Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
- piotrgoralski
- Forumowicz/ka
- Posty: 221
- Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
- Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno
Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
Już kiedyś zauważyłem - szczególnie przy szybszej jeździe (stała prędkość 100km/h i więcej) - że w lusterku wstecznym widać że trochę mi moja Lucynka kopci.
Nie mam żadnego chipa ani nic z tych wynalazków więc moje podejrzenia od razu padły na przepływomierz - który zresztą dzisiaj kupiłem.
Chciałem go na szybko wymienić razem z filtrem powietrza i okazało się co widać na poniższych zdjęciach.
Nakrętki zaznaczone strzałkami niby opornie ale się kręcą, tylko tyle że nie chcą się odkręcić. te nakrętki od filtra powietrza to samo
poza tym podczas tej całej nie udanej operacji zauważyłem jak na zdjęciu poniżej - pęknięta dosyć mocno w kilku miejscach rurę od turbo a tak wygląda jak mu się depnie trochę gazu:
poza tym strasznie mocno się poci TO: Pompa ABS czy jak?
Nie mam żadnego chipa ani nic z tych wynalazków więc moje podejrzenia od razu padły na przepływomierz - który zresztą dzisiaj kupiłem.
Chciałem go na szybko wymienić razem z filtrem powietrza i okazało się co widać na poniższych zdjęciach.
Nakrętki zaznaczone strzałkami niby opornie ale się kręcą, tylko tyle że nie chcą się odkręcić. te nakrętki od filtra powietrza to samo
poza tym podczas tej całej nie udanej operacji zauważyłem jak na zdjęciu poniżej - pęknięta dosyć mocno w kilku miejscach rurę od turbo a tak wygląda jak mu się depnie trochę gazu:
poza tym strasznie mocno się poci TO: Pompa ABS czy jak?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
czyżby dogorywała turbina + wtryskiwacze?
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
- piotrgoralski
- Forumowicz/ka
- Posty: 221
- Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
- Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
wątpliwa sprawa, turbiny nie słychać, jest suchutka, ciągnie jak marzenie.Polej pisze:czyżby dogorywała turbina + wtryskiwacze?
Ten dym to raczej popękana rura od turbo (jest na zdjęciach) i przepływomierz.
Dzisiaj zakupiłem nowy przepływomierz, filtr paliwa i filtr powietrza. Tylko kurde jak te śrubki teraz wykręcić
Może oddam na wymianę do ASO niech oni się bawią
A tak serio, miał ktoś może problem przy wymianie filtra powietrza/ przepływomierza?
- lgurbiel
- Forumowicz/ka
- Posty: 594
- Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
Dzisiaj odkręcałem-puściły po zalaniu WD40 Te od filtra jedną odkręciłem ,kawałek platyku odpadł ,gwint jak do blachy. Wkręciłem samogwintującą do blachy i dałem sobie spokój
Profilaktycznie przemyłem przepływkę i pewnie wykonam pomiary (jak będzie czas).
Profilaktycznie przemyłem przepływkę i pewnie wykonam pomiary (jak będzie czas).
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
- piotrgoralski
- Forumowicz/ka
- Posty: 221
- Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
- Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
Czym myłeś przepływkę? może moją też się uda pobudzić do życia, to będę miał zapaslgurbiel pisze: Profilaktycznie przemyłem przepływkę i pewnie wykonam pomiary (jak będzie czas).
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
Kolego wymień czym prędzej tą popękaną rurę
W przeciwnym wypadku będzie sypać błędami z przepływomierza i może gorzej ciągnąć.
Koszt tej całej rury w ASO to ok 200zł. Niestety trzeba wymienić całą, bo jest to element nierozłączny.
W przeciwnym wypadku będzie sypać błędami z przepływomierza i może gorzej ciągnąć.
Koszt tej całej rury w ASO to ok 200zł. Niestety trzeba wymienić całą, bo jest to element nierozłączny.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- lgurbiel
- Forumowicz/ka
- Posty: 594
- Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
Czyściłem tym:http://www.liquimoly-sklep.pl/search.ph ... &counter=2 Czy przyniesie skutek
O pzrepływkach:http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2 ... h-bmw.html
Pomiar przed czyszczeniem w załączniku.
O pzrepływkach:http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2 ... h-bmw.html
Pomiar przed czyszczeniem w załączniku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 22:53 przez lgurbiel, łącznie zmieniany 1 raz.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
- piotrgoralski
- Forumowicz/ka
- Posty: 221
- Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
- Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
a tam ASO, znalazłem tańszy sklep z częściami, jutro dowiem się ile mnie to wyniesie.
Dzisiaj wydałem już na Lucynke 380 zł a jeszcze trzeba kupić tą rurę i termostat.
Jak by nie było to przed wypłatą trochę ciężko.. Ale cóż. Chciałem klasę premium to mam.
I tak taniej niż Dżagułar X-Type
P.s. te 380zł to razem z łożyskiem oporowym do forda mondeo, więc za części do lucy troche mnie było.
