Y 1.4 12v - napinacz paska wielorowkowego

mario1942
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 16 sty 2015, 9:33
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Y 1.4 12v - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: mario1942 » 16 sty 2015, 9:42

Witamn serdecznie!

Przypadkowo stałem się właścicielem Lancii Y ze wspomnianym silnikiem.

Miała iść na złom po wypaleniu uszczelki pod głowicą, ale ją przygarnąłem chociażby po to, żeby poznać Fiata od strony mechanicznej.

No i w ten sposób przeprowadzam stopniowy demontaż, żeby wyciągnąć głowicę.

Pierwszy większy problem na który natrafiłem to problem napinacza. Jak prawidłowo go zdemontować? Ma on 3 śruby: od rolki (ta mnie nie interesuje), 2 mocująca do kadłuba i 3-cia: prawdopodobnie tą od 'napinania'. Z tym, że przy ostatniej ze śrub nie ma miejsca żeby dojść porządnym kluczem i jest straszliwie mocno przykręcona.

Czy jest jakiś dodatkowy sposób 'zwolnienia' paska?

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y 1.4 12v - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: Lukasz_TG » 16 sty 2015, 14:06

Coś tu nie gra. Napinacz jest przykręcony jedną śrubą do bloku, druga trzyma rolke i tą luzyjesz. Odkręć koło pasowe na wale, a jak zrobi się więcej miejsca, to sprawdz co ktoś kombinował z tym napinaczem.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

mario1942
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 16 sty 2015, 9:33
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Y 1.4 12v - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: mario1942 » 18 sty 2015, 22:24

Dzięki wielki za odpowiedź. Okazało się, że po prostu napinacz był przykręcony strasznie mocno, więc aż zwątpiłem. Starczyło użyć tylko siły :)

A czy ktoś mógłby podpowiedzieć mi jak prawidłowo napiąć pasek rozrządu? Robię to po raz pierwszy samemu... Obejrzałem kilka filmów na YouTube ale nie mogę dojść do tego, jak zrobić w tym konkretnym przypadku. Cały napinacz 'jeździ' względem bloku...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”