Y - skrzynia ECVT

radek_gliwice
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 17 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Gliwice, śląsk

Y - skrzynia ECVT

Post autor: radek_gliwice » 17 paź 2008, 15:20

witam serdecznie wszystkich fanów lancii : witaj :

dziś się zapisałem do klubu lancii i od razu mam pytanie odnośnie skrzyni ecvt, która śmigała w punto i, y i prawdopodobnie (ale nie jestem pewien) w y10. sam posiadam 2 lancie y, jedną z silnikiem 1.1, a drugą 1.2. jako że jestem fanem samochodów z automatami zwracam się z prośbą do wszystkich posiadaczy modeli "y" ze skrzyniami ecvt. interesują mnie wasze spostrzeżenia dotyczące eksploatacji w/w skrzyń, jak się prowadzi auto z takim wynalazkiem, generalnie wszystko co wiecie na ten temat to piszcie na forum lub do mnie na meila. informacje są mi potrzebne, ponieważ przymierzam się do kupna punta i selecta, a następnie zrobienia przeszczepu skrzyni i silnika do mojego y-greka :) z góry dziękuje za wasze wszystkie porady, pozdrwiam :d

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Y - skrzynia ECVT

Post autor: Marcin_D » 17 paź 2008, 15:29

Jak pisze to wyłącz "CapsLock" bo zaraz dostaniesz opier...l od modów.

No chyba że do nas krzyczysz (to oznaczają DUŻe LITERY) w poście.

Co do tych skrzyń - ktoś u nas na forum, ale nie bardzo pamietam kto.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

radek_gliwice
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 17 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Gliwice, śląsk

Y - skrzynia ECVT

Post autor: radek_gliwice » 17 paź 2008, 15:36

ok, dzięki za poprawkę:) Już będę pisać małymi literkami :D. A nie wiesz przypadkiem kto ma Lancie Y z taką skrzynią??

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Y - skrzynia ECVT

Post autor: Marcin_D » 17 paź 2008, 15:53

No właśnie nie mogę sobie przypomnieć, ale ktoś ma napewno - bo kiedyś o tym była gadka.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Y - skrzynia ECVT

Post autor: jakubg » 17 paź 2008, 15:58

witam
Ja mam takiego Y ze skrzynią.
Spostrzeżenia moje są pozytywne.
Jak będziesz kupował to sprawdź bardzo dobrze skrzynie.
Niech troszku samochodzik pochodzi by się wszystko dobrze "rozgrzało".
Samochód ze skrzynią ECVT w położeniu D (lub R) powinien stać w miejscu (w odróżnieniu do samochodów z normalnym automatem).
Sprzęgło jest w sumie najważniejsze (koszt nowego z EPER to 4500 netto).
Jednak pasuje od Nissana Micry K11 tylko trzeba troszku pokombinować.

Auto nie jest demonem prędkości a ta skrzynia w szczególności nie lubi ostrego ciśnięcia. Jak masz ciężką nogę to sobie lepiej odpuść.

To takie moje spostrzeżenia co do ECVT.

Jak masz jakieś inne pytania to pisz.

Pozdrawiam
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Y - skrzynia ECVT

Post autor: Nat » 17 paź 2008, 16:40

No własnie, cos mi sie obiło o uszy, że to sa skrzynie z subaru, albo innego japończyka, które w tamtych latach były jeszcze raczej mało zawodne.

Co do opier od modów, to w związku z poprawą go nie bedzie, będzie za to pochwała- brawo, że nowy uzytkownik, a od razu prawidłowo zatytułował posta : brawo :(czyli typLancii myślnik problem). No i profil uzupełniony : ok2 :
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Y - skrzynia ECVT

Post autor: michalkrk » 17 paź 2008, 19:09

Witam
Ja również mam takiego automata i niestety japońskiej niezawodności nie ma mimo, że zrobiona przez Aisin-Warner. Przeczytaj co piszą o tej skrzyni na forum Micry. Najbardziej zawodny element skrzynii to sprzęgło elektromagnetyczne (regeneracja w granicach 700 zł jeśli je sobie sam wyciągniesz, ewentualnie koszt używanego sprzęgła 200-600 zł jeśli je sobie sam włożysz:)). Zastanów się czy nie lepiej normalnego automata sobie sprawić a nie jakiś wynalazek.
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Y - skrzynia ECVT

Post autor: dunin » 19 paź 2008, 23:04

miałem taką skrzynię w Y10 i nie mogę o niej najmniejszego złego słowa powiedzieć, oprócz tego, że na początku nie mogłem się przyzwyczaić do dwóch pedałów :) ale potem nauczyłem się hamować lewą i jest git. moja skrzynia była made by subaru i nie zawiodła. sprzęgło jest najdroższą częścią i tak, jak już było powiedziane, nie lubi katowania. jak będziesz kupować auto, to daj się najpierw właścicielowi przejechać i zobacz jak traktuje auto. jak depcze cały czas do podłogi to sobie odpuść.

co do wrażeń: samochód nie zbiera się wcale tak źle na niej - nie czujesz tylko tego, bo obroty nie rosną razem z prędkością. przynajmniej spalanie jest rozsądne.
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”