Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnika
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnik
W wersji przedliftowej nie ma bezpieczników na akumulatorze. Jak nie działają wycieraczki i dmuchawa, to prawdopodobnie wypalona jest kostka stacyjki. Są warsztaty, gdzie potrafią z ECU silnika wywalić CODE. Jeszcze jest opcja podmiany ECU wraz z centralką CODE i kluczykiem.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 74
- Rejestracja: 28 lis 2012, 12:35
- Imię: Bartosz
- Lokalizacja: Poddębice
Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnik
Nie wiem jak wygląda sprawa z Y 1.2 ale w Punto II 1.2 8V miałem ten sam objaw co kolega. Poszukiwań było dużo. A co się okazało, że po rozebraniu BODY na płytce było sporo "zimnych" lutów. Po usunięciu problem z CODE oraz co ciekawe elektrycznym wspomaganiem jak ręką odjął. Ale tak jak wpomniałem nie orientuję się czy w Y jest BODY jak w Punto II.
Lancia Lybra 1.9 110 KM
Fiat Punto II 1.2 60 KM
Fiat Punto II 1.2 60 KM
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 wrz 2014, 20:09
- Lokalizacja: Katowice
Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnik
Przejrzałem te bezpieczniki, o których pisałeś. Niestety są OK, napięcie 12V na jednej i drugiej nodze.
Zastanawia mnie tylko fakt, że na tych bezpiecznikach podawane jest napięcie zarówno bez kluczyka w stacyjce jak i po przekręceniu.
Czy to normalne zachowanie?
Pozostaje mi chyba tylko sprawdzić stacyjkę czy na kostkach wszystko jest OK.
Zastanawia mnie tylko fakt, że na tych bezpiecznikach podawane jest napięcie zarówno bez kluczyka w stacyjce jak i po przekręceniu.
Czy to normalne zachowanie?
Pozostaje mi chyba tylko sprawdzić stacyjkę czy na kostkach wszystko jest OK.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 wrz 2014, 20:09
- Lokalizacja: Katowice
Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnik
Kostkę w stacyjce przemierzyłem i wygląda OK. Przejścia są zgodne ze schematami stacyjki.
Patrząc na schemat elektryczny znajdujący się w książce "Fiat Punto 1 - naprawa i obsługa" chciałbym zapytać co oznacza opis na bloku 7 centralka elektryczna (załączam screen schematu). Czy to jest blok z bezpiecznikami i przekaźnikami, które widzę na lewo od kierownicy? Czy numery w prostokątach w środku pokazują numery bezpieczników?
Patrząc na schemat elektryczny znajdujący się w książce "Fiat Punto 1 - naprawa i obsługa" chciałbym zapytać co oznacza opis na bloku 7 centralka elektryczna (załączam screen schematu). Czy to jest blok z bezpiecznikami i przekaźnikami, które widzę na lewo od kierownicy? Czy numery w prostokątach w środku pokazują numery bezpieczników?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Sądząc po tym że numery w prostokątach są na liniach przewodów roboczych wnioskuję że to są numery bezpieczników. E1 E2 i E3 to przekaźniki więc szukaj całej tej 7 w skrzynce bezpieczników. Litery w kwadratach to zapewne sekcje wtyczek lub same wtyczki. Rozszyfruj kolory przewodów, będzie łatwiej. Kolory masz oznaczone literami na przewodach.
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 wrz 2014, 20:09
- Lokalizacja: Katowice
Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnik
Trochę długo to trwało bo brakowało czasu ale w końcu problem rozwiązany!
Zakupiłem przeprogramowany ECU bez IMMO za 100 PLN (stary IAW16F zostawiłem w rozliczeniu), odłączyłem wtyczkę kablową ze skrzynki immo i Lancia odpaliła za pierwszym razem.
Wewnętrzny wentylator nadmuchu i wycieraczki nie działały z powodu uszkodzonego zółtego przekaźnika B365 2111 12V-30, który schowany jest z tyłu tablicy bezpieczników pod kierownicą. Koszt 15 PLN.
Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc i cenne uwagi.
Pozdrawiam
Andrzej
Zakupiłem przeprogramowany ECU bez IMMO za 100 PLN (stary IAW16F zostawiłem w rozliczeniu), odłączyłem wtyczkę kablową ze skrzynki immo i Lancia odpaliła za pierwszym razem.
Wewnętrzny wentylator nadmuchu i wycieraczki nie działały z powodu uszkodzonego zółtego przekaźnika B365 2111 12V-30, który schowany jest z tyłu tablicy bezpieczników pod kierownicą. Koszt 15 PLN.
Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc i cenne uwagi.
Pozdrawiam
Andrzej