Y 1.2 8v - zamiana silnika na 1.2 16v
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Y 1.2 8v - zamiana silnika na 1.2 16v
Popracuj nad tym silnikiem: korekta kanałów głowicy, przelotowy i nie zakatowany wydech, większy dolot powietrza z sportową wkładką, wygolone koło zamachowe. I już jesteś w krainie wiecznej radości-brum.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 paź 2014, 23:28
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Y 1.2 8v - zamiana silnika na 1.2 16v
Witam wszystkich, gdyż jestem tu po raz pierwszy.
Mam Y 1.2 16v i pięknie to śmiga ale ja chcę więcej.
Jak to podrasować żeby chociaż ponad 100 koników miało?
Zrobię z tego sportowe autko, choć i tak powyżej 4tys. pięknie się zbiera jak na takie gówienko małe.
Chcę więcej!!!
Licze tak:
1. tłumik przelot +6 KM = 92 KM
2. Planowanie głowicy 20 KM = 112KM Wciąż za mało.
Co dalej? Jak to rasować?
Pozdrawiam fanatyków designerskich samochodów!
Mam Y 1.2 16v i pięknie to śmiga ale ja chcę więcej.
Jak to podrasować żeby chociaż ponad 100 koników miało?
Zrobię z tego sportowe autko, choć i tak powyżej 4tys. pięknie się zbiera jak na takie gówienko małe.
Chcę więcej!!!
Licze tak:
1. tłumik przelot +6 KM = 92 KM
2. Planowanie głowicy 20 KM = 112KM Wciąż za mało.
Co dalej? Jak to rasować?
Pozdrawiam fanatyków designerskich samochodów!
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Y 1.2 8v - zamiana silnika na 1.2 16v
Załóż 1,6 16V od delty.
Nie wiem kto ci takich bzdur nagadał że planowanie to 20 KM ?
Chyba porting ?
Ale ciężko będzie uzyskać 20 %
A i tuningowe konie na papierze nie koniecznie się dodają w całości
Nie wiem kto ci takich bzdur nagadał że planowanie to 20 KM ?
Chyba porting ?
Ale ciężko będzie uzyskać 20 %
A i tuningowe konie na papierze nie koniecznie się dodają w całości
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Y 1.2 8v - zamiana silnika na 1.2 16v
Ależ oczywiście, że ma rację Planowanie głowicy i korekta kanałów może dać nawet 20 KM...Wilkin pisze:Załóż 1,6 16V od delty.
Nie wiem kto ci takich bzdur nagadał że planowanie to 20 KM ?
Chyba porting ?
Ale ciężko będzie uzyskać 20 %
A i tuningowe konie na papierze nie koniecznie się dodają w całości
...tylko zapomnieli mu powiedzieć, że w Polonezie albo Ładzie i innych starych konstrukcjach, które fabrycznie były wykonane wyjątkowo niestarannie, wręcz niechlujnie.
W relatywnie nowoczesnym 16V taki wynik po tej operacji jest przecież nie do osiągnięcia.
Serdecznie pozdrawiam.
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Y 1.2 8v - zamiana silnika na 1.2 16v
To i ja się podepne pod temat. Mianowicie czy blok w 1.6 8V i 16V jest taki sam ? chodzi o mocowanie skrzyni i łapy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Y 1.2 8v - zamiana silnika na 1.2 16v
eee bo się rozjeżdza temat
Zaczęło się od Y 1,2 8v a już wpadamy 1,6 niedługo dojdziemy do 3.0
Blok jest taki sam
Różni się sterowaniem i osprzętem
Zaczęło się od Y 1,2 8v a już wpadamy 1,6 niedługo dojdziemy do 3.0
Blok jest taki sam
Różni się sterowaniem i osprzętem
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Y 1.2 8v - zamiana silnika na 1.2 16v
Dzięki Wilkin niestety 1.2 8V ze skrzynią C514 nadaje się praktycznie tylko do miasta, przy 120 km/h mamy już 4000 obr/min. Dlatego myśle nad swapem.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Y 1.2 8v - zamiana silnika na 1.2 16v
Nie chcę Cię rozczarować ale po swapie możesz trafić na to samo
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Y 1.2 8v - zamiana silnika na 1.2 16v
W sumie 120 km/h wszędzie poza autostradą powinno wystarczyć
Szczególnie w takim pierdzikółku.
Szczególnie w takim pierdzikółku.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2570
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Odp: Y 1.2 8v - zamiana silnika na 1.2 16v
W Magdowozie 16v przy 3,5 kprm jest licznikowe ok. 120/130 km/h.
Przy trochę ponad 5 kprm licznik pokazuje 180
Przy trochę ponad 5 kprm licznik pokazuje 180
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Y 1.2 8v - zamiana silnika na 1.2 16v
W moim przypadku swap się tyczy Punto Cabrio. Na dawce przewiduje bravo/brava. Jeżeli przełoże ze skrzynią to Vmax na pewno wzrośnie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2570
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Odp: Y 1.2 8v - zamiana silnika na 1.2 16v
Ale to raczej akademickie dywagacje przecież. Te auta się do sprawdzania Vmax to się średnio nadają. Ja pojechałem tak Ygrekiem raz i od razu wziął i pogubił listwę drzwiową. Ze strachu chyba
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Y 1.2 8v - zamiana silnika na 1.2 16v
Ale mi nie chodzi o Vmax Punto jest słabiej wygłuszone od Y mam w tej chwili opony 195 lekko obniżone zawieszenie przy 140 pewnie się prowadzi, tylko niestety silnik wymięka
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 paź 2014, 23:28
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Y 1.2 8v - zamiana silnika na 1.2 16v
Od Delty 1.6 16v do Lancii Y?
Po założeniu tego silnika ile ta moja Lancia będzie miała do setki Szanowni forumowicze?
Czy gra będzie warta świeczki?
Co to za silnik od Delty??? Pewnie jedna wielka awaria.....
Piszcie, nie ziewajcie!
Pozdrawiam maniaków!
Po założeniu tego silnika ile ta moja Lancia będzie miała do setki Szanowni forumowicze?
Czy gra będzie warta świeczki?
Co to za silnik od Delty??? Pewnie jedna wielka awaria.....
Piszcie, nie ziewajcie!
Pozdrawiam maniaków!
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 10 paź 2014, 11:28
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Y 1.2 8v - zamiana silnika na 1.2 16v
to zrobił ktoś tego swapa o którego pytał autor czy tylko tak pianę bijecie co by można gdyby..?