Y10- gaśnie, gdy ciepła
- vbaranv
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Olsztyn
Y10- gaśnie, gdy ciepła
Dziś rano wsiadłem do samochodu i elegancko odpalił, ale po okolo 2km stojąc w korku zgasł i nie chciał zapalić. Odpalił dopiero po około 5 minutach. Od 9 do 14 samochód stał, poźniej znowu wsiadłem odpalił bez problemu przejechałem około 5km i po raz kolejny mi zgasł tym razem stałem na światłach i znowu po około 5 minutach odpalił. Nie wiem co się dzieje proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2008, 0:24 przez vbaranv, łącznie zmieniany 1 raz.
LANCIA Y10 1.1 i.e. 1990 rok
Y10- gaśnie, gdy ciepła
gaśnie jak wyrzucasz na luz podczas jazdy, albo stoisz na światach na ciepłym silniku?? sprawdź najpierw silniczek krokowy, cholernie lubi się zacinać..
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: Koszalin
Y10- gaśnie, gdy ciepła
Mam dokładnie to samo ale dziwi mnie jedno, bo pojawiło sie to dopiero jak wymieniłem wszystkie filtry... bynajmniej jutro do niej zajrzę...
Kappa 99' Y10 92'
- vbaranv
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Olsztyn
Y10- gaśnie, gdy ciepła
Tak gaśnie jak stoje na jałowym, ale jak delikatnie trzymam nogę na gazie to nie gaśnie. Jak sprawdzić ten silniczek krokowy, bo jestem typowy laikiem jeśli chodzi o mechanikę
Ostatnio zmieniony 03 mar 2008, 0:24 przez vbaranv, łącznie zmieniany 1 raz.
LANCIA Y10 1.1 i.e. 1990 rok
Y10- gaśnie, gdy ciepła
jest to typowy objaw silnika krokowego w Y10. ratunkiem chwilowym, kiedy zauważysz że się dławi albo gaśnie jest rozruszanie tegoż silniczka, ale jest to sposób doraźny, dobry gdy np nie idzie odpalić silnika albo coś, a nie ma narzędzi i środków i czasu. i metody są dwie:
PIERWSZA:
zgasić silnik, potem przekręcić kluczyk do pierwszej pozycji trzymając nogę na pedale gazu (nie wciskasz go, tylko dotykasz). powinieneś poczuć jak troszeczkę opada. jeżeli tak się nie dzieje, wciśnij go szybko dwa, trzy razy i spróbuj zapalić. powinno na chwilę pomóc.
DRUGA:
bardziej ambitna. otworzyć maskę i znaleźć miejsce, gdzie linka gazu łączy się z przepustnicą (patrząc na silnik jest to po lewej stronie pod obudową filtra powietrza - nie trzeba go zdejmować). i teraz przekręć ośką przepustnicy tak jakbyś dodawał gazu i puść i tak parę razy. potem odpal. metoda skuteczniejsza od pierwszej.
ROZWIĄZANIE DŁUŻSZEGO DZIAŁANIA:
kiedy już znajdziesz dostęp do WD-40 czas ożywić silniczek na dłużej. metoda jest przyklejona w Technicznym, ale ogólnie sprowadza się do wtryśnięcia WD-40 pod gumowy kołnierz w silniczku (ten pod tą miękką sprężynką).
ROZWIĄZANIE NAJPROSTSZE:
kupić nowy - kosztuje 80zł nowy, ale trzeba uważać bo są na 4- i 6-pinową wtyczkę. jeżeli masz 4-pinową masz lepiej bo jest łatwiej go dostać, a poza tym identyczny był montowany w golfach III 1,8 (i chyba 2,0) i takich silnikach w Audi 80.
ps: jeżeli nie chce Ci się grzebać pod maską za każdym razem lub mieć niespodzianek w korkach, to proponuję przed każdym uruchomieniem auta, po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję, pyknąć lekko gaz dwa trzy razy..
PIERWSZA:
zgasić silnik, potem przekręcić kluczyk do pierwszej pozycji trzymając nogę na pedale gazu (nie wciskasz go, tylko dotykasz). powinieneś poczuć jak troszeczkę opada. jeżeli tak się nie dzieje, wciśnij go szybko dwa, trzy razy i spróbuj zapalić. powinno na chwilę pomóc.
DRUGA:
bardziej ambitna. otworzyć maskę i znaleźć miejsce, gdzie linka gazu łączy się z przepustnicą (patrząc na silnik jest to po lewej stronie pod obudową filtra powietrza - nie trzeba go zdejmować). i teraz przekręć ośką przepustnicy tak jakbyś dodawał gazu i puść i tak parę razy. potem odpal. metoda skuteczniejsza od pierwszej.
