Y- chłodzenie silnika
- TRewi
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 cze 2008, 0:00
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Y- chłodzenie silnika
witam jestem nowy
od jakiego czasu obserwuje forum jestem pełen uznania dla wiedzy!!!!
mam problem z chłodzeniem silnika!!!!
ypsilon 1.1 98
wiec jest tak :
zapalamy i po przejechaniu jakis 3-4 kilometrow pakazuje temp ok 90C
jezeli sie trafi jakis korek to szybko włącza sie wentylator!!1
dalej po ok 20 min normalnej jazdy w miescie czyli jade stoje jade... wentylator sie już kreci caly czas nawet podczas jazdy a temp jest duzo ponad polowe!!!
weże od termostat chłodnica jest strasznie gorący!!!
czy to moze byc walnięty termostat???? (oby)
jezeli ktos miał podobny problem lub coś kuma prosze o pomoc
pozdrawiam trewi
a ps zaobserwowalem ze jak wlacze nadmuch zimnego powietrza to temp rośnie po jakims czasie dużo szybciej niz jak jest wlaczony nadmuch cieplego (goracego) powietrza a w takie upały nie da się jechac!!!!
pozdro i dz
od jakiego czasu obserwuje forum jestem pełen uznania dla wiedzy!!!!
mam problem z chłodzeniem silnika!!!!
ypsilon 1.1 98
wiec jest tak :
zapalamy i po przejechaniu jakis 3-4 kilometrow pakazuje temp ok 90C
jezeli sie trafi jakis korek to szybko włącza sie wentylator!!1
dalej po ok 20 min normalnej jazdy w miescie czyli jade stoje jade... wentylator sie już kreci caly czas nawet podczas jazdy a temp jest duzo ponad polowe!!!
weże od termostat chłodnica jest strasznie gorący!!!
czy to moze byc walnięty termostat???? (oby)
jezeli ktos miał podobny problem lub coś kuma prosze o pomoc
pozdrawiam trewi
a ps zaobserwowalem ze jak wlacze nadmuch zimnego powietrza to temp rośnie po jakims czasie dużo szybciej niz jak jest wlaczony nadmuch cieplego (goracego) powietrza a w takie upały nie da się jechac!!!!
pozdro i dz
Y- chłodzenie silnika
U mnie w Y jest tak samo ,jesli chodzi o to ,że gdy włączysz ogrzewanie temp spada to jest normalne zlawisko.Powyzej 90 stopni przynajmniej u mnie wentylator chodzi cały cas ,nie przejmował bym sie tym.
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Y- chłodzenie silnika
Czy masz ubytki płynu? To że węże masz gorące jest mało dokładnym stwierdzeniem - czy utrzymasz je w dłoniach.
Strang Delta 1,9td
- TRewi
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 cze 2008, 0:00
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
chlodzenie
no spoko ale w jak wszystko bylo oki to podczas jazdy nigdy wentylator sie nie zapalal!!! chyba ze korek byl ale to normalne.
Co do plynu to co jakis czas trzeba dolewac ale troszeczke!!! i rzadko!!!
a temp wezy po ok 20 min jazdy jest taka ze nie da sie ścisnąć reką takie sa gorące.
dzieki ogólnie za odpowiedz
pozdrawiam trewi1
Co do plynu to co jakis czas trzeba dolewac ale troszeczke!!! i rzadko!!!
a temp wezy po ok 20 min jazdy jest taka ze nie da sie ścisnąć reką takie sa gorące.
dzieki ogólnie za odpowiedz
pozdrawiam trewi1
Y- chłodzenie silnika
a masz może klime?? W kappie jak sie włączy klime to wentylator chodzi caly czas.. Pozdrawiam
- TRewi
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 cze 2008, 0:00
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
chlodzenie
nie klimy nie mam
jakie sa objawy zepsutej pompy wody??? moze ona w moim przypadku szczelila?? czy ma ktos jakas koncepcje na to co sie stalo w mojej lanciiiii???? rok temu na bank tak nie bylo!!! tzn podczas jazdy nie grzal sie tak szybko. nie chce ryzykowac by uszczelki nie rozwalilo!!
dzisiaj zobaczylem ze po jak jest zimny to w zbiorniku jest malo pylnu a gdy temp osiagnie polowe to jest go wiecej. znaczy to chyba(??) ze termostat jest oki.
POMOCY!!!!
jakie sa objawy zepsutej pompy wody??? moze ona w moim przypadku szczelila?? czy ma ktos jakas koncepcje na to co sie stalo w mojej lanciiiii???? rok temu na bank tak nie bylo!!! tzn podczas jazdy nie grzal sie tak szybko. nie chce ryzykowac by uszczelki nie rozwalilo!!
dzisiaj zobaczylem ze po jak jest zimny to w zbiorniku jest malo pylnu a gdy temp osiagnie polowe to jest go wiecej. znaczy to chyba(??) ze termostat jest oki.
POMOCY!!!!
- Watazka
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 1525
- Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: chlodzenie
Jak wentylator się zapala to żar musi byc nieziemski"TRewi" pisze:no spoko ale w jak wszystko bylo oki to podczas jazdy nigdy wentylator sie nie zapalal!!! chyba ze korek byl ale to normalne.
Co do plynu to co jakis czas trzeba dolewac ale troszeczke!!! i rzadko!!!
a temp wezy po ok 20 min jazdy jest taka ze nie da sie ścisnąć reką takie sa gorące.
dzieki ogólnie za odpowiedz
pozdrawiam trewi1
Y- chłodzenie silnika
Zawsze jest tak ,że płyn gdy zimny jest go mniej ,gdy goracy rosszerza sie i jest go wiecej ,tłumaczyłem ci juz ,że moja Y trzyma 90 stopni i powyzej załącza sie wentylator ,zjawisko normalne nie panikuj.Pompa wody przewaznie gdy zepsuta jest głośna ,albo cieknie.Radził bym przedmuchac chłodnice sprezonym powietrzem moze jest zalepiona ,ja swoja wymieniałem na nowa gdy to auto miało przejechane 50 tyś bo sie rozszczelniła nowa jest tania 600zł.Pozdrawiam.Swoją droga profilaktycznie wymienił bym termostat to jest nie droga rzecz .
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Re: chlodzenie
Fizyka Panie fizyka"TRewi" pisze: dzisiaj zobaczylem ze po jak jest zimny to w zbiorniku jest malo pylnu a gdy temp osiagnie polowe to jest go wiecej
Obstawiam termostat. Z tego co piszesz wnioskuję że jest za długo zamknięty. Później w temperaturze (ok.90st) wytwarza się bardzo wysokie ciśnienie które "otwiera" termostat i przepycha gorącą wodę do nagrzewnicy. Zobacz w jakim czasie po odpaleniu auta będziesz miał ciepłe
powietrze z dmuchawy. Jeżeli dopiero w okolicach 90st. to masz pewne że to termostat szlag trafił.
- TRewi
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 cze 2008, 0:00
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
chlodzenie
wymienilem termostat potem sprawidzilem stary w garnku z woda byl dobry...
bede jezdzil dalej moze to mi sie cos w glowie porobilo z tym grzaniem (OBY)!!!
dzieki za podpowiedzi!!!
i trzymajmy kciuki za POLAKOW!!! na euro
pozdro trewi DG
bede jezdzil dalej moze to mi sie cos w glowie porobilo z tym grzaniem (OBY)!!!
dzieki za podpowiedzi!!!
i trzymajmy kciuki za POLAKOW!!! na euro
pozdro trewi DG
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Y- chłodzenie silnika
eee pytanie:
i wydaje mi się że gdyby ciepłe dawał dopiero po osiągnięciu 90 stC to mielibyśmy doczynienia z zawieszonym termostatem w pozycji pełnego otwarcia (i trwało by to dłuuuuugo zanim się silnik nagrzeje...)
- przy zablokowanym termostacie (przymkniętym) ciepłe powietrze z nawiewów miwlibyśmy momentalnie -bo płyn krążył by tylko "małym" obiegiem
co do przeczyszczenia chłodnicy z zewnątrz (by : fazi )to może to być dobry pomysł - ewentualnie jeszcze przepłukoć wewnątrz odkamieniaczem (jak wymieniałeś termostat jak wyglądało wnętrze głowicy? - były jakieś osady?)[/b]
orazObstawiam termostat. Z tego co piszesz wnioskuję że jest za długo zamknięty
to Y nie ma małego obiegu wody?Zobacz w jakim czasie po odpaleniu auta będziesz miał ciepłe
powietrze z dmuchawy. Jeżeli dopiero w okolicach 90st. to masz pewne że to termostat szlag trafił.
i wydaje mi się że gdyby ciepłe dawał dopiero po osiągnięciu 90 stC to mielibyśmy doczynienia z zawieszonym termostatem w pozycji pełnego otwarcia (i trwało by to dłuuuuugo zanim się silnik nagrzeje...)
- przy zablokowanym termostacie (przymkniętym) ciepłe powietrze z nawiewów miwlibyśmy momentalnie -bo płyn krążył by tylko "małym" obiegiem
co do przeczyszczenia chłodnicy z zewnątrz (by : fazi )to może to być dobry pomysł - ewentualnie jeszcze przepłukoć wewnątrz odkamieniaczem (jak wymieniałeś termostat jak wyglądało wnętrze głowicy? - były jakieś osady?)[/b]
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
- TRewi
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 cze 2008, 0:00
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
chlodzenie
witam
jest juz ok!!!!!
kiedyś jak zdejmowalem wiatrak chlodnicy by go przeczyścić to odwrotnie podłączylem kable do wtyczki wiatraka i dmuchał odwrotnie znaczy zamiast dmuchac na silnik to ciągnąl z niego powietrze... :bubble: :bubble: :bubble:
zamienilem kable i jest gitessss :gitara:
czy jest ktoś z DG co posiada Ypsilonke???
pozdro i dz za podpowiedz!!!!
jest juz ok!!!!!
kiedyś jak zdejmowalem wiatrak chlodnicy by go przeczyścić to odwrotnie podłączylem kable do wtyczki wiatraka i dmuchał odwrotnie znaczy zamiast dmuchac na silnik to ciągnąl z niego powietrze... :bubble: :bubble: :bubble:
zamienilem kable i jest gitessss :gitara:
czy jest ktoś z DG co posiada Ypsilonke???
pozdro i dz za podpowiedz!!!!