Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Awatar użytkownika
piotrgoralski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 221
Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno

Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: piotrgoralski » 28 lut 2011, 21:45

Już kiedyś zauważyłem - szczególnie przy szybszej jeździe (stała prędkość 100km/h i więcej) - że w lusterku wstecznym widać że trochę mi moja Lucynka kopci.
Nie mam żadnego chipa ani nic z tych wynalazków więc moje podejrzenia od razu padły na przepływomierz - który zresztą dzisiaj kupiłem.
Chciałem go na szybko wymienić razem z filtrem powietrza i okazało się co widać na poniższych zdjęciach.

Nakrętki zaznaczone strzałkami niby opornie ale się kręcą, tylko tyle że nie chcą się odkręcić.
20110228164.jpg
te nakrętki od filtra powietrza to samo :x

poza tym podczas tej całej nie udanej operacji zauważyłem jak na zdjęciu poniżej - pęknięta dosyć mocno w kilku miejscach rurę od turbo
20110228165.jpg
a tak wygląda jak mu się depnie trochę gazu:



poza tym strasznie mocno się poci TO:
20110228166.jpg
Pompa ABS czy jak?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: Polej » 28 lut 2011, 21:47

czyżby dogorywała turbina + wtryskiwacze?
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
piotrgoralski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 221
Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: piotrgoralski » 28 lut 2011, 21:56

Polej pisze:czyżby dogorywała turbina + wtryskiwacze?
wątpliwa sprawa, turbiny nie słychać, jest suchutka, ciągnie jak marzenie.
Ten dym to raczej popękana rura od turbo (jest na zdjęciach) i przepływomierz.

Dzisiaj zakupiłem nowy przepływomierz, filtr paliwa i filtr powietrza. Tylko kurde jak te śrubki teraz wykręcić :?: 8-O
Może oddam na wymianę do ASO :lol: niech oni się bawią ;)
A tak serio, miał ktoś może problem przy wymianie filtra powietrza/ przepływomierza?

Awatar użytkownika
lgurbiel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 594
Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: lgurbiel » 28 lut 2011, 22:16

:lol: Dzisiaj odkręcałem-puściły po zalaniu WD40 :!: Te od filtra jedną odkręciłem ,kawałek platyku odpadł ,gwint jak do blachy. Wkręciłem samogwintującą do blachy i dałem sobie spokój :x
Profilaktycznie przemyłem przepływkę i pewnie wykonam pomiary (jak będzie czas).
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.

Awatar użytkownika
piotrgoralski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 221
Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: piotrgoralski » 28 lut 2011, 22:33

lgurbiel pisze: Profilaktycznie przemyłem przepływkę i pewnie wykonam pomiary (jak będzie czas).
Czym myłeś przepływkę? może moją też się uda pobudzić do życia, to będę miał zapas :)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: FXX » 28 lut 2011, 22:46

Kolego wymień czym prędzej tą popękaną rurę ;)
W przeciwnym wypadku będzie sypać błędami z przepływomierza i może gorzej ciągnąć.
Koszt tej całej rury w ASO to ok 200zł. Niestety trzeba wymienić całą, bo jest to element nierozłączny.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
lgurbiel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 594
Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: lgurbiel » 28 lut 2011, 22:47

Czyściłem tym:http://www.liquimoly-sklep.pl/search.ph ... &counter=2 Czy przyniesie skutek :?:
O pzrepływkach:http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2 ... h-bmw.html
Pomiar przed czyszczeniem w załączniku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 22:53 przez lgurbiel, łącznie zmieniany 1 raz.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.

Awatar użytkownika
piotrgoralski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 221
Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: piotrgoralski » 28 lut 2011, 22:52

a tam ASO, znalazłem tańszy sklep z częściami, jutro dowiem się ile mnie to wyniesie.
Dzisiaj wydałem już na Lucynke 380 zł a jeszcze trzeba kupić tą rurę i termostat.
Jak by nie było to przed wypłatą trochę ciężko.. Ale cóż. Chciałem klasę premium to mam.
I tak taniej niż Dżagułar X-Type ;)

P.s. te 380zł to razem z łożyskiem oporowym do forda mondeo, więc za części do lucy troche mnie było.

Awatar użytkownika
piotrgoralski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 221
Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: piotrgoralski » 28 lut 2011, 22:55

lgurbiel pisze:Czyściłem tym:http://www.liquimoly-sklep.pl/search.ph ... &counter=2 Czy przyniesie skutek :?:
O pzrepływkach:http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2 ... h-bmw.html
Pomiar przed czyszczeniem w załączniku.
Dzięki lgurbiel : yesyes : :pub2:

Awatar użytkownika
lgurbiel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 594
Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: lgurbiel » 28 lut 2011, 23:03

: ok2 : Wymień te popękane rury. Takie dymienie pewno nie od przepływki ;)
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.

ksk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 266
Rejestracja: 03 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: ksk » 28 lut 2011, 23:52

Dokładnie, przepływka najprawdopodobniej sprawna. Dymienie na 98% od nieszczelności w dolocie (i (przede wszystkim) przed turbiną i za turbiną).
Trochę oleju w dolocie to normalna sprawa podobno. Jeśli nie ubywa stanu to jest ok. Mnie po 12 tys. km ubyło 250 ml i też mam wilgotno w dolocie.

Aha, i czym prędzej wymień tą rurę przed turbiną, bo lewe (nieoczyszczone) powietrze zabija turbinę.

lgurbiel Wyniki z Twojej przepływki gorsze niż u mnie :) Zamieść wyniki po czyszczeniu. Mnie czyszczenie nie pomogło, zobaczymy jak u Ciebie.
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: FXX » 01 mar 2011, 7:53

piotrgoralski pisze:a tam ASO, znalazłem tańszy sklep z częściami, jutro dowiem się ile mnie to wyniesie.
Dzisiaj wydałem już na Lucynke 380 zł a jeszcze trzeba kupić tą rurę i termostat.
Jak by nie było to przed wypłatą trochę ciężko.. Ale cóż. Chciałem klasę premium to mam.
I tak taniej niż Dżagułar X-Type ;)

P.s. te 380zł to razem z łożyskiem oporowym do forda mondeo, więc za części do lucy troche mnie było.
To ciekawe ile Ci tam zawołają :P Bo jak ja szukałem to przejrzałem większość sklepów motoryzacyjnych w moim regionie + LanciaTeam w Łodzi i o dziwo ASO miało najlepszą cenę ;) Wbrew pozorom niektóre części w ASO nie są takie drogie.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
piotrgoralski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 221
Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: piotrgoralski » 01 mar 2011, 11:23

FXX pisze: To ciekawe ile Ci tam zawołają :P Bo jak ja szukałem to przejrzałem większość sklepów motoryzacyjnych w moim regionie + LanciaTeam w Łodzi i o dziwo ASO miało najlepszą cenę ;) Wbrew pozorom niektóre części w ASO nie są takie drogie.
No w moim małym sklepiku zawołali 145zł brutto. Faktycznie jest to jedna część razem z kolankiem które idzie do przepływki.
Z ciekawości zadzwoniłem do ASO Plichta w Gdańsku i tam zawołali 206zł brutto.

Dodam jeszcze że jakby ktoś chciał szukać części we wschodniej europie to raczej nie warto. Ceny jak u nas a czasem i drożej jak wyczują obcy akcent :roll:

Awatar użytkownika
lulu85
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1390
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: lulu85 » 01 mar 2011, 11:28

FXX pisze:Kolego wymień czym prędzej tą popękaną rurę ;)
W przeciwnym wypadku będzie sypać błędami z przepływomierza i może gorzej ciągnąć.
Koszt tej całej rury w ASO to ok 200zł. Niestety trzeba wymienić całą, bo jest to element nierozłączny.
W Lancia Team do 2.4 jtd płaciłem 185 pln. brutto za nową rurę razem z kolankiem , termostat z tego co pamiętam chyba kole 150 pln. - były dwa rodzaje i potrzebny był VIN
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD

Awatar użytkownika
piotrgoralski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 221
Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno

Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY

Post autor: piotrgoralski » 01 mar 2011, 11:34

lulu85 pisze: termostat z tego co pamiętam chyba kole 150 pln. - były dwa rodzaje i potrzebny był VIN
: jump : To ja dzwonie do Lancia Team po ten termostat, bo taniej jak za 250 zł jeszcze nie widziałem. Dzięki lulu85 : yesyes :

EDIT: w Lancia Team zaproponowali mi Behr-Tronic za 220 zł w promocji lub jakiś zamiennik za 190zł. I tak nieźle, po wypłacie się zdecyduje.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2011, 11:53 przez piotrgoralski, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”