Y- chłodzenie silnika

Awatar użytkownika
TRewi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 03 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Y- chłodzenie silnika

Post autor: TRewi » 03 cze 2008, 22:22

witam jestem nowy : witaj :
od jakiego czasu obserwuje forum jestem pełen uznania dla wiedzy!!!!
mam problem z chłodzeniem silnika!!!!
ypsilon 1.1 98
wiec jest tak :
zapalamy i po przejechaniu jakis 3-4 kilometrow pakazuje temp ok 90C
jezeli sie trafi jakis korek to szybko włącza sie wentylator!!1
dalej po ok 20 min normalnej jazdy w miescie czyli jade stoje jade... wentylator sie już kreci caly czas nawet podczas jazdy a temp jest duzo ponad polowe!!!
weże od termostat chłodnica jest strasznie gorący!!!
czy to moze byc walnięty termostat???? (oby)
jezeli ktos miał podobny problem lub coś kuma prosze o pomoc
pozdrawiam trewi :wink:
a ps zaobserwowalem ze jak wlacze nadmuch zimnego powietrza to temp rośnie po jakims czasie dużo szybciej niz jak jest wlaczony nadmuch cieplego (goracego) powietrza a w takie upały nie da się jechac!!!!
pozdro i dz

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Y- chłodzenie silnika

Post autor: fazi » 03 cze 2008, 22:32

U mnie w Y jest tak samo ,jesli chodzi o to ,że gdy włączysz ogrzewanie temp spada to jest normalne zlawisko.Powyzej 90 stopni przynajmniej u mnie wentylator chodzi cały cas ,nie przejmował bym sie tym.
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

Awatar użytkownika
strang
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2188
Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Y- chłodzenie silnika

Post autor: strang » 03 cze 2008, 22:32

Czy masz ubytki płynu? To że węże masz gorące jest mało dokładnym stwierdzeniem - czy utrzymasz je w dłoniach.
Strang Delta 1,9td
Obrazek

Awatar użytkownika
TRewi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 03 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

chlodzenie

Post autor: TRewi » 03 cze 2008, 22:40

no spoko ale w jak wszystko bylo oki to podczas jazdy nigdy wentylator sie nie zapalal!!! chyba ze korek byl ale to normalne.
Co do plynu to co jakis czas trzeba dolewac ale troszeczke!!! i rzadko!!!
a temp wezy po ok 20 min jazdy jest taka ze nie da sie ścisnąć reką takie sa gorące.
dzieki ogólnie za odpowiedz
pozdrawiam trewi1 : yesyes :

Boorek

Y- chłodzenie silnika

Post autor: Boorek » 04 cze 2008, 18:33

a masz może klime?? W kappie jak sie włączy klime to wentylator chodzi caly czas.. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
TRewi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 03 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

chlodzenie

Post autor: TRewi » 04 cze 2008, 19:13

nie klimy nie mam :?
jakie sa objawy zepsutej pompy wody??? moze ona w moim przypadku szczelila?? czy ma ktos jakas koncepcje na to co sie stalo w mojej lanciiiii???? :( rok temu na bank tak nie bylo!!! tzn podczas jazdy nie grzal sie tak szybko. nie chce ryzykowac by uszczelki nie rozwalilo!!
dzisiaj zobaczylem ze po jak jest zimny to w zbiorniku jest malo pylnu a gdy temp osiagnie polowe to jest go wiecej. znaczy to chyba(??) ze termostat jest oki.
POMOCY!!!!
:cry: 8O

Awatar użytkownika
Watazka
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1525
Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: chlodzenie

Post autor: Watazka » 04 cze 2008, 19:21

"TRewi" pisze:no spoko ale w jak wszystko bylo oki to podczas jazdy nigdy wentylator sie nie zapalal!!! chyba ze korek byl ale to normalne.
Co do plynu to co jakis czas trzeba dolewac ale troszeczke!!! i rzadko!!!
a temp wezy po ok 20 min jazdy jest taka ze nie da sie ścisnąć reką takie sa gorące.
dzieki ogólnie za odpowiedz
pozdrawiam trewi1 : yesyes :
Jak wentylator się zapala to żar musi byc nieziemski : yesyes :

