Y 1.2 8v - zamiana silnika na 1.2 16v

Awatar użytkownika
batman
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Posty: 1629
Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
Imię: Artur
Lokalizacja: Gliwice

Re: Y 1.2 8v - zamiana silnika na 1.2 16v

Post autor: batman » 09 lut 2015, 15:30

Witam.
Może po długiej przerwie w temacie ale się dopiszę :)
Jestem szczęśliwym posiadaczem Y w wersji elefantino rosso z 1,2 16V 86 KM (fabrycznie ;) ) Obecnie z różnych powodów mam wsadzone 1,4 16V z Fiata Stilo :D
Różnica jest, zwłaszcza po montażu skrzyni 6 biegowej z tego samego silnika. Autko przyspiesza chętnie do ok. 180km/h później robi się trochę ospały ale pociągnie do 200 - 210 km/h. Przyspieszenie do setki wynosi 8,5 - 9 sec do 100.
Jeśli chodzi o dłubanie 1,2 16V raczej nie ma zbyt dużo możliwości poprawy, a przynajmniej zabiegi są nieopłacalne (czyt. przyrost mocy do kosztów). Lepiej zainwestować w 1,4 16V (bliźniaczy silnik) Pasuje pod osprzęt z 1,2 więc koszty się tnie.
Jak ktoś ma 1,2 8V to proponuję przejść na MPI 75KM (czyli wymiana głowicy, kolektora dolotowego i kompa) koszty stosunkowo niskie a efekt podobno jest. Do tego zestawu dołożyć inną skrzynię np. 6 bieg z Punto sportinga (najkrótsza skrzynia) Koszt spory ok 1500 zł za skrzynię w dobrym stanie. Efekt piorunujący lecz tylko w przypadku przyspieszania. V-max nie wzrośnie - może spaść.
POWODZENIA :)
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (wylądował pod czołgiem :) ), Fiat Seicento 0,9 '99
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini : yesyes : (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna :lol:


ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”