Thesis - ciśnienie w oponach

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

Post autor: FXX » 09 paź 2014, 20:02

Borek pisze:Serio powyżej 3 barów ciśnienie w osobówce?
A co w tym dziwnego ? :) Masz szeroką oponę z niskim profilem i musisz mieć wyższe ciśnienie. Abstrahując od Thesis to w AR156 czy AR159 na 18/19 calach nie raz się spotkałem z tym, że ludzie pakowali w okolicach 3 barów, bo przy niższych ciśnieniach przód na szybkich zakrętach był bardziej podsterowny. Przy zachowaniu jednocześnie zalecanego ciśnienia z tyłu (bądź nawet jego delikatnego obciążenia) lekki tył nie uciekał tak bardzo na zakrętach.

Aczkolwiek nie wiem co miał na myśli autor strony Vredstein podając wyższe ciśnienie na tył...
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

Post autor: ArtoKucior » 09 lut 2015, 15:07

FXX pisze:
Borek pisze:Serio powyżej 3 barów ciśnienie w osobówce?

Aczkolwiek nie wiem co miał na myśli autor strony Vredstein podając wyższe ciśnienie na tył...
Może miał na myśli to, że jakiś bagaż z tyłu może być i ludzie siedzący z tyłu aby nie skakać z pompką za każdym razem kiedy ktoś usiądzie lub wyjdzie z auta. Ja na temat swojego gdzieś przeczytałem (mam 16") i tak trzymam ciśnienie czyli przód 2,5bar tył 2,8bar. I powiem Wam, że to się u mnie sprawdza. Jazda jest przyjemniejsza (wcześniej trzymałem obie osie do 2,4bar) a i nie ma kapcia gdy muszę przewieść z tyłu kilka osób albo bagaż :)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

Post autor: FXX » 11 lut 2015, 17:56

Może i jest to jakieś wytłumaczenie, chociaż tak naprawdę wszystko się rozbija jeszcze o rozkład masy samochodu (przód - tył). Fakt w Thesisie większe ciśnienie na tyle może się sprawdzać, zwłaszcza jeśli często coś przewozisz lub jedziesz w komplecie ;)

Lekko poza tematem - osobiście na 16" w AR testowałem różne kombinacje i większe ciśnienie na tyle jest dla mnie porażką - tył, z racji tego, że jest stosunkowo lekki na szybkich zakrętach trzyma się zdecydowanie gorzej i ma tendencje do lekkiego uciekania. Dlatego trzymam na przodzie ok. 2.6 bara, a na tyle 2.4. Wtedy ciężki przód nie pływa za mocno, a tył nie próbuje uciekać. Ale styl jazdy jaki preferują oba te samochody to dwie różne bajki :)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

Post autor: Flyman » 11 lut 2015, 18:54

Dla mnie instrukcja jest rzeczą ważną, powiedziałbym, że podstawową.
Nie będę miał sobie nic do zarzucenie, jak się będę jej trzymał. A ona, wydanie I z roku 2002 informuje mnie, że:

Obrazek

W związku z tym, nie widzę uzasadnienia pakowania ekstra powietrza, nawet do 3,2, jak tu było pisane. Jest to już dość duża różnica.

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

Post autor: Flyman » 11 lut 2015, 19:07

Temat brzmi: Thesis - ciśnienie w oponach
Poza tym, czytam:
ArtoKucior pisze:Ja na temat swojego gdzieś przeczytałem (mam 16") i tak trzymam ciśnienie czyli przód 2,5bar tył 2,8bar.
Więc się nie wcinaj.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

Post autor: FXX » 11 lut 2015, 19:10

A jego treść brzmi:
Poszukuję informacji na temat prawidłowego ciśnienia w oponach.
Jakiś czas temu udało mi się kupić oryginalne 18 ze Sportivy.
W warsztacie, gdzie wymieniam opony koledzy znaleźli info ze powinno być 2.2.
Wydaje mi się że jest za mało. W instrukcji znalazłem tylko informacje ile powinno być w 16 i 17.
Zatem informacja nt. ile powinno być w tych rozmiarach jest znana.
Flyman pisze:W związku z tym, nie widzę uzasadnienia pakowania ekstra powietrza, nawet do 3,2, jak tu było pisane.
Problem w tym, że Twoja instrukcja nie zawiera ciśnienia dla opon 18-to calowych, o które w tym temacie było pytanie :)

W każdym razie włoskie instrukcje są tak dobre, że ta sama instrukcja do Thesis informuje Cię również, że napęd rozrządu powinieneś wymieniać co 120 000km, a olej silnikowy co 20 000km. Do tych zaleceń też się stosujesz? ;)

Swoją drogą dziwi mnie trochę fakt, że dla lżejszej Lybry ciśnienia przy podobnych rozmiarach opon są wyższe...
Flyman pisze:Więc się nie wcinaj.
Cóż, wybacz, ale mam takie samo prawo tutaj pisać jak i Ty. Poza tym chyba pod zły adres jest skierowana ta uwaga.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2015, 19:13 przez FXX, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Edycja i dodanie odpowiedzi.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

Post autor: Flyman » 11 lut 2015, 19:52

Masz inne prawa i inne obowiązki. Nie jesteś zwykłym forumowiczem, tylko funkcyjnym, a to zobowiązuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”