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Y- chłodzenie silnika

Post autor: fazi » 04 cze 2008, 19:27

Zawsze jest tak ,że płyn gdy zimny jest go mniej ,gdy goracy rosszerza sie i jest go wiecej ,tłumaczyłem ci juz ,że moja Y trzyma 90 stopni i powyzej załącza sie wentylator ,zjawisko normalne nie panikuj.Pompa wody przewaznie gdy zepsuta jest głośna ,albo cieknie.Radził bym przedmuchac chłodnice sprezonym powietrzem moze jest zalepiona ,ja swoja wymieniałem na nowa gdy to auto miało przejechane 50 tyś bo sie rozszczelniła nowa jest tania 600zł.Pozdrawiam.Swoją droga profilaktycznie wymienił bym termostat to jest nie droga rzecz .
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Re: chlodzenie

Post autor: wega » 04 cze 2008, 19:31

"TRewi" pisze: dzisiaj zobaczylem ze po jak jest zimny to w zbiorniku jest malo pylnu a gdy temp osiagnie polowe to jest go wiecej
Fizyka Panie fizyka :)

Obstawiam termostat. Z tego co piszesz wnioskuję że jest za długo zamknięty. Później w temperaturze (ok.90st) wytwarza się bardzo wysokie ciśnienie które "otwiera" termostat i przepycha gorącą wodę do nagrzewnicy. Zobacz w jakim czasie po odpaleniu auta będziesz miał ciepłe
powietrze z dmuchawy. Jeżeli dopiero w okolicach 90st. to masz pewne że to termostat szlag trafił.
Obrazek

Awatar użytkownika
TRewi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 03 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

chlodzenie

Post autor: TRewi » 06 cze 2008, 23:15

wymienilem termostat potem sprawidzilem stary w garnku z woda byl dobry...
bede jezdzil dalej moze to mi sie cos w glowie porobilo z tym grzaniem (OBY)!!!
dzieki za podpowiedzi!!! :)))))
i trzymajmy kciuki za POLAKOW!!! na euro
pozdro trewi DG : yesyes : : yesyes : : yesyes :

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Y- chłodzenie silnika

Post autor: Piszczyk » 07 cze 2008, 15:51

eee pytanie:
Obstawiam termostat. Z tego co piszesz wnioskuję że jest za długo zamknięty
oraz
Zobacz w jakim czasie po odpaleniu auta będziesz miał ciepłe
powietrze z dmuchawy. Jeżeli dopiero w okolicach 90st. to masz pewne że to termostat szlag trafił.
to Y nie ma małego obiegu wody? :wink:
i wydaje mi się że gdyby ciepłe dawał dopiero po osiągnięciu 90 stC to mielibyśmy doczynienia z zawieszonym termostatem w pozycji pełnego otwarcia (i trwało by to dłuuuuugo zanim się silnik nagrzeje...)
- przy zablokowanym termostacie (przymkniętym) ciepłe powietrze z nawiewów miwlibyśmy momentalnie -bo płyn krążył by tylko "małym" obiegiem

co do przeczyszczenia chłodnicy z zewnątrz (by : fazi )to może to być dobry pomysł - ewentualnie jeszcze przepłukoć wewnątrz odkamieniaczem (jak wymieniałeś termostat jak wyglądało wnętrze głowicy? - były jakieś osady?)[/b]
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
TRewi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 03 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

chlodzenie

Post autor: TRewi » 12 cze 2008, 16:58

witam
jest juz ok!!!!!
kiedyś jak zdejmowalem wiatrak chlodnicy by go przeczyścić to odwrotnie podłączylem kable do wtyczki wiatraka i dmuchał odwrotnie znaczy zamiast dmuchac na silnik to ciągnąl z niego powietrze... :bubble: :bubble: :bubble:
zamienilem kable i jest gitessss :gitara:
czy jest ktoś z DG co posiada Ypsilonke???
pozdro i dz za podpowiedz!!!! :pifko2: :pifko2: :pifko2:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”