Y - termostat

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Y 96 -termostat

Post autor: kretekpodnietek » 04 maja 2008, 12:26

a co sie dzieje jak na gorącym silniku odepniesz czujnik? wzrastają obroty?

a czujnik i tak masz zintegrowany (4 piny) czyli 2 mogą być do wentylatora, a 2 do zegara i kompa, czyli że jak jedno nie działa to drugie tez możliwe że nie.

http://images34.fotosik.pl/240/b897adcafd82f581.jpg[/img]
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
bart1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 16 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: warszawa

Y 96 -termostat

Post autor: bart1 » 04 maja 2008, 12:46

Muszę najpierw znaleźć ten czujnik :lol:
Wiem ze w termostacie go nie ma :!:
Ciekawe ile tak wogóle ta przyjemność w postaci
czujnika kosztuje :roll:
Czy ten czujnik może być walnięty jeśli komp tego nie wskazuje : niepewny :
"Piękna Włoszka Lancia Ypsilon"

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Y 96 -termostat

Post autor: kretekpodnietek » 04 maja 2008, 12:58

komp wskazał Ci awarie wskaźnika czy czujnika od temperatury?

bo jak u mnie źle pokazywało to był padnięty czujnik. lewa strona czujnika z podpisem na schemacie NTC odpowiada za sterowanie silnikiem, a prawa za wskaźnik i pewno wentylator, może awaria jednej strony pociąga za sobą awarię drugiej? sprawdź jeszcze czy ma on dobrą masę.

czujnik jest w jakimś króćcu na który jest nakładany wąż, tak to wygląda na schemacie przynajmniej.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

dawidson

Y 96 -termostat

Post autor: dawidson » 04 maja 2008, 13:55

"bart1" pisze:No to ja się podłącze ze swoim problemem.
Lancia Y 1.2 8v 60 km
Pokazywała mi na zegarze cały czas temp tak 75st.
Wymieniłem termostat na nowy i jest to samo :(
Po podłączeniu pod kąpa okazało się
że wskaźnik w desce pokazuje bzdury :evil:
I temp pracy silnika jest ok.
No i nie wiem jak dalej ugryźć temat bo Y pali 8-9l na 100 przy bardzo spokojnej jeździe w cyklu mieszanym !!
W termostacie nie było żadnego czujnika (ten który opisujesz że jest odpowiedzialny za spalanie)
czujnik odpowiedzialny za temp na wskazniku przewaznie wkrecony jest w glowice w okolicach 2 i 3 swiecy. dochodzi do niego chyba pojedynczy kabelek (masowane to jest do bloku).

zakladam, ze masz SPI a wtedy obstawiam, ze czujnik odpowiedzialny za temp dla ECU jest wkrecony w kolektor ssacy (niebieska wtyczka chyba...), ale sobie za to obciac nie dam.

Natomiast dla wszystkich ktorym spalanie wydaje sie dziwnie wysokie.
Sprawdzcie chamulce! u mnie notorycznie zapieka sie zacisk w jednym tylnym kole. jak go rozruszam to spalanie momentalnie spada... inaczej po przejechaniu 430km delta jade na stacje... a w tym miesiacu wskaznik dotknal zera po 340 :/

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Y 96 -termostat

Post autor: kretekpodnietek » 04 maja 2008, 14:34

Dawidson, w Y jest 1 od temperatury czujnik odpowiedzialny za wszytsko, przynajmniej tak podaje katalog EPS. patrz powyżej.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

dawidson

Y 96 -termostat

Post autor: dawidson » 04 maja 2008, 15:26

czlowiek uczy sie stale ;)

Awatar użytkownika
Elefantino
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 08 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Y 96 -termostat

Post autor: Elefantino » 07 maja 2008, 0:18

mam dokładnie ten sam problem, termostat wymieniłem i : cenzura :. Wydałem tylko pieniążki a wskazówka zatrzymuje mi sie dokładnie tak jak u Ciebie na 50 stopniach. Spalanie mam 7.5 w mieście (1.1 54km) przy dosyć dynamicznej jeździe, wiec prawidłowo. Do tego włącza mi sie czesto wentylator (?) moim zdaniem to wina zepsutego czujnika (kiepskie są u Fiata, w Doblo poszedł mi od turbosprężarki :evil: ). Koszt tego czujnika to jakies 100 zł z tego co pamiętam. Marcinus - jeśli zrobisz to pierwszy (o ile zrobisz 8) ) to daj znać czy pomogło no i tego samego oczekuj ode mnie.
Lancia - Meravigliosa Creatura...

Awatar użytkownika
maydayns
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 453
Rejestracja: 15 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sacz/Krakow/Paryz

Y 96 -termostat

Post autor: maydayns » 07 maja 2008, 18:03

Panowie moja kochana druga polowka, kupila sobie Y i jest taka sprawa ze szybko lapie temperature, jakies 75/80 stopni i bardzo szybko wlacza sie wiatrak, 20min spokojnej jazdy przy 10 stopniach celcjusza i juz chlodzi, w najblizszym czasie chce przedmuchac chlodnice bo brudna jest, ale potem to juz nie mam pomyslu.... co mi doradzicie?? walniety termostat i zle pokazujacy wskaznik??
Seat Leon

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Y 96 -termostat

Post autor: kretekpodnietek » 07 maja 2008, 20:16

Mydanys, a jak sie włącza wiatrak, sprawdź czy węże idące do chłodnicy są gorące. może termostat sie przyciął i nie otwiera do końca, płyn krąży w małym obiegu, a że czujnik jest w bloku to włącza wiatrak.


a jak nie to może czujnik, bo w sumie kłamie temperature, przy 80 stopniach to raczej wentylator nie powinien sie włączyć.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
maydayns
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 453
Rejestracja: 15 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sacz/Krakow/Paryz

Y 96 -termostat

Post autor: maydayns » 07 maja 2008, 22:25

Ok, sprawdze, jesli by sie przycial na malym obiegu, to rury beda zimne?? obie??
Seat Leon

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Y 96 -termostat

Post autor: kretekpodnietek » 07 maja 2008, 23:14

górny, wychodzacy z termostatu powinen być zimny wyraźnie mniej chłodniejszy jak silnik pracuje na małym obiegu.

układ jest odpowietrzony?
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
maydayns
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 453
Rejestracja: 15 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sacz/Krakow/Paryz

Y 96 -termostat

Post autor: maydayns » 08 maja 2008, 16:16

hmmm tego nie wiem, kupilismy autko od goscia ktory sprowadza auta, z dokumentow wynika ze auto stalo okolo roku, chlodnica jest dosc brudna i zabita tak ze nie przeswituje na druga strone, dlatego pomyslalem o czyszczeniu, ale zastanawiam sie czy ta chlodnica jest wogole orginana, bo cos taka mala jest, tzn dosc cienka, ale nie wiem nie znam sie, moze ktos z was moglby wstawic fotke chlodnicy do Y 1.2 60koni??
Seat Leon

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Y 96 -termostat

Post autor: fazi » 08 maja 2008, 17:13

Witam chłodnica jest mała i cienka mowa o Y 1.2, zresztą żadna inna tam nie pasuje wskażnik od temp powinien prawidłowo stać na srodku i gdy tylko lekko drgnie do góry załącza sie wiatrak tak jest u mnie i to jest prawidłowe ,auto równiez dośc szybko łapie temp około 2-3 km i jest na srodku ,naturalnie przedmuchanie jej nie zaszkodzi.Pozdrawiam.
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

Awatar użytkownika
maydayns
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 453
Rejestracja: 15 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sacz/Krakow/Paryz

Y 96 -termostat

Post autor: maydayns » 08 maja 2008, 23:55

Dziekuje za odpowiedzi, temperatura rzeczywiscie szybko lapie ale jest tak w 45% skali czyli tak kolo 75/80 stopni... przemyje ja myjka cisnieniowa i zobaczymy jak bedzie.
Pozdrawiam
Seat Leon

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”