mięło trochę czasu od Waszych wpisów.
Moja Thesis przypomniała sobie że jeszcze nigdy w zasadzie mnie nie zawiodła i postanowiła wypróbować moją cierpliwość.
Dokładnie tak jak we wcześniejszych opisach:
Jednocześnie pokazała błędy ESP, EBD, silnik zaczął nierówno pracować, wskaźnik paliwa szaleje i tryb awaryjny -tylko 3 bieg i wsteczny. Przy zmianie na wsteczny szarpnięcie. Cala masa błędów. Wykasowałem, ale wracają. wszystkie związane z hamulcami i siecią CAN (C1340, C1007, C1101, C 1412 i parę innych. (Po kasowaniu pojawiają się ponownie w różnej konfiguracji)
Najpierw wymieniłem główny akumulator na nowy -nie pomogło, mały nie zmieniony, ale ma 12,2 V potem posprawdzałem masy na przednim lewym nadkolu i w tylnej prawej wnęce, wtyczki sterowników (i złączkę instalacji) pod nogami pasażera, wtyki od EBD i ABS, bezpieczniki i cała skrzynkę bezpieczników (i wtyczek pod nią) pod maską oraz w bagażniku. Wszystko czyściutkie, nie utlenione, suche.
Niestety po odpaleniu lub przejechaniu kilku metrów wszystko wraca... Wydaje mi się, że jestem gdzieś blisko rozwiązania, bo raz przejechała kilkadziesiąt metrów :-)
Nadzieja w tych którzy opisywali wyżej te same dolegliwości, ale nie napisali na koniec co było przyczyną....
No, chyba że odholowali do stacji demontażu.... ? Zart oczywiście. Byłoby mi bardzo szkoda :-)
Kto postawi sprawdzoną diagnozę?

Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD

: 31 paź 2022, 19:35
autor: tomik
12,2 V na małym akumulatorze to mało. U mnie było12,4 V i pokazało błędy ESP i EPB. Po wymianie akuma i skasowaniu błędów spokój. Na początek podładuj ten akumulatorek.

Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD

: 31 paź 2022, 20:22
autor: Jedrek
Akumulatorek wymieniony na nowy. Nic się nie poprawiło.

Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD

: 01 lis 2022, 7:51
autor: bogdan
Witam.
Sprawdź sterownik i połączenia na pompie ABS, w moim przypadku powodowało to podobną choinkę błędów i tryb awaryjny.
Pozdrawiam.

Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD

: 01 lis 2022, 9:53
autor: Jedrek
Czy można zdemontować sterownik ABS -nie rozsypią się pod nim jakieś elektrozaworki? Chciałbym do niego zajrzeć ale nie wiem czy można.
Czy funkcje ESP wykonują się właśnie w tym sterowniku?
Sprawdzałem tylko jego wtyczkę -jest czysta i sucha. Ale być może miał ktoś w przeszłości z nią jakieś problemy bo była na drugim końcu zasuwki zabezpieczona "trytytką" żeby się nie wysuwała...

Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD

: 01 lis 2022, 11:25
autor: proxima86
Sterownik ABS powiedział papa.
Możesz spokojnie wymontować,nic się nie rozsypie, 5min roboty.


Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka


Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD

: 01 lis 2022, 20:59
autor: Jedrek
Poległem. Nic sam więcej nie wskóram. Na wtorek umówiony termin w ASO.
Po moim wielokrotnym grzebaniu w wiązkach, sterownikach i tablicach bezpieczników przestał działać el. fotel kierowcy i el. kolumna kierownicza.
Wstrzymuję prace żeby więcej nie zepsuć :-)
Jeśli w ASO sobie poradzą -dam znać co było przyczyną.

Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD

: 01 lis 2022, 22:02
autor: pietrek125
Jedrek pisze: 01 lis 2022, 20:59 (...) Po moim wielokrotnym grzebaniu w wiązkach, sterownikach i tablicach bezpieczników przestał działać el. fotel kierowcy i el. kolumna kierownicza.(...)
Wypnij wepnij wtyczkę od modułu pod fotelem... miałem tak po odebraniu po czyszczeniu wnętrza...

Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD

: 19 lis 2022, 16:56
autor: kms
odlacz , osusz i zaizoluj na nowo kostke idaca do sterownika abs pod maska. Sprawdz organoleptycznie jak wygladaja obudowy i oringi elektrycznych zaciskow i ich kostkii. Jesli wszystko jest suche i sprawne mozesz programem(MEC) ulozyc hamulce na nowo cofnac je w polozenie serwisowe i skalibrowac . Mozesz tez zaizolowac i ewentualnie osuszyc glowna wiazke idaca do zegarow z zewnatrz na podszybiu pod wycieraczkami szyby czolowej i sprawdzic okalblowanie znajdujace sie centralnie w tunelu srodkowym pod zapalniczka pod conectem.. Sprawdz tez masy, wiekszosc problemow to kostki i braki masy.....

Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD

: 23 lis 2022, 12:04
autor: Jedrek
Auto stało 2 tygodnie w serwisie Fiat, Lancia, w Kielcach i niestety nie mają pomysłu jak naprawić. Jest wśród Nas ktoś kto to ogarnie??? (oczywiście za ustalone wynagrodzenie) Wszystko co mogłem wcześniej posprawdzałem. Kupiłem też sterownik ABS, ale nie mam doświadczenia z siecią can, więc wolałem nic w niej nie grzebać, a on zapewne wymaga dopisania do sieci. (kiedyś zmieniałem sterownik zawieszenia i nie wymagał)

Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD

: 23 lis 2022, 18:57
autor: pietrek125
Jedrek pisze: 23 lis 2022, 12:04 Auto stało 2 tygodnie w serwisie Fiat, Lancia, w Kielcach i niestety nie mają pomysłu jak naprawić. (...)
To było do przewidzenia :-?