Witamn serdecznie!
Przypadkowo stałem się właścicielem Lancii Y ze wspomnianym silnikiem.
Miała iść na złom po wypaleniu uszczelki pod głowicą, ale ją przygarnąłem chociażby po to, żeby poznać Fiata od strony mechanicznej.
No i w ten sposób przeprowadzam stopniowy demontaż, żeby wyciągnąć głowicę.
Pierwszy większy problem na który natrafiłem to problem napinacza. Jak prawidłowo go zdemontować? Ma on 3 śruby: od rolki (ta mnie nie interesuje), 2 mocująca do kadłuba i 3-cia: prawdopodobnie tą od 'napinania'. Z tym, że przy ostatniej ze śrub nie ma miejsca żeby dojść porządnym kluczem i jest straszliwie mocno przykręcona.
Czy jest jakiś dodatkowy sposób 'zwolnienia' paska?
Y 1.4 12v - napinacz paska wielorowkowego
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Y 1.4 12v - napinacz paska wielorowkowego
Coś tu nie gra. Napinacz jest przykręcony jedną śrubą do bloku, druga trzyma rolke i tą luzyjesz. Odkręć koło pasowe na wale, a jak zrobi się więcej miejsca, to sprawdz co ktoś kombinował z tym napinaczem.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 sty 2015, 9:33
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Y 1.4 12v - napinacz paska wielorowkowego
Dzięki wielki za odpowiedź. Okazało się, że po prostu napinacz był przykręcony strasznie mocno, więc aż zwątpiłem. Starczyło użyć tylko siły
A czy ktoś mógłby podpowiedzieć mi jak prawidłowo napiąć pasek rozrządu? Robię to po raz pierwszy samemu... Obejrzałem kilka filmów na YouTube ale nie mogę dojść do tego, jak zrobić w tym konkretnym przypadku. Cały napinacz 'jeździ' względem bloku...
A czy ktoś mógłby podpowiedzieć mi jak prawidłowo napiąć pasek rozrządu? Robię to po raz pierwszy samemu... Obejrzałem kilka filmów na YouTube ale nie mogę dojść do tego, jak zrobić w tym konkretnym przypadku. Cały napinacz 'jeździ' względem bloku...