Y 1.2 8v - gaśnie po przejechaniu kilkuset metrów

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 17 maja 2015, 7:47

Jakbyś miał cewki na podmianę to możesz sprawdzić ale awaria centralki wtrysku w tym autku objawia się m.in. właśnie brakiem sterowania cewkami. Sprawdź jeszcze wszyskie wtyczki, te dwie na komputerze i na cewkach w szczególności, może któraś zwyczajnie nie kontaktuje.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

draco64
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 10 maja 2015, 13:01
Imię: Sławek
Lokalizacja: okolice Zawiercia/Dąbrowy G.

Re: Y 1.2 8v - gaśnie po przejechaniu kilkuset metrów

Post autor: draco64 » 17 maja 2015, 8:23

cewki może się uda załatwić, a jak nie to kupię, powiem Ci że iskra nie wyglądała rewelacyjnie, a rezystancja uzwojenia pierwotnego też jest chyba za niska, faktycznie gdy próbowałem odpalić było słychać jakby przekaźnik, coś pykało, trzeba się przyjrzeć centralce wtrysku, dzięki

draco64
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 10 maja 2015, 13:01
Imię: Sławek
Lokalizacja: okolice Zawiercia/Dąbrowy G.

Re: Y 1.2 8v - gaśnie po przejechaniu kilkuset metrów

Post autor: draco64 » 17 maja 2015, 8:43

tylko czy przy awarii centralki wtrysku nie wyskakiwałby błąd w ECU ?

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 17 maja 2015, 18:03

Centralka to właśnie ECU. Poszukaj na forum fiata o problemach z IAW59F i objawach. Sporo tego jest.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

draco64
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 10 maja 2015, 13:01
Imię: Sławek
Lokalizacja: okolice Zawiercia/Dąbrowy G.

Re: Y 1.2 8v - gaśnie po przejechaniu kilkuset metrów

Post autor: draco64 » 17 maja 2015, 19:48

no tak, czytałem ; co sądzisz o regenerowanych centralkach z allegro ?
ciekawe czy po zamontowaniu tej centralki trzeba przeprowadzić wszystkie adaptacje ?

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 17 maja 2015, 20:47

Nie wiem jak jest z IAW59F ale podobny problem jest z centralkami abs Bosch 5.3. Problem tu polega na tym, że kontroler wewnątrz centralki jest połączony z obudową a konkretnie pinami we wtyce cienkimi jak włos nitkami które pod wpływem wstrząsów na polskich drogach po prostu się przerywają. Jest pod Rzeszowem człowiek króry żyje z napraw m.in. tych sterowników. Jeśli z IAW59F jest podobnie to dlaczego nue kupić takiego sterownika po naprawie? Jeśli ktoś da gwarancję na to?? Sterownik powinien być wyczyszczony z immobilisera. Immo zakoduje się samo po pierwszym przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu. Co do reszty adaptacji to już nie wiem ale raczej nie powinno być problemów wszak to taki stan jakby na jakiś dłuższy czas odłączyć akumulator, ecu także się wtedy wyczyści.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

draco64
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 10 maja 2015, 13:01
Imię: Sławek
Lokalizacja: okolice Zawiercia/Dąbrowy G.

Re: Y 1.2 8v - gaśnie po przejechaniu kilkuset metrów

Post autor: draco64 » 21 maja 2015, 17:38

kupiłem sterownik i d..a wyskakuje błąd U1600, czyli błąd immo

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 21 maja 2015, 21:02

Dobrze a immo wyczyszczone w nowym ecu?


Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

draco64
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 10 maja 2015, 13:01
Imię: Sławek
Lokalizacja: okolice Zawiercia/Dąbrowy G.

Re: Y 1.2 8v - gaśnie po przejechaniu kilkuset metrów

Post autor: draco64 » 22 maja 2015, 16:44

według opisu miało być czyste, tylko zakładać i jeździć, teraz czekam na wymianę

draco64
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 10 maja 2015, 13:01
Imię: Sławek
Lokalizacja: okolice Zawiercia/Dąbrowy G.

Re: Y 1.2 8v - gaśnie po przejechaniu kilkuset metrów

Post autor: draco64 » 25 maja 2015, 19:31

no i doczekałem się wymiany, założyłem nowy i ... sytuacja jak sprzed wymiany odpalił i zgasł
co jest nie tak ?

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 25 maja 2015, 20:34

Pisałeś o możliwości podmiany cewek. Może jeszcze tego wypróbuj. Iskry rozumiem sprawdzałeś? Przychodzi mi jeszcze czujnik położenia wału korbowego tylko że on daje objawy po nagrzaniu silnika. Możesz jeszcze odłączyć sondę przed katalizatorem i sprawdzić czy silnik zgaśnie. U gazownika byleś? Może instalacja gazowa gdzieś krzaczy?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

draco64
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 10 maja 2015, 13:01
Imię: Sławek
Lokalizacja: okolice Zawiercia/Dąbrowy G.

Re: Y 1.2 8v - gaśnie po przejechaniu kilkuset metrów

Post autor: draco64 » 30 maja 2015, 11:27

myślę że przyszedł czas na podsumowanie tematu, na chwilę obecną autko zachowuje się ok. Chciałbym podziękować za pomoc w rozwikłaniu tej zagadki, szczególnie Pawcio78

USTERKA - silnik gaśnie w najmniej oczekiwanym momencie, odpala a po przejechaniu kilkuset metrów znów gaśnie, po kilku takich "wyskokach" nie odpala w ogóle
PRZYCZYNY/ DIAGNOZA - wadliwe działanie czujnika obrotów wału współpracującego z kołem fonicznym.

Prawdą jest iż został wymieniony też sterownik ECU, ale myślę iż długotrwała wadliwa "postawa" czujnika spowodowała niedomagania samego sterownika i padł gdy stracił nadzieję że ktos znajdzie prawdziwy powód awarii silnika :)

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 30 maja 2015, 18:56

Czyli jednak CPW. Ważne że autko działa i cieszy jazdą:-)

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

draco64
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 10 maja 2015, 13:01
Imię: Sławek
Lokalizacja: okolice Zawiercia/Dąbrowy G.

Re: Y 1.2 8v - gaśnie po przejechaniu kilkuset metrów

Post autor: draco64 » 03 cze 2015, 18:57

tak samochodzik hula, prawie bez zastrzeżeń bo dzisiaj z ciekawości przed podłączeniem na powrót instalacji LPG w obieg sprawdziłem czy nie pojawiły się jakieś błędy i ... niespodzianka P1170 na PB. Mam dylemat wadliwa sonda, czy raczej któryś wtrysk "leje" ?


w piątek zajrzę do wtrysków i sprawdzę jak zachowuje się sonda na wykresie, póki co autko działa, na razie córka pojeździ na pb.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 03 cze 2015, 21:41

A nie łatwiej w MES zaznaczyć w parametrach napięcie lambda I sondy i w zakładce wykres wykonać wykres? Oczywiście po nagrzaniu silnika. Jeśli będziesz miał sinusoidę to sonda żyje, co najwyżej będzie leniwa. Jeśli sonda sprawna to rwać jeszcze raz listwę i sprawdzić wtryskiwacze czy pylą paliwo.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”