ROZWIĄZANIE DŁUŻSZEGO DZIAŁANIA:
kiedy już znajdziesz dostęp do WD-40 czas ożywić silniczek na dłużej. metoda jest przyklejona w Technicznym, ale ogólnie sprowadza się do wtryśnięcia WD-40 pod gumowy kołnierz w silniczku (ten pod tą miękką sprężynką).
ROZWIĄZANIE NAJPROSTSZE:
kupić nowy - kosztuje 80zł nowy, ale trzeba uważać bo są na 4- i 6-pinową wtyczkę. jeżeli masz 4-pinową masz lepiej bo jest łatwiej go dostać, a poza tym identyczny był montowany w golfach III 1,8 (i chyba 2,0) i takich silnikach w Audi 80.
ps: jeżeli nie chce Ci się grzebać pod maską za każdym razem lub mieć niespodzianek w korkach, to proponuję przed każdym uruchomieniem auta, po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję, pyknąć lekko gaz dwa trzy razy..
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
- vbaranv
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Olsztyn
Y10- gaśnie, gdy ciepła
Dzięki bardzo za rady pogrzebie trochę przy niej i oczywiście zainwestuje w nowy silniczek, bo jak coś robić to raz, a dobrze. Jeszcze raz dzięki i za jakiś czas napiszę czy mi się powiodło
Ostatnio zmieniony 03 mar 2008, 0:25 przez vbaranv, łącznie zmieniany 1 raz.
LANCIA Y10 1.1 i.e. 1990 rok
Y10- gaśnie, gdy ciepła
powodzenia!
ps: to autko z allegro??
ps: to autko z allegro??
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
- vbaranv
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Olsztyn
Y10- gaśnie, gdy ciepła
Tak było wystawione na allegro.
o to link do tej aukcji: http://allegro.pl/item305173399_lancia_ ... _i_e_.html
o to link do tej aukcji: http://allegro.pl/item305173399_lancia_ ... _i_e_.html
Ostatnio zmieniony 03 mar 2008, 0:25 przez vbaranv, łącznie zmieniany 1 raz.
LANCIA Y10 1.1 i.e. 1990 rok
Y10- gaśnie, gdy ciepła
też się do niej przymierzałem opisz ją może w Naszych Lanciach
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
- vbaranv
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Olsztyn
Y10- gaśnie, gdy ciepła
Nie wiem czy to chodziło o Ciebie, ale jak rozmawiałem przy kupnie z poprzednim właścicielem to wspominał, że jest zainteresowany klient z Warszawy. Może to chodziło o Ciebie? Opisze opisze tylko muszę mieć czas ją dokładnie wyczyścić i zrobić pare ładnych fotek
Ostatnio zmieniony 03 mar 2008, 0:25 przez vbaranv, łącznie zmieniany 1 raz.
LANCIA Y10 1.1 i.e. 1990 rok
Y10- gaśnie, gdy ciepła
nie nie, czekałem prawie do końca aukcji żeby zobaczyć jak się ona rozwinie, ale pod koniec odpuściłem, bo upatrzyłem inną
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
- pol_ramone
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Poznań
Y10- gaśnie, gdy ciepła
Witam. Pozwólcie, że się dołączę. Mam taki sam problem jak vbaranv, z tym, że mam lancie deltę 1.8 lpg. Ponadto zapala mi się kontrolka wtrysku. samochód zaczyna się trząść i gaśnie. Wcześniej podobne rzeczy zdarzały mi się jak jeździłem na benzynie (ale bez gaśnięcia- spadała tylko znacznie moc). Na lpg ich nie miałem, więc problem bagatelizowałem. Teraz bez względu na rodzaj paliwa po dojściu do ok 110-115 stopni (max 130 na zegarze) wszystko się trzęsie, tłumik wydaje sie ryczeć basem i autko gaśnie. Pozdrawiam.
lancia delta 1.8 8v 1994 LPG
--------------------------------------
barba non facit philosophum
--------------------------------------
Hey Ho! Let's go!
--------------------------------------
barba non facit philosophum
--------------------------------------
Hey Ho! Let's go!
- pol_ramone
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Poznań
Y10- gaśnie, gdy ciepła
Wiem już wszystko - u mnie cewka.
lancia delta 1.8 8v 1994 LPG
--------------------------------------
barba non facit philosophum
--------------------------------------
Hey Ho! Let's go!
--------------------------------------
barba non facit philosophum
--------------------------------------
Hey Ho! Let's go!
- vbaranv
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Olsztyn
Y10- gaśnie, gdy ciepła
Dzięki Panowie wymieniłem dziś ze znajomymy silnik krokowy i ślicznotka śmiga jak talala pzdr
LANCIA Y10 1.1 i.e. 1990 rok