Thesis Comfortronic - statystyka awaryjności?

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Thesis Comfortronic - statystyka awaryjności?

Post autor: szerszen » 30 wrz 2011, 9:03

Czy jest na forum ktoś, kto pojeździł przynajmniej rok bez problemów z tą skrzynką?
Tak przynajmniej po 1000km miesięcznie?

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Thesis Comfortronic - statystyka awaryjności?

Post autor: SIWY155 » 30 wrz 2011, 9:40

szerszen pisze:Czy jest na forum ktoś, kto pojeździł przynajmniej rok bez problemów z tą skrzynką?
Tak przynajmniej po 1000km miesięcznie?
Mam już swojego ponad 1,5 roku i żadnych problemów-auto bezwypadkowe pochodzące z polskiego salonu
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

roni660
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:09
Imię: Roland
Lokalizacja: Lubin

Re: Thesis Comfortronic - statystyka awaryjności?

Post autor: roni660 » 30 wrz 2011, 9:46

szerszen pisze:Czy jest na forum ktoś, kto pojeździł przynajmniej rok bez problemów z tą skrzynką?
Tak przynajmniej po 1000km miesięcznie?
Jeżeli Fiat Croma 2.4 , ma taki sam automat co Thesis , to 67 000 km bez problemów.
Lancia Delta III 1.6 M-jet
Fiat Croma 2.4 M-jet

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Thesis Comfortronic - statystyka awaryjności?

Post autor: SIWY155 » 30 wrz 2011, 9:52

roni660 pisze:
szerszen pisze:Czy jest na forum ktoś, kto pojeździł przynajmniej rok bez problemów z tą skrzynką?
Tak przynajmniej po 1000km miesięcznie?
Jeżeli Fiat Croma 2.4 , ma taki sam automat co Thesis , to 67 000 km bez problemów.
ten sam z grubsza biorąc
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

LUKI82

Re: Thesis Comfortronic - statystyka awaryjności?

Post autor: LUKI82 » 30 wrz 2011, 21:39

są awaryjne te automaty najczęściej uszkadza je za wysoka temperatura którą osiąga olej np. w korkach lub przy ciągłej ostrej jeździe. Powodem tego jest mała chłodnica oleju ponoć jak zainstaluje się inną większą to niweluje to awarie lecz nie sprawdzałem i nie mogę tego potwierdzić.
Moja skrzynia ma przejechane 220 tyś.km i niestety padła. Pierwszymi problemami były uderzenia na postoju przy wciśniętym pedale hamulca i dźwigni zmiany biegów w poz. "D". Poza tym reszta działała prawidłowo natomiast już szybko uszkodzenia zaczynały być uciążliwe i częstsze. Naprawa kapitalna nie na długo pomogła.
problem ze skrzynią rozpoczął się przy ok 200 tyś.km.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis Comfortronic - statystyka awaryjności?

Post autor: jjash » 01 paź 2011, 0:43

Jeździłem na automacie w explorerze - po terenie i czarnym. i niestety, padł zimą. Prosta przyczyna - automat nie lubi dwóch rzeczy - za wysokiej temperatury i nierozgrzania. W pierszym zamontować większą chłodnicę. Po krzyku. Jeszcze niektórzy moi koledzy montowali wskaźnik temperatury oleju w skrzyni. Też zdawało egzamin. W explorerach problemem było to, że to projekty ze Stanów - tam nie jeździ się tak szybko jak u nas i nie grzeją się tak skrzynki. W późniejszych modelach na Europę poprawiono błąd.
Przypadek drugi - niedogrzanie - tak właśnie załatwiłem swoją skrzynkę. Nie można zapodać od razu ciężkich warunków pracy skrzynce, bo nierozgrzane oleum nie wyrobi. Zastałe uszczelnienia, zaworki, oleum gęste jak gluty z nosa i do tego zimno nie ułatwiające rozgrzewania. I problem. Skrzynka automat to cudo. Gdybym miał w swoim Thesise byłbym wniebowzięty. Kiedyś się tego bałem, teraz wiem jak się z tym obchodzić. Zmieniać olej, nie przygrzewać, wymieniać filtry i patrzeć na to co się zlewa ze skrzynki. Patrzeć na filtr cząstek metalowych (taki rodzaj magnesu) - zawsze sygnalizuje problemy wcześniej niż się pojawią.
Z mojej strony na automat - złego słowa nie powiem.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thesis Comfortronic - statystyka awaryjności?

Post autor: szerszen » 01 paź 2011, 11:17

LUKI82 pisze:są awaryjne te automaty najczęściej uszkadza je za wysoka temperatura którą osiąga olej np. w korkach lub przy ciągłej ostrej jeździe. Powodem tego jest mała chłodnica oleju ponoć jak zainstaluje się inną większą to niweluje to awarie lecz nie sprawdzałem i nie mogę tego potwierdzić.
Moja skrzynia ma przejechane 220 tyś.km i niestety padła. Pierwszymi problemami były uderzenia na postoju przy wciśniętym pedale hamulca i dźwigni zmiany biegów w poz. "D". Poza tym reszta działała prawidłowo natomiast już szybko uszkodzenia zaczynały być uciążliwe i częstsze. Naprawa kapitalna nie na długo pomogła.
problem ze skrzynią rozpoczął się przy ok 200 tyś.km.
To może być dobry trop. Miałem kiedyś Sportronica, w którym właściciel za radą jakiegoś fachury zamontował właśnie większą chłodnicę i dodatkowy czujnik temperatury oleju w skrzyni. Prewencyjnie, bo sama skrzynka chodziła wyśmienicie.


Generalnie to mnie właśnie zniechęca do Sportivy - automaty. Chyba, że założyć, iż w przypadku awarii wymiana na manual. Trochę rzeźby by było, ale to i tak pikuś w porównaniu do remontu automatu. A przy następnej awari po prostu podmiana.

