Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 paź 2019, 16:09

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 03 lis 2015, 10:07 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 sie 2015, 20:12
Posty: 63
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki
Hej.

Mam problem z temperatura cieczy chłodzącej.
Mianowicie podczas jazdy trzyma ładnie temp. w polowie skali, natomiast jak postoje w korku to rosnie niebezpiecznie w okolice końca skali tj. 130 st. C. Naturalnie nie dopuszczam do tego i ratuje się włączeniem ogrzewania.
Płynu chłodniczego nie ubywa.
Ogrzewanie działa dobrze.
Mój Y to wersja z klimatyzacja, przez co ma dwa biegi wentylatora chlodnicy.
Wymieniłem nawet opornik wentylatora, lecz nic to nie dało.
Nowy jest także czujnik temperatury cieczy w chłodnicy.
Po podpieciu wtyczki z ww. czujnika na krótko działa zarówno pierwszy jak i drugi bieg.
Bezpieczniki sprawdzone i sa całe. Przekaźnik drugiego biegu rowniez cyka w momencie włączenia wentylatora .
Natomiast w czasie jazdy wentylator nie ruszy na żadnym z biegów.

Nie wiem co mam robic dalej.
Auto to Y 1.2 60km z 1995r. z klimatyzacja.


Na górę
PostDodany: 03 lis 2015, 12:43 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Posty: 668
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
A termostat sprawdzałeś?

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu


Na górę
PostDodany: 03 lis 2015, 20:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 sie 2015, 20:12
Posty: 63
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki
Termostat nowy, pompa cieczy również nowa.


Na górę
PostDodany: 03 lis 2015, 21:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2136
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Te czujniki często są wadliwe fabrycznie, mam na myśli zamienniki oczywiście :) We wtyku czujnika ten środkowy to wejście. Pozostałe dwa grubszy 1 bieg, cienki 2 bieg wbijasz się czarną sondą miernika w gruby, czerwona sonda miernika na plus od aku. Odpalasz czekasz i obserwujesz czy ci miernik wskaże napięcie 12v, umownie oczywiście, bo powinien pokazać gdzieś 14V to samo dla cienkiego kabla tego od drugiego biegu.

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)


Na górę
PostDodany: 04 lis 2015, 20:59 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 sie 2015, 20:12
Posty: 63
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki
Sprawa wygląda następująco.
Zauważyłem dziś, że chłodnica jest tylko w połowie gorąca mimo że temp. zbliza sie niebezpieczne do 130st. C
Czujnik moze być wiec dobry. Jeżeli natomiast jest w zimnym płynie, to naturalnie nie włączy wentylatora.
Teraz jak ten uklad odpowietrzyc prawidłowo?
Na chłodnicy nie ma żadnego odpowietrznika.


Na górę
PostDodany: 05 lis 2015, 8:43 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Posty: 668
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Jak stoisz przed silnikiem (1,2 8v) to po lewej stronie na górze chłodnicy powinien być korek (odkręcany ręką - motylek) i jeszcze jeden na przewodach od wody za układem wtryskowym (pod obudową filtra, także trzeba się nachylić nad silnikiem). Taka mała nakrętka z miejscem na śrubokręt (tylko jej nie zgub, a pod wpływem płynu chłodzącego lubