Strona 1 z 2

Thesis - diagnostyka

: 16 maja 2010, 13:31
autor: Grabarz
Witam

Posiadam lancie thesis 2.4JTD. Chciałbym zacząć sam ja diagnozować.

Czy ktoś już się w to bawił? Znalazłem link na allegro do kabla i programu

(http://moto.allegro.pl/item1037943129_l ... w_sam.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;)

Czy ktoś już kupowała i testował swoją tereskę samemu?

Re: Thesis-Diagnostyka

: 26 maja 2010, 6:30
autor: szerszen
Tak, KKL + Alfadiag. W zupełności wystarczy.
Ten kabel przedstawiony przez Ciebie będzie pasował.

Re: Thesis-Diagnostyka

: 04 paź 2012, 12:18
autor: Hipolit
podlacze sie tutaj, zeby niepotrzebnie nie generowac tematow.

CZYM diagnozowac hamulec postojowy (EPB) ? jesli sprzetem od VAG - jakie porty, jakie ustawienia?

Re: Thesis - diagnostyka

: 04 paź 2012, 13:21
autor: szerszen
Z tego, co pamiętam, to w Multiecuscan (dawniej FES) nie ma opcji testowania EPB. Jest specjalny przyrząd TRW do serwisowania tego sprzętu, ale trochę grosza kosztuje.
Spróbuj VAGcom-em i KKLem - nowy Pasek ma już eletryczny, też TRW, jak Włosi wyprowadzili na tych samych pinach, to może połączysz się z EPB (opcja Parking Brake).
Ale najpierw sprawdź accu od hamulca i klocki...

Re: Thesis - diagnostyka

: 16 maja 2016, 18:40
autor: ArtoKucior
Trochę odświeżę temat. Mam MESa (MultiEcuScan), mam złącze elm327 na kablu kupione na allegro za 30zł. Łączył mi się tylko ze sterownikiem silnika. Dziś usunąłem jeden rezystor z oznaczeniem 121
DSC_1302.jpg
Nagle zaczęło wszystko działać oprócz abs i airbag. Tam wymaga adaptera albo zielonego albo czerwonego. Jest jakiś jeszcze sposób na przeskoczenie tego czy trzeba jednak już się zaopatrzyć w te adaptery?

Re: Thesis - diagnostyka

: 16 maja 2016, 18:51
autor: bronx
Łączysz odpowiednie piny. Mozesz zrobić sobie switcha na wzor kkl.

Re: Thesis - diagnostyka

: 16 maja 2016, 18:53
autor: volf
Co do airbag to adapter nie pomoże, bo ELM go nie obsługuje, przynajmniej tak twierdzą na oficjalnej stronie MES http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx

Re: Thesis - diagnostyka

: 16 maja 2016, 19:35
autor: FXX
ArtoKucior pisze:Jest jakiś jeszcze sposób na przeskoczenie tego czy trzeba jednak już się zaopatrzyć w te adaptery?
KKL z przełącznikiem ;) Ten stosowany głównie do Lybry czy Alfy 156.

Re: Thesis - diagnostyka

: 16 maja 2016, 19:43
autor: ArtoKucior
FXX pisze:
ArtoKucior pisze:Jest jakiś jeszcze sposób na przeskoczenie tego czy trzeba jednak już się zaopatrzyć w te adaptery?
KKL z przełącznikiem ;) Ten stosowany głównie do Lybry czy Alfy 156.
Przykład jakiejś aukcji bądź zdjęcie samego kabla jak on wygląda? Aby ktoś nie świadomy mógł świadomie sobie go kupić :)

Re: Thesis - diagnostyka

: 16 maja 2016, 19:50
autor: karmel41
U mnie kkl obsługuje więcej niż elm 327 przynajmniej po zmnianie laptopa z windows 7 na 10.Na tą chwilę uważem że elm niewiele mi teraz pokazuje.Kabel kkl kupiłem za ok 30 pln.

Re: Thesis - diagnostyka

: 17 maja 2016, 7:29
autor: Krissu1980
Elm 327 z BT do tego kolorowe kabelki i Alfa obd w smartfonie i obsługuje mi wszystko w Thesisie

Re: Thesis - diagnostyka

: 17 maja 2016, 9:58
autor: bronx
O ile BT do czytania błędów ok.
To nie róbcie na miłość boską proxy na BT, taka przestroga.

Re: Thesis - diagnostyka

: 17 maja 2016, 10:02
autor: ArtoKucior
Ja najpierw bawiłem się się elmem bt...niestety u mnie to nie działało z Thesis...trochę alfę 166 łapało ale thesis nie. Dziś dostałem info, że jeżeli chce się xenony i abs czytać w Thesis to wystarczy złączyć ze sobą przewodem pin 1, 7 i 9. A do airbagu albo kolorowy adapter albo właśnie kkl trzeba mieć. Proszę o zdjęcie jak dokładnie wygląda ten kabel kkl...

Re: Thesis - diagnostyka

: 17 maja 2016, 15:37
autor: Krissu1980
bronx pisze:O ile BT do czytania błędów ok.
To nie róbcie na miłość boską proxy na BT, taka przestroga.
Wczoraj po wymianie foteli osiowanie pięknie poszło

Re: Thesis - diagnostyka

: 17 maja 2016, 15:41
autor: bronx
Poczekaj jak się straci łączność.