Y - uszczelka pod głowicą

Awatar użytkownika
Mateo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 09 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Y - uszczelka pod głowicą

Post autor: Mateo » 10 paź 2007, 17:19

Witam klubowiczów, jestem tu nowy :oops: , ale mam problem ze swoją Y-greczką :cry: . Postanowiłem więc poradzić sie weteranów :wink: .

Przechodząc do sedna sprawy najprawdopodobniej mam do wymiany uszczelkę pod głowicą w mojej Lancii Y 1.1 (840AE) :? . Objawy są ewidentne tzn.
- ubywa wody z układu chłodzenia;
- cały czas kopci parą z wydechu;
- grzeje sie "bez powodu"
(termostat i pompa sprawne)

Chciałbym się dowiedzieć co jeszcze przydałoby się wymienić przy już wspomnianej uszczelce i co warto przy okazji sprawdzić. :roll:

Znajomy mechanik powiedział że zrobi mi to za 600zł z częściami ale jak na skromny budżet studenta to i tak b.dużo : cenzura : , gdyby ktoś miał dobrego i "taniego" mechanika do polecenia z Warszawy lub okolic to bardzo mile widziane.

Jeszcze pytanie do klubowiczów po podobnych przejściach:
Ile obiektywnie może kosztować sama robocizna przy wymianie uszczelki?
Z tego co mi wiadomo to taki sam silnik siedzi w Seicento (1108ccm 54KM) tylko nie wiem czy głowica jest taka sama i tym samym czy części te same?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11965
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Y 1.1 Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: topcio » 10 paź 2007, 18:34

Generalnie jeśli nie brał oleju to jest do zrobienia tylko głowica. W Lublinie koszty byłyby takie:
uszczelka 40-50
planowanie 40
frezowanie/docieranie zaworów 80
olej (60pln), filtr (20pln), ewentualnie pasek rozrządu i napinacz (100pln), uszczelniacz wałka (? ), prowadnice zaworów (? ) W sumie co najmniej 350 pln w częściach.
Jeśli to będziesz miał zrobione za 600pln to moim zdaniem jest nieżle.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Y 1.1 Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: Egon » 10 paź 2007, 22:32

koszt wymiany samej uszczelki bez części ok 150-200zł potrzebna napewno bedzie: uszczelka pod głowice ok. 40zł pod pokrywe ok. 10zł i kolektor wydechowy ok 10zł , ja to nieraz robiłem w takim silniku zajmuje to około 3 h głowica jak znam życie obędzie się bez planowania
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11965
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Y 1.1 Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: topcio » 11 paź 2007, 10:25

jak to mówią "szkłem się d.. nie podciera" zdjętą głowice trzeba zrobić,
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Y 1.1 Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: schab » 11 paź 2007, 13:12

"Mateo" pisze: Objawy są ewidentne tzn.
- ubywa wody z układu chłodzenia;
- cały czas kopci parą z wydechu;
- grzeje sie "bez powodu"
(termostat i pompa sprawne)
Chciałbym się dowiedzieć co jeszcze przydałoby się wymienić przy już wspomnianej uszczelce i co warto przy okazji sprawdzić.
Nie żebym chciał być złym prorokiem , ale należy się również obawiać o stan tłoków . I piszę to nie na podstawie teorii , tylko własnych - przykrych doświadczeń .
Jeżeli do komory spalania dostaje się płyn chłodzący , a my dalej jeździmy - to w wyniku spalania go dochodzi do bardzo gwałtownej erozji materiału , z którego wykonany jest tłok , aż do kilkumilimetrowych ubytków . Niedowiarkom mogę przesłać zdjęcia czterech tłoków , z których zwłaszcza jeden wyglada jak potraktowany palnikiem do cięcia metalu ...
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Mateo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 09 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Y 1.1 Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: Mateo » 11 paź 2007, 19:15

[quote="topcio1"]Generalnie jeśli nie brał oleju to jest do zrobienia tylko głowica. - na szczęście oleju nie bierze wiec może nie jest tak źle, co do głowicy to tez jestem zdania ze jednak trzeba będzie planować :? co do ceny z tego co widzę to rzeczywiście nie jest wygórowana zważywszy na to ze w Warszawie jednak trzeba liczyć trochę drożej : cenzura :

[quote="schab"]Nie żebym chciał być złym prorokiem , ale należy się również obawiać o stan tłoków . - 8O oj nie kracz bo wtedy koszty sie zwiększa sie kilkakrotnie :wink: Usterkę zauważyłem dosłownie 3 dni temu i od tego czasu staram sie nie jeździć bo niestety wiem czym to grozi :roll:

Ogólnie to dzięki za przybliżenie sytuacji, zdecydowałem sie oddać do znajomego tym bardziej ze udało sie wytargować pięć stów :wink:

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11965
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Y 1.1 Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: topcio » 11 paź 2007, 20:22

pozostaje tylko pytanie co otrzymasz za te 500, jeśli kompletnie zrobioną głowicę, to myślę że, nie ma co się zastanawiać :D
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”