Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnika

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnik

Post autor: Lukasz_TG » 23 kwie 2015, 10:28

W wersji przedliftowej nie ma bezpieczników na akumulatorze. Jak nie działają wycieraczki i dmuchawa, to prawdopodobnie wypalona jest kostka stacyjki. Są warsztaty, gdzie potrafią z ECU silnika wywalić CODE. Jeszcze jest opcja podmiany ECU wraz z centralką CODE i kluczykiem.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Bartosz Skieresz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 74
Rejestracja: 28 lis 2012, 12:35
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Poddębice

Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnik

Post autor: Bartosz Skieresz » 26 kwie 2015, 11:32

Nie wiem jak wygląda sprawa z Y 1.2 ale w Punto II 1.2 8V miałem ten sam objaw co kolega. Poszukiwań było dużo. A co się okazało, że po rozebraniu BODY na płytce było sporo "zimnych" lutów. Po usunięciu problem z CODE oraz co ciekawe elektrycznym wspomaganiem jak ręką odjął. Ale tak jak wpomniałem nie orientuję się czy w Y jest BODY jak w Punto II.
Lancia Lybra 1.9 110 KM
Fiat Punto II 1.2 60 KM

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 26 kwie 2015, 16:42

W Y nie ma body komputera

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

sladki
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 10 wrz 2014, 20:09
Lokalizacja: Katowice

Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnik

Post autor: sladki » 27 kwie 2015, 18:38

Przejrzałem te bezpieczniki, o których pisałeś. Niestety są OK, napięcie 12V na jednej i drugiej nodze.
Zastanawia mnie tylko fakt, że na tych bezpiecznikach podawane jest napięcie zarówno bez kluczyka w stacyjce jak i po przekręceniu.
Czy to normalne zachowanie?
Pozostaje mi chyba tylko sprawdzić stacyjkę czy na kostkach wszystko jest OK.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 28 kwie 2015, 20:45

Przejrzyj zatem kostkę w stacyjce.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

sladki
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 10 wrz 2014, 20:09
Lokalizacja: Katowice

Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnik

Post autor: sladki » 29 kwie 2015, 11:57

Kostkę w stacyjce przemierzyłem i wygląda OK. Przejścia są zgodne ze schematami stacyjki.
Patrząc na schemat elektryczny znajdujący się w książce "Fiat Punto 1 - naprawa i obsługa" chciałbym zapytać co oznacza opis na bloku 7 centralka elektryczna (załączam screen schematu). Czy to jest blok z bezpiecznikami i przekaźnikami, które widzę na lewo od kierownicy? Czy numery w prostokątach w środku pokazują numery bezpieczników?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 30 kwie 2015, 1:33

Sądząc po tym że numery w prostokątach są na liniach przewodów roboczych wnioskuję że to są numery bezpieczników. E1 E2 i E3 to przekaźniki więc szukaj całej tej 7 w skrzynce bezpieczników. Litery w kwadratach to zapewne sekcje wtyczek lub same wtyczki. Rozszyfruj kolory przewodów, będzie łatwiej. Kolory masz oznaczone literami na przewodach.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

sladki
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 10 wrz 2014, 20:09
Lokalizacja: Katowice

Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnik

Post autor: sladki » 02 cze 2015, 22:02

Trochę długo to trwało bo brakowało czasu ale w końcu problem rozwiązany!
Zakupiłem przeprogramowany ECU bez IMMO za 100 PLN (stary IAW16F zostawiłem w rozliczeniu), odłączyłem wtyczkę kablową ze skrzynki immo i Lancia odpaliła za pierwszym razem.
Wewnętrzny wentylator nadmuchu i wycieraczki nie działały z powodu uszkodzonego zółtego przekaźnika B365 2111 12V-30, który schowany jest z tyłu tablicy bezpieczników pod kierownicą. Koszt 15 PLN.
Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc i cenne uwagi.
Pozdrawiam
Andrzej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”