Y - uszczelka pod głowicą
Y - uszczelka pod głowicą
Witam klubowiczów, jestem tu nowy , ale mam problem ze swoją Y-greczką . Postanowiłem więc poradzić sie weteranów .
Przechodząc do sedna sprawy najprawdopodobniej mam do wymiany uszczelkę pod głowicą w mojej Lancii Y 1.1 (840AE) . Objawy są ewidentne tzn.
- ubywa wody z układu chłodzenia;
- cały czas kopci parą z wydechu;
- grzeje sie "bez powodu"
(termostat i pompa sprawne)
Chciałbym się dowiedzieć co jeszcze przydałoby się wymienić przy już wspomnianej uszczelce i co warto przy okazji sprawdzić.
Znajomy mechanik powiedział że zrobi mi to za 600zł z częściami ale jak na skromny budżet studenta to i tak b.dużo , gdyby ktoś miał dobrego i "taniego" mechanika do polecenia z Warszawy lub okolic to bardzo mile widziane.
Jeszcze pytanie do klubowiczów po podobnych przejściach:
Ile obiektywnie może kosztować sama robocizna przy wymianie uszczelki?
Z tego co mi wiadomo to taki sam silnik siedzi w Seicento (1108ccm 54KM) tylko nie wiem czy głowica jest taka sama i tym samym czy części te same?
Pozdrawiam
Przechodząc do sedna sprawy najprawdopodobniej mam do wymiany uszczelkę pod głowicą w mojej Lancii Y 1.1 (840AE) . Objawy są ewidentne tzn.
- ubywa wody z układu chłodzenia;
- cały czas kopci parą z wydechu;
- grzeje sie "bez powodu"
(termostat i pompa sprawne)
Chciałbym się dowiedzieć co jeszcze przydałoby się wymienić przy już wspomnianej uszczelce i co warto przy okazji sprawdzić.
Znajomy mechanik powiedział że zrobi mi to za 600zł z częściami ale jak na skromny budżet studenta to i tak b.dużo , gdyby ktoś miał dobrego i "taniego" mechanika do polecenia z Warszawy lub okolic to bardzo mile widziane.
Jeszcze pytanie do klubowiczów po podobnych przejściach:
Ile obiektywnie może kosztować sama robocizna przy wymianie uszczelki?
Z tego co mi wiadomo to taki sam silnik siedzi w Seicento (1108ccm 54KM) tylko nie wiem czy głowica jest taka sama i tym samym czy części te same?
Pozdrawiam
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11965
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Y 1.1 Wymiana uszczelki pod głowicą
Generalnie jeśli nie brał oleju to jest do zrobienia tylko głowica. W Lublinie koszty byłyby takie:
uszczelka 40-50
planowanie 40
frezowanie/docieranie zaworów 80
olej (60pln), filtr (20pln), ewentualnie pasek rozrządu i napinacz (100pln), uszczelniacz wałka (? ), prowadnice zaworów (? ) W sumie co najmniej 350 pln w częściach.
Jeśli to będziesz miał zrobione za 600pln to moim zdaniem jest nieżle.
uszczelka 40-50
planowanie 40
frezowanie/docieranie zaworów 80
olej (60pln), filtr (20pln), ewentualnie pasek rozrządu i napinacz (100pln), uszczelniacz wałka (? ), prowadnice zaworów (? ) W sumie co najmniej 350 pln w częściach.
Jeśli to będziesz miał zrobione za 600pln to moim zdaniem jest nieżle.
Y 1.1 Wymiana uszczelki pod głowicą
koszt wymiany samej uszczelki bez części ok 150-200zł potrzebna napewno bedzie: uszczelka pod głowice ok. 40zł pod pokrywe ok. 10zł i kolektor wydechowy ok 10zł , ja to nieraz robiłem w takim silniku zajmuje to około 3 h głowica jak znam życie obędzie się bez planowania
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11965
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Y 1.1 Wymiana uszczelki pod głowicą
jak to mówią "szkłem się d.. nie podciera" zdjętą głowice trzeba zrobić,
Re: Y 1.1 Wymiana uszczelki pod głowicą
Nie żebym chciał być złym prorokiem , ale należy się również obawiać o stan tłoków . I piszę to nie na podstawie teorii , tylko własnych - przykrych doświadczeń ."Mateo" pisze: Objawy są ewidentne tzn.
- ubywa wody z układu chłodzenia;
- cały czas kopci parą z wydechu;
- grzeje sie "bez powodu"
(termostat i pompa sprawne)
Chciałbym się dowiedzieć co jeszcze przydałoby się wymienić przy już wspomnianej uszczelce i co warto przy okazji sprawdzić.
Jeżeli do komory spalania dostaje się płyn chłodzący , a my dalej jeździmy - to w wyniku spalania go dochodzi do bardzo gwałtownej erozji materiału , z którego wykonany jest tłok , aż do kilkumilimetrowych ubytków . Niedowiarkom mogę przesłać zdjęcia czterech tłoków , z których zwłaszcza jeden wyglada jak potraktowany palnikiem do cięcia metalu ...
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Y 1.1 Wymiana uszczelki pod głowicą
[quote="topcio1"]Generalnie jeśli nie brał oleju to jest do zrobienia tylko głowica. - na szczęście oleju nie bierze wiec może nie jest tak źle, co do głowicy to tez jestem zdania ze jednak trzeba będzie planować co do ceny z tego co widzę to rzeczywiście nie jest wygórowana zważywszy na to ze w Warszawie jednak trzeba liczyć trochę drożej
[quote="schab"]Nie żebym chciał być złym prorokiem , ale należy się również obawiać o stan tłoków . - oj nie kracz bo wtedy koszty sie zwiększa sie kilkakrotnie Usterkę zauważyłem dosłownie 3 dni temu i od tego czasu staram sie nie jeździć bo niestety wiem czym to grozi
Ogólnie to dzięki za przybliżenie sytuacji, zdecydowałem sie oddać do znajomego tym bardziej ze udało sie wytargować pięć stów
[quote="schab"]Nie żebym chciał być złym prorokiem , ale należy się również obawiać o stan tłoków . - oj nie kracz bo wtedy koszty sie zwiększa sie kilkakrotnie Usterkę zauważyłem dosłownie 3 dni temu i od tego czasu staram sie nie jeździć bo niestety wiem czym to grozi
Ogólnie to dzięki za przybliżenie sytuacji, zdecydowałem sie oddać do znajomego tym bardziej ze udało sie wytargować pięć stów
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11965
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Y 1.1 Wymiana uszczelki pod głowicą
pozostaje tylko pytanie co otrzymasz za te 500, jeśli kompletnie zrobioną głowicę, to myślę że, nie ma co się zastanawiać