Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 paź 2019, 23:37

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 13 lis 2014, 0:32 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 02 sie 2014, 11:49
Posty: 3
Lokalizacja: Wypełnij to pole
witam na forum
potrzebuję pilnie wymienić nagrzewnicę w swojej Y
poszukuję jakiegoś manuala lub książki sam naprawiam Lancia Y


Na górę
PostDodany: 13 lis 2014, 2:24 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Posty: 906
Lokalizacja: Łódź
Wymieniałem nagrzewnicę w swoim Y. Mam jakieś fotki. Jak znajdę czas spróbuję to zebrać i opisać. Wytrzymasz do weekendu?

_________________
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Lancia Phedra Emblema 2,0 jtd
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250, 1965 - mój rocznik :D


Na górę
PostDodany: 13 lis 2014, 23:25 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 02 sie 2014, 11:49
Posty: 3
Lokalizacja: Wypełnij to pole
spokojnie wytrzymam
byłbym bardzo wdzięczny
wymiany chciałbym dokonać samodzielnie, gdyż jak pytałem się w warsztatach o cenę wymiany to ceny kosmiczne


Na górę
PostDodany: 14 lis 2014, 0:31 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2136
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Deska rozdzielcza trzyma się dokładnie w tych samych punktach co w Punto I Pomijam te wszystkie panele nawiewu i inne mocowane na imbus 3 milimetry. Tunel środkowy trzeba wymontować. Fotel kierowcy najlepiej też, wtedy kolumne kierowniczą wraz z kierownicą odkręcasz i opuszczasz na podłoge. Wtedy deske można na tyle odchylić bez odpinania z niej kabli. Tu masz manual do Punto :link:

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)


Na górę
PostDodany: 20 lis 2014, 22:58 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 02 sie 2014, 11:49
Posty: 3
Lokalizacja: Wypełnij to pole
dziękuję za informacje.
szkoda, że nikt nie posiada książki dotyczącej naprawy lanci Y
chętnie bym odkupił lub nawet odpłatnie wypożyczył


Na górę
PostDodany: 21 lis 2014, 2:03 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Posty: 906
Lokalizacja: Łódź
Korzystałem z tego samego manuala, do którego link podaje Lukasz TG. Praktycznie wszystko jest tak jak w Punto I. Trzeba bardzo uważać, żeby nie uszkodzić jakichś plastikowych zaczepów demontując panele nawiewu i różne zaślepki. W przeciwieństwie do autora manuala, nie przecinałem wiązki przewodów, gdyż uważam to za druciarstwo. Lepiej pobawić się i poodczepiać wszystko , a następnie poskładać, tak jak było.


Tak to wyglądało po zdemontowaniu wszystkiego:

Obrazek

Zatem ceny robocizny u mechaników są jak najbardziej uzasadnione!

_________________
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Lancia Phedra Emblema 2,0 jtd
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250, 1965 - mój rocznik :D


Na górę
PostDodany: 24 lis 2014, 14:48 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2136
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Gepard pisze:
Korzystałem z tego samego manuala, do którego link podaje Lukasz TG. Praktycznie wszystko jest tak jak w Punto I. Trzeba bardzo uważać, żeby nie uszkodzić jakichś plastikowych zaczepów demontując panele nawiewu i różne zaślepki. W przeciwieństwie do autora manuala, nie przecinałem wiązki przewodów, gdyż uważam to za druciarstwo. Lepiej pobawić się i poodczepiać wszystko , a następnie poskładać, tak jak było.


Tak to wyglądało po zdemontowaniu wszystkiego:

Obrazek

Zatem ceny robocizny u mechaników są jak najbardziej uzasadnione!
O ja się... chyba kolega robił coś więcej niż tylko nagrzewnice ?

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)


Na górę
PostDodany: 31 maja 2015, 21:19 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2014, 13:02
Posty: 22
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Sułkowice
Sposób rozwiązania włoskich inżynierów, odnośnie montażu nagrzewnicy to czysta poezja. Jakąś nagrodę powinni im za to w przyznać. Manual od Lukasz TG naprawdę przydatny, zwłaszcza w momencie gdy wszystko już odkręcone, całość nie chce zejść, człowiek szuka kolejnych nieistniejących miejsc montowania, a okazuje się że trzeba już tylko wyszarpać wszystko z wygłuszenia. Ja użyłem zwykłej breszki i małej ilości siły, w kilku miejscach podwatowałem i puściło w końcu.

Potwierdzam, przy wymianie nagrzewnicy, taki obraz to standard.

A tak wyglądał i zachowywał się w ten piątek sprawca, całego zdarzenia.

Przy okazji pozdrawiam Panów Policjantów z obwodnicy Krakowa. Bardzo fajne chłopaki.

_________________
Są:
Lancia Ypsilon 1,2 16v 86KM żony "Tośka"
Ford Mondeo Mk2 2.0 16v 136 KM na rodzinne wyjazdy

Były:
Lancia Ypsilon 1,2 16v 86KM moje "Maleństwo" - : beczy : ... odeszła do innego chłopa
Opel Corsa B 1,4 16v 90 KM
Fiat Marea 1,9 TD 100 KM - skarbonka bez dna


Na górę
PostDodany: 16 cze 2015, 12:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1386
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podłączę się pod temat. Czy w przypadku Y z klimatyzacją potrzeba do wymiany nagrzewnicy odkręcać rurki od parownika a co za tym idzie odciągać czynnik, wymieniać osuszacz i oringi? Po której stronie grodzi znajduje się zawór rozprężny: od strony parownika czy silnika? Pytam bo ceny przy zakupie oringów pomiędzy rurkami a zaworem i zaworem a parownikiem są bardzo różne i sporo tańsze w pierwszym przypadku.

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
PostDodany: 16 cze 2015, 13:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2136
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Nie pamiętam, ale na pewno klimy nie ruszałem.

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)


Na górę
 Tytuł:
PostDodany: 16 cze 2015, 13:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1386
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Na taką odpowiedź właśnie czekałem:-) dzięki wielkie!

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl