Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 paź 2019, 23:39

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 17 kwie 2015, 22:00 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 10 wrz 2014, 20:09
Posty: 10
Lokalizacja: Katowice
Witam,
No i stało się: Lancia nie zapala mimo, że poprzedniego dnia działała bez zarzutu.
Po dwóch sekundach od momentu przekręcenia kluczyka pojawia się kontrolka wtrysku tzw. marchewka i silnik nie zapala.
Po podłączeniu się do sterownika programem IAW SCAN mam 2 błędy FIAT CODE:
C2 ECU zablokowało rozruch silnika Stan [Active]
C6 Błąd kodu klucza Stan [Active] [Stored]

Czyszczenie błędów niczego nie zmienia. Po chwili znowu się pojawiają.
Kluczyk mi nie wygląda na taki co ma w sobie elektronikę - trochę czarnego plastiku na główce. Bardziej przypomina te z czasów 126.

Dodatkowo wykonałem testy dostępne na 3 zakładce:
Fuel pump relay PASSED
Injector PASSED
Coil 1 PASSED
Coil 2 PASSED
EVAP Valve PASSED
REV Meter PASSED
AC Relay PASSED
Generic relay FAILED

Czy mogę prosić o jakieś wskazówki gdzie szukać i co może być przyczyną ?
Co kryje się pod nazwą GENERIC RELAY i gdzie go szukać?
Lancia ma swoje choć przebieg jeszcze przyzwoity 141 tys i z silnikiem nie było do tej pory problemów.

Pozdrawiam
Andrzej


Ostatnio zmieniony 18 kwie 2015, 19:47 przez sladki, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 18 kwie 2015, 11:49 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2136
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Jakieś głupoty ten program wypisuje. Tam jest jeden przekaźnik zespolony do wszystkiego. Pod maską na podszybiu, po stronie kierowcy pod czarnym deklem. Kontrolka CODE gaśnie ?

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)


Na górę
PostDodany: 18 kwie 2015, 20:21 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 10 wrz 2014, 20:09
Posty: 10
Lokalizacja: Katowice
Kontrolka CODE cały czas się pali. Tak jak pisałem wcześniej po przekręceniu kluczyka zapalają się 3 kontrolki: CODE, ładowanie i olej. Po 2-3 sekundach włącza się "marchewka".
Czytałem trochę informacji o problemach z immo i kluczykach niemniej ten, który posiadam wygląda na taki co raczej nie w sobie żadnej elektroniki.


Załączniki:
bledy.jpg
bledy.jpg [ 74.74 KiB | Przejrzano 3166 razy ]
kluczyk.jpg
kluczyk.jpg [ 35.13 KiB | Przejrzano 3166 razy ]
Na górę
PostDodany: 18 kwie 2015, 20:36 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2136
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
CODE blokuje, wcześniej odpalałeś tym kluczem ?

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)


Na górę
PostDodany: 18 kwie 2015, 21:19 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 10 wrz 2014, 20:09
Posty: 10
Lokalizacja: Katowice
Tak, odpalałem tylko tym kluczem. Zresztą innego nie mam.
Dzień wcześniej działał bez problemu.
Może problemem jest sama stacyjka?


Na górę
PostDodany: 18 kwie 2015, 22:12 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4599
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Nie wiem jak jest w Y, ale w innych modelach często występuje problem ze stykami kostki antenki immobilisera. Ta antenka ma formę krążka dookoła stacyjki i od tego powinien wychodzić kabelek. Prześledź ten kabelek, zapewne znajdziesz gdzieś pod kierownicą kostkę łączeniową, rozepnij, przeczyść styki, wepnij i sprawdź czy odpali.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 18 kwie 2015, 22:18 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Posty: 906
Lokalizacja: Łódź
W Y jest tak samo jak piszesz.

_________________
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Lancia Phedra Emblema 2,0 jtd
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250, 1965 - mój rocznik :D


Na górę
PostDodany: 19 kwie 2015, 9:18 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2136
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Nigdy do żadnego Y nie miałem takiego kluczyka, dlatego pytałem. Miałem ten sam problem winna właśnie była antena. Kostka wchodzi bezpośrednio do centralki Code. Nie ma skutecznej metody na przetestowanie tej anteny. Pasuje od Punto I.

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)


Na górę
 Tytuł:
PostDodany: 20 kwie 2015, 8:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1386
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Sprawdź przekaźnik zespolony o którym pisze Lukasz_TG to właśnie generic relay. Masz drugi kluczyk?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
PostDodany: 20 kwie 2015, 17:25 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 10 wrz 2014, 20:09
Posty: 10
Lokalizacja: Katowice
Antenkę zlokalizowałem, styki kabelka antenowego wchodzące do centralki jak i wychodzące przeczyściłem kontaktem i ponownie kilka razy włożyłem. Niestety nic nadal alarm code aktywny i "marchewka".

Czy przekaźnik zespolony to ten pokazany na załączonym zdjęciu (schowany pod czarnym dużym plastikiem)?

Niestety nie mam drugiego kluczyka. Co radzicie?


Załączniki:
WP_20150420_005_small.jpg
WP_20150420_005_small.jpg [ 75.09 KiB | Przejrzano 3088 razy ]
Na górę
 Tytuł:
PostDodany: 20 kwie 2015, 17:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1386
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Poszukać na all? takuego przekaźnika od punto. Ale najpierw rozebrałbym ten Twój i zobaczył co z nim nie tak. A nie ma przypadkiem jakiegoś beziecznika code po drodze?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
PostDodany: 20 kwie 2015, 18:00 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2136
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Tak, to ten przekaźnik. Nie ma skutecznej diagnostyki CODE. Mi padła antena. Co proponuje. Odczep antene od stacyjki, trzyma się na zatrzaskach przystaw do czarnego elementu kluczyka włącz zapłon i sprawdz czy CODE zgaśnie. Jak nie, to jedz na szrot zdybaj Punto I wyciągnij z niego antene i przekaźnik.

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)


Na górę
PostDodany: 22 kwie 2015, 19:20 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 10 wrz 2014, 20:09
Posty: 10
Lokalizacja: Katowice
Przekaźnik sprawdzony i jest OK (przemierzyłem przejścia zarówno przy podanym napięciu na cewki jak i bez).

Odnośnie antenki na razie tylko ją zmierzyłem (oporność 27Ohm) i przesuwałem blisko kluczyka. NIestety CODE nadal aktywne.

Sprawdziłem też wszystkie bezpieczniki ale są OK.

Przy okazji wyszło, że nie działają też wycieraczki obie oraz dmuchawa. Czy może to być jakiś związek?

Dwie prośby:
info o schemacie elektrycznym LanciaY / Punto 1 - gdzie znaleźć sprawdzony.
Szrot w okolicach Katowic z częściami do Punto 1.

Pozdrawiam
AS


Załączniki:
WP_20150422_003_small.jpg
WP_20150422_003_small.jpg [ 69.86 KiB | Przejrzano 3052 razy ]
Na górę
 Tytuł:
PostDodany: 22 kwie 2015, 22:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1386
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Obym się mylił ale wygląda mi to na problem z puszką immo. Sprawdź połączenie tej dużej wtyczki w puszce immo. Sprawdź też bezpiecznik CODE.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
 Tytuł:
PostDodany: 22 kwie 2015, 22:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1386
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Już chyba wiem. Przejrzyj dokładnie bezpieczniki skrzynce na akumulatorze. Są tam 4 sztuki z czego 30 A jest od CODE a trzy pozostałe prawdopodobnie od dmuchawy i wycieraczek. Sprawdź zasilanie tych bezpieczników.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl