Thesis - wymiana tarcz i klocków/przód

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - wymiana tarcz i klocków/przód

Post autor: belial666 » 08 wrz 2015, 16:35

Dziwne, to dlaczego nie odkręcałem i wlazł?. Przypadek.
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - wymiana tarcz i klocków/przód

Post autor: belial666 » 08 wrz 2015, 17:00

tomik pisze:. Jeśli się tego nie zrobi tłoczek wróci do starej pozycji.
Możesz rozwinąć myśl, bo nie bardzo czaję. Bez odkręcenia zbiorniczka tłuczek wcisnę, a kiedy zwolnię zacisk to wyjdzie do stanu pierwotnego?.
Nr. telef. 501259455

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Thesis - wymiana tarcz i klocków/przód

Post autor: jjash » 08 wrz 2015, 19:05

chodzi o to, ze to uklad zamkniety. Jesli wciskasz tloczek, powodujesz wzrost cisnienia w ukladzie. A ze plyn ma okreslona scisliwosc to przeklada sie to na wzrost cisnienia w zbiorniczku plynu hamulcowego. Dlatego, by bylo latwo wcisnac tloczek, powinno sie odkręcić korek zbiorniczka by wyrownac cisnienie. Ale skoro sie dalo bez tego to git. Mnie uczono ze sie odkreca. No i tak tez robie. Po prostu latwiej wcisnac gdy korek odkrecony.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thesis - wymiana tarcz i klocków/przód

Post autor: Lukasz_TG » 08 wrz 2015, 19:59

jjash pisze:chodzi o to, ze to uklad zamkniety. Jesli wciskasz tloczek, powodujesz wzrost cisnienia w ukladzie. A ze plyn ma okreslona scisliwosc to przeklada sie to na wzrost cisnienia w zbiorniczku plynu hamulcowego. Dlatego, by bylo latwo wcisnac tloczek, powinno sie odkręcić korek zbiorniczka by wyrownac cisnienie. Ale skoro sie dalo bez tego to git. Mnie uczono ze sie odkreca. No i tak tez robie. Po prostu latwiej wcisnac gdy korek odkrecony.

Pewnie, że powinno sie odkręcać. Nowożytne korki mają odpowietrzniki. Ale bardziej tu chodzi o zwiększanie się poziomu płynu w zbiorniku. Często nadmiar odciąga się strzykawką, inaczej przeleje się przez wlew i zachlapie lakier. Jest jeszcze inny sposób na wciskanie, odrkęcić odpowietrznik i wcisnąć palcami. Po tym zabiegu wystarczy raz odpowietrzyć koło i gotowe :)
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis - wymiana tarcz i klocków/przód

Post autor: FXX » 08 wrz 2015, 21:07

tomik pisze:Dodam (może kolega belial666 zapomniał dopisać), że przed wciskaniem tłoczka do zacisku należy odkręcić korek z zbiorniczka z płynem hamulcowym. Jeśli się tego nie zrobi tłoczek wróci do starej pozycji.
W tych samochodach nie wróci :) Sam przy zmianie klocków i tarcz w Alfie zapomniałem odkręcić korek i odciągnąć nieco płynu. Jedyne co się stało to płyn wylał się przez odpowietrzenie korka.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

tomik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 07 sie 2013, 22:55
Imię: Tomek
Lokalizacja: Knurów

Re: Thesis - wymiana tarcz i klocków/przód

Post autor: tomik » 08 wrz 2015, 21:13

belial666, panowie jjash i Lukasz_TG wyjaśnili o co mi chodziło.

FXX w przypadku mojej Teresy również zapomniałem o korku, nie wróciło do pierwotnego położenia, ale zanim zmontowałem klocki to już brakowało 3-4mm....skleroza nie boli.

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - wymiana tarcz i klocków/przód

Post autor: belial666 » 08 wrz 2015, 21:20

Ok. Dzieki za uzupełnienie instrukcji. Każdy coś doda i jest git. Fajnie.
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - wymiana tarcz i klocków/przód

Post autor: belial666 » 12 wrz 2015, 19:33

Mała aktualizacja.

Musiałem dziś wymienić uszczelkę dolnej prowadniczki, bo mnie ruszać się przestała i zaczęły hamulce piszczeć/ grzać. Podczas wymiany tarcz nie przyszykowałem się za bardzo i może też nie przewidziałem, ale nieważne.

Dzisiaj, że wolna sobota postanowiłem, że zrobię to lecz wiedziałem, że od ręki w sklepie nie dostanę zestawu, ani takiej uszczelki dedykowanej do Thesis, ale mimo to pojechałem i dostałem od Skody. Tak więc jak na gwałt potrzebne, to może być i tak ;)

Teraz cisza.
1.jpg
2.jpg
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6Bsdxa4G ... e=youtu.be[/youtube]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis - wymiana tarcz i klocków/przód

Post autor: FXX » 12 wrz 2015, 22:43

Właściciele Thesis powinni Ci chyba ufundować statyw, co byś mógł lepiej filmować prace :)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - wymiana tarcz i klocków/przód

Post autor: belial666 » 12 wrz 2015, 23:18

He. Z gumcią dałem sobie radę :) a więc spoko. ;)
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Thesis - wymiana tarcz i klocków/przód

Post autor: s0krates » 13 wrz 2015, 11:58

Najlepiej GoPro na czoło :D

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis - wymiana tarcz i klocków/przód

Post autor: FXX » 13 wrz 2015, 12:24

s0krates pisze:Najlepiej GoPro na czoło :D
: ok2 : : ok2 :
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - wymiana tarcz i klocków/przód

Post autor: belial666 » 13 wrz 2015, 12:48

Nie mogę robić filmików, bo by było ciągle Q....itd. :) No i ogólnie za dużo byście widzieli, a wtedy komentarzy nie byłoby końca ;)
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - wymiana tarcz i klocków/przód

Post autor: belial666 » 04 paź 2015, 13:24

Mała aktualizacja.

Mieszanie firm, oszczędność, okazały się błędem w postaci komfortu i skuteczności w hamowaniu. Kupując Thesis w bagażniku leżały nowiutkie klocki Bosch'a a wiec postanowiłem nie kupować nowych tylko zastosować je i to było błędem. Po założeniu tarcz TRW i klocków Bosch do momentu dotarcia się tarcz było w miarę ok, ale kiedy się dotarły już nie było fajnie. Klocki Bosch'a piszczały przy bardzo delikatnym hamowaniu ( przy dojeżdżaniu do świateł, np) Przy prędkości 120km/h podczas hamowania klocki wywoływały wibracje kół przednich. Wrażenie jakiCHś luzów w zawieszeniu. Ogólnie ch...nia. Po wymianie klocków na TRW wszystko ustało, żadnych wibracji, pisków. Teraz zespół hamowania stanowi fabryczny komplet. Miło się hamuje, jeszcze;). Może info się przyda. Sprawa się też ma przy wymianie samych, nowych klocków na stare tarcze. Warto pamiętać sobie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Thesis - wymiana tarcz i klocków/przód

Post autor: bogdan » 04 paź 2015, 19:35

te gumy podobne są w kappa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”