Ponieważ można przypuszczać że wymiana piasty tylniej to chwilka, bo pomyślane to jest fajnie, można się zdziwić...
Po pierwsze porządne klucze płaskie oczkowe 8mm. Imbus 8mm.
Problemem będzie odkręcenie 3 śrub piasty.
Kluczyk na zapłon ręczny odblokować, i przekaźnik od ręcznego wyjąć lub w coneccie ustawić nie zaciągaj ręcznego.
Zapłon OFF
Odkręcamy koło
Następnie ściągamy zacisk i jarzmo.
Klucz 12 lub 13 oraz ... 17?
I teraz zaczną się schody
Czujnik abs nie ruszamy.
Musimy poluzować 4 imbusy 8.
Do jednej śruby nie ma problemu z dojściem MAŁĄ GRZECHOTKĄ ! lub krótki imbus + klucz płaski oczkowy.
I teraz trzeba się bawić, jak w załączonych zdjęciach.
Dolna śruba przy amorku poluzować grzechotką i wykręcać imbus+oczkowy ( braknie miejsca dla małej grzechotki)
Odkręcamy osłonę i penetrant na śrubki + delikatne podgrzanie ( klej)
W celu dostępu do dwóch górnych śrub robimy myk.
Odkręcamy dolną śrubę od łącznika i reszta na fotkach.
W tej sytuacji odkręcenie powinno zając max 30min.
Ja kombinując łamiąc klucze męczyłem się prawie 2h.
Bo praca bez pasa to strata.
Thesis - wymiana piasty tył (wszystkie wersje)
Thesis - wymiana piasty tył (wszystkie wersje)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - wymiana piasty tył (wszystkie wersje)
Można coś dać od siebie?. Można!
Fajnie widzieć i czytać czyjeś instrukcje, czy fotorelacje. Liczę na więcej:).
Fajnie widzieć i czytać czyjeś instrukcje, czy fotorelacje. Liczę na więcej:).
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis - wymiana piasty tył (wszystkie wersje)
Wymieniłem. Przyznam, że gdybym nie miał klucza grzechotki 10 plaskooczkowej, pier..., hm, zostawiłbym to w pierony. Strasznie dupny dojazd do śrub trzymajacych władze, piaste znaczy. Beznadzieja. Ale jak już się odkręcić śruby te 4 to już pikus. Zalalem to wd40 na godzinę i dopiero potem próbowałem odkręcić. Straty były. Polega (bo na służbie) 10 oczkowa zwykła. Nie wytrzymała presji. No cóż.
Jak ktoś chce walczyć 10 oczkowa do wsparcia działania z imbusem to polecam klucz na długim uchwycie.
Ja takiego nie miałem, ot zwykła 10, i co się namachalem to moje. Ale dało radę.
Jak ktoś chce walczyć 10 oczkowa do wsparcia działania z imbusem to polecam klucz na długim uchwycie.
Ja takiego nie miałem, ot zwykła 10, i co się namachalem to moje. Ale dało radę.
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - wymiana piasty tył (wszystkie wersje)
Wszystko zależy jakimi narzędziami dysponujemy ( jakość, typ). Pamietam jak ściągnąłem turbo i rozłączałem kolektor z nim. Gdyby nie 15cm i 23cm przedłużka i klucz elektryczny udarowy to bym tego razem bez sciagania sanek nie wyciągnął. Dziś juz wiem ze warsztat trzeba powiekszac w roznego typu narzędzia. Nic sie nie zmarnuje.
Nr. telef. 501259455