Thesis - wymiana piasty tył (wszystkie wersje)

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Thesis - wymiana piasty tył (wszystkie wersje)

Post autor: bronx » 24 wrz 2015, 8:16

Ponieważ można przypuszczać że wymiana piasty tylniej to chwilka, bo pomyślane to jest fajnie, można się zdziwić...
Po pierwsze porządne klucze płaskie oczkowe 8mm. Imbus 8mm.
Problemem będzie odkręcenie 3 śrub piasty.
Kluczyk na zapłon ręczny odblokować, i przekaźnik od ręcznego wyjąć lub w coneccie ustawić nie zaciągaj ręcznego.
Zapłon OFF
Odkręcamy koło
20150923_153853.jpg
Następnie ściągamy zacisk i jarzmo.
Klucz 12 lub 13 oraz ... 17?
20150923_155000.jpg
I teraz zaczną się schody :)
Czujnik abs nie ruszamy.
Musimy poluzować 4 imbusy 8.

Do jednej śruby nie ma problemu z dojściem MAŁĄ GRZECHOTKĄ ! lub krótki imbus + klucz płaski oczkowy.
I teraz trzeba się bawić, jak w załączonych zdjęciach.
Dolna śruba przy amorku poluzować grzechotką i wykręcać imbus+oczkowy ( braknie miejsca dla małej grzechotki)
Odkręcamy osłonę i penetrant na śrubki + delikatne podgrzanie ( klej)
W celu dostępu do dwóch górnych śrub robimy myk.
Odkręcamy dolną śrubę od łącznika i reszta na fotkach.
W tej sytuacji odkręcenie powinno zając max 30min.
Ja kombinując łamiąc klucze męczyłem się prawie 2h.
20150923_171448.jpg
20150923_171512.jpg
20150923_173417.jpg
20150923_175514.jpg
Bo praca bez pasa to strata.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - wymiana piasty tył (wszystkie wersje)

Post autor: belial666 » 24 wrz 2015, 18:00

Można coś dać od siebie?. Można!

Fajnie widzieć i czytać czyjeś instrukcje, czy fotorelacje. Liczę na więcej:).
Nr. telef. 501259455

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - wymiana piasty tył (wszystkie wersje)

Post autor: jjash » 21 maja 2019, 23:05

Wymieniłem. Przyznam, że gdybym nie miał klucza grzechotki 10 plaskooczkowej, pier..., hm, zostawiłbym to w pierony. Strasznie dupny dojazd do śrub trzymajacych władze, piaste znaczy. Beznadzieja. Ale jak już się odkręcić śruby te 4 to już pikus. Zalalem to wd40 na godzinę i dopiero potem próbowałem odkręcić. Straty były. Polega (bo na służbie) 10 oczkowa zwykła. Nie wytrzymała presji. No cóż.
Jak ktoś chce walczyć 10 oczkowa do wsparcia działania z imbusem to polecam klucz na długim uchwycie.
Ja takiego nie miałem, ot zwykła 10, i co się namachalem to moje. Ale dało radę.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - wymiana piasty tył (wszystkie wersje)

Post autor: belial666 » 22 maja 2019, 22:36

Wszystko zależy jakimi narzędziami dysponujemy ( jakość, typ). Pamietam jak ściągnąłem turbo i rozłączałem kolektor z nim. Gdyby nie 15cm i 23cm przedłużka i klucz elektryczny udarowy to bym tego razem bez sciagania sanek nie wyciągnął. Dziś juz wiem ze warsztat trzeba powiekszac w roznego typu narzędzia. Nic sie nie zmarnuje.
Nr. telef. 501259455

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”