Y 1.2 8v '01 - spalanie stukowe

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Y 1.2 8v '01 - spalanie stukowe

Post autor: Pawcio78 » 05 wrz 2015, 8:59

Witam!
Problem, a może bardziej uciążliwość tkwi w spalaniu stukowym. Silnik odpala idealnie, pracuje równo, ma moc, spala w normie. Świece nowe oryginalne, przewody podmienione na stare ale sprawne, multiecuscan nie wyrzuca żadnego błędu a szczególnie w czasie upałów przy rozpędzaniu autka w silniku dzwoni jakby gwoździ nasypał do cylindrów. Co ciekawe jak wdepnę pedał głębiej to stukanie cichnie. Stukania także nie słychać przy równej jeździe. Czy to może być coś ze składem mieszanki? Świece dobierane z ePER więc myślę że dobre. Gdzieś czytałem że powodem takiego stanu rzeczy może być także przytkane odpowietrzenie zbiornika paliwa, u mnie słychać syk przy odkręcaniu korka więc pewnie odpowietrzenie także nie działa. Tylko co ma piernik do wiatraka?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y 1.2 8v '01 - spalanie stukowe

Post autor: Lukasz_TG » 05 wrz 2015, 10:10

To jest SPI czy MPI
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Y 1.2 8v '01 - spalanie stukowe

Post autor: Pawcio78 » 05 wrz 2015, 10:40

Mpi

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y 1.2 8v '01 - spalanie stukowe

Post autor: Lukasz_TG » 05 wrz 2015, 10:50

MPI ma czujnik detonacji przykręcony do dekla zaworowego zaraz koło wlewu oleju. Sprawdz czy nie jest luźny. Odłącz go i zobacz czy coś się zmieni. Takie stuki mogą też powodować nadmierne luzy zaworowe.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Y 1.2 8v '01 - spalanie stukowe

Post autor: Pawcio78 » 05 wrz 2015, 10:58

Silniczek chodzi naprawdę cicho i nic nie wskazuje na luzy zaworowe poza tym trzy lata temu byłą robiona UPG i mechanik wtedy luzy regulował. Sprawdzę dokręcenie czujnika. 20Nm wystarczy? Ale MES nie wyrzuci anomalii czujnika jak będzie za lekko dokręcony? Przecież nie będzie generował napięcia jak nie będzie miał odpowiedniego styku.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y 1.2 8v '01 - spalanie stukowe

Post autor: Lukasz_TG » 05 wrz 2015, 11:23

Kiedyś miałem problemy z tym czujnikiem w Punto II błędów żadnych nie było, a jednak był uszkodzony. Dokręcony ma być pewnie, żeby miał dobry styk z pokrywą ile Nm nie wiem, śruba przechodzi przez metalową tulejke, więc nie ma obaw, że pęknie.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Y 1.2 8v '01 - spalanie stukowe

Post autor: Pawcio78 » 05 wrz 2015, 21:28

Lukasz_TG a ten czujnik na deklu zaworów koło wlewu oleju to nie jest przypadkiem czujnik wałka? Bo coś mi nie pasuje. Albo eper pokazuje głupoty albo nie wiem?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y 1.2 8v '01 - spalanie stukowe

Post autor: Lukasz_TG » 06 wrz 2015, 11:01

Mi się już na starość faktycznie mylą pojęcia, wyśle o jednym a pisze o drugim. Faktycznie na deklu to czujnik położenia wałka. Spalania stukowego jest przykręcony do bloku mniej więcej pomiędzy alternatorem a kolektorem ssącym.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Y 1.2 8v '01 - spalanie stukowe

Post autor: Pawcio78 » 06 wrz 2015, 11:06

To już jasne:) Dzięki!
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y 1.2 8v '01 - spalanie stukowe

Post autor: Lukasz_TG » 06 wrz 2015, 11:20

Heh przez ostatnie 3 dni naprawiałem Punto II 1.4 FL, chyba z tego powodu wszystko myli :)
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Y 1.2 8v '01 - spalanie stukowe

Post autor: Pawcio78 » 10 paź 2015, 21:02

Dziś odebrałem słonika od mechanika bo się troszkę już uzbierało i musiałem go oddać w fachowe ręce (nagrzewnica, uszkodzona uszczelka między pompą oleju a blokiem, zgnita miska, wahacz przedni lewy, rozrząd kompletny) przy okazji tego ze Y wisiał na podnośniku poprosiłem mechanika aby czujnik stukowy wymienił i jak się okazało w kwestii dzwonienia silnika to był strzał w dziesiątkę - silnik przestał dzwonić:). Czujnik oczywiście nowy oryginalny. Dodam tylko że czujnik nie dawał znać o sobie na komputerze.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”