Dzisiaj wydałem już na Lucynke 380 zł a jeszcze trzeba kupić tą rurę i termostat.
Jak by nie było to przed wypłatą trochę ciężko.. Ale cóż. Chciałem klasę premium to mam.
I tak taniej niż Dżagułar X-Type
P.s. te 380zł to razem z łożyskiem oporowym do forda mondeo, więc za części do lucy troche mnie było.
- piotrgoralski
- Forumowicz/ka
- Posty: 221
- Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
- Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
Dzięki lgurbiellgurbiel pisze:Czyściłem tym:http://www.liquimoly-sklep.pl/search.ph ... &counter=2 Czy przyniesie skutek
O pzrepływkach:http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2 ... h-bmw.html
Pomiar przed czyszczeniem w załączniku.
- lgurbiel
- Forumowicz/ka
- Posty: 594
- Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
Wymień te popękane rury. Takie dymienie pewno nie od przepływki
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
Dokładnie, przepływka najprawdopodobniej sprawna. Dymienie na 98% od nieszczelności w dolocie (i (przede wszystkim) przed turbiną i za turbiną).
Trochę oleju w dolocie to normalna sprawa podobno. Jeśli nie ubywa stanu to jest ok. Mnie po 12 tys. km ubyło 250 ml i też mam wilgotno w dolocie.
Aha, i czym prędzej wymień tą rurę przed turbiną, bo lewe (nieoczyszczone) powietrze zabija turbinę.
lgurbiel Wyniki z Twojej przepływki gorsze niż u mnie Zamieść wyniki po czyszczeniu. Mnie czyszczenie nie pomogło, zobaczymy jak u Ciebie.
Trochę oleju w dolocie to normalna sprawa podobno. Jeśli nie ubywa stanu to jest ok. Mnie po 12 tys. km ubyło 250 ml i też mam wilgotno w dolocie.
Aha, i czym prędzej wymień tą rurę przed turbiną, bo lewe (nieoczyszczone) powietrze zabija turbinę.
lgurbiel Wyniki z Twojej przepływki gorsze niż u mnie Zamieść wyniki po czyszczeniu. Mnie czyszczenie nie pomogło, zobaczymy jak u Ciebie.
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
To ciekawe ile Ci tam zawołają Bo jak ja szukałem to przejrzałem większość sklepów motoryzacyjnych w moim regionie + LanciaTeam w Łodzi i o dziwo ASO miało najlepszą cenę Wbrew pozorom niektóre części w ASO nie są takie drogie.piotrgoralski pisze:a tam ASO, znalazłem tańszy sklep z częściami, jutro dowiem się ile mnie to wyniesie.
Dzisiaj wydałem już na Lucynke 380 zł a jeszcze trzeba kupić tą rurę i termostat.
Jak by nie było to przed wypłatą trochę ciężko.. Ale cóż. Chciałem klasę premium to mam.
I tak taniej niż Dżagułar X-Type
P.s. te 380zł to razem z łożyskiem oporowym do forda mondeo, więc za części do lucy troche mnie było.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- piotrgoralski
- Forumowicz/ka
- Posty: 221
- Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
- Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
No w moim małym sklepiku zawołali 145zł brutto. Faktycznie jest to jedna część razem z kolankiem które idzie do przepływki.FXX pisze: To ciekawe ile Ci tam zawołają Bo jak ja szukałem to przejrzałem większość sklepów motoryzacyjnych w moim regionie + LanciaTeam w Łodzi i o dziwo ASO miało najlepszą cenę Wbrew pozorom niektóre części w ASO nie są takie drogie.
Z ciekawości zadzwoniłem do ASO Plichta w Gdańsku i tam zawołali 206zł brutto.
Dodam jeszcze że jakby ktoś chciał szukać części we wschodniej europie to raczej nie warto. Ceny jak u nas a czasem i drożej jak wyczują obcy akcent
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
W Lancia Team do 2.4 jtd płaciłem 185 pln. brutto za nową rurę razem z kolankiem , termostat z tego co pamiętam chyba kole 150 pln. - były dwa rodzaje i potrzebny był VINFXX pisze:Kolego wymień czym prędzej tą popękaną rurę
W przeciwnym wypadku będzie sypać błędami z przepływomierza i może gorzej ciągnąć.
Koszt tej całej rury w ASO to ok 200zł. Niestety trzeba wymienić całą, bo jest to element nierozłączny.
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD
- piotrgoralski
- Forumowicz/ka
- Posty: 221
- Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
- Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
To ja dzwonie do Lancia Team po ten termostat, bo taniej jak za 250 zł jeszcze nie widziałem. Dzięki lulu85lulu85 pisze: termostat z tego co pamiętam chyba kole 150 pln. - były dwa rodzaje i potrzebny był VIN
EDIT: w Lancia Team zaproponowali mi Behr-Tronic za 220 zł w promocji lub jakiś zamiennik za 190zł. I tak nieźle, po wypłacie się zdecyduje.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2011, 11:53 przez piotrgoralski, łącznie zmieniany 1 raz.