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thesis Comfortronic - statystyka awaryjności?

Post autor: szerszen » 01 paź 2011, 11:20

jjash pisze:Jeździłem na automacie w explorerze - po terenie i czarnym. i niestety, padł zimą. Prosta przyczyna - automat nie lubi dwóch rzeczy - za wysokiej temperatury i nierozgrzania. W pierszym zamontować większą chłodnicę. Po krzyku. Jeszcze niektórzy moi koledzy montowali wskaźnik temperatury oleju w skrzyni. Też zdawało egzamin. W explorerach problemem było to, że to projekty ze Stanów - tam nie jeździ się tak szybko jak u nas i nie grzeją się tak skrzynki. W późniejszych modelach na Europę poprawiono błąd.
Przypadek drugi - niedogrzanie - tak właśnie załatwiłem swoją skrzynkę. Nie można zapodać od razu ciężkich warunków pracy skrzynce, bo nierozgrzane oleum nie wyrobi. Zastałe uszczelnienia, zaworki, oleum gęste jak gluty z nosa i do tego zimno nie ułatwiające rozgrzewania. I problem. Skrzynka automat to cudo. Gdybym miał w swoim Thesise byłbym wniebowzięty. Kiedyś się tego bałem, teraz wiem jak się z tym obchodzić. Zmieniać olej, nie przygrzewać, wymieniać filtry i patrzeć na to co się zlewa ze skrzynki. Patrzeć na filtr cząstek metalowych (taki rodzaj magnesu) - zawsze sygnalizuje problemy wcześniej niż się pojawią.
Z mojej strony na automat - złego słowa nie powiem.

Jest tylko jeden słaby punkt - jeżeli kupujesz z rynku wtórnego, to nie wiesz, jak obchodził się z nim poprzedni właściciel (czy właściciele).
Nie wszyscy chuchają na auta, a niektórzy nawet nie mają świadomości, jak się z nimi obchodzić.

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Thesis Comfortronic - statystyka awaryjności?

Post autor: Artur G. » 07 maja 2012, 18:22

jjash pisze: W explorerach problemem było to, że to projekty ze Stanów - tam nie jeździ się tak szybko jak u nas i nie grzeją się tak skrzynki. .
Bardzo podobnie jest w skrzyniach Jatco w Jaguarach x-type. W wersjach z USA których po PL jeździ najwięcej nie ma chłodnicy oleju, we wszystkich wersjach europejskich już chłodnice są i w tych wersjach skrzynia ma dożywocie.
szerszen pisze: Jest tylko jeden słaby punkt - jeżeli kupujesz z rynku wtórnego, to nie wiesz, jak obchodził się z nim poprzedni właściciel (czy właściciele).
Nie wszyscy chuchają na auta, a niektórzy nawet nie mają świadomości, jak się z nimi obchodzić.
Jeśli znasz zasadę działania ASB to dość łatwo jest zdiagnozować jej stan np. w momencie kupna samochodu.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
edym
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:51
Lokalizacja: Czestochowa

Re: Thesis Comfortronic - statystyka awaryjności?

Post autor: edym » 07 maja 2012, 18:26

moja też przy ok 220 tyś padła...
zrobiona w Długołęce - w sumie to wszystko wymienili oprócz obudowy - i ja na razie od roku działa. Ale mało jeżdżę ;)
Były: Lancia Delta II 2.0 '94, Lancia Delta GT i.e '92, Fiat Bravo 1.6 '97
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis Comfortronic - statystyka awaryjności?

Post autor: szajbus » 07 maja 2012, 21:08

wymiana oleju skutecznie pomaga w bezawaryjnej jezdzie ...

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis Comfortronic - statystyka awaryjności?

Post autor: Jacek » 05 lut 2013, 12:49

Rok turlania Thereską -11 000 km -spadła tylko wtyczka z zaworu SLT
Naprawiłem sam a serwisie ASB nie zauważyli....
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis Comfortronic - statystyka awaryjności?

Post autor: Jacek » 25 lis 2013, 19:51

Jacek pisze:Rok turlania Thereską -11 000 km -spadła tylko wtyczka z zaworu SLT
Naprawiłem sam a serwisie ASB nie zauważyli....
Taka drobna aktualizacja:
Właśnie wymieniłem tarcze i uszczelki bo C2 się spaliło. (prawie dwa lata)
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

przedszkolak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 346
Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis Comfortronic - statystyka awaryjności?

Post autor: przedszkolak » 27 lis 2013, 10:51

Mam trochę doświadczenia z automatami. Jak powyżej:

1. wymiana płynu co 50 -60 tys. - dopuszczanego do danej skrzyni, czasami lepiej stosować zamiennik o lepszej charakterystyce
2. odpowiednia chłodnica do płynu, jeśli brak to natychmiast zamontować,
3. powolne rozgrzewanie skrzyni, w szczególności zimą, odpuszczenie jazdy poniżej -30, w przypadku, gdy samochód był narażony na taką temperaturę dłużej niż 2-3 godzin. Ewentualnie najpierw rozgrzać lekko silnik i ruszyć, gdy obroty będą ustabilizowane, ponieważ samochód potrafi staną , z powodu za niskich obrotów, w szczególności dotyczy to silników wysokoprężnych.

Rady są oczywiste, ale warto o nich pamiętać. Doświadczyłem mrozów poniżej -35 i ludzie, którzy jeżdżą praktycznie tylko automatami, mi doradzali.

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis Comfortronic - statystyka awaryjności?

Post autor: szajbus » 27 lis 2013, 22:31

PKT 2 nie jest konieczny jeśli nie ciągniemy przyczepy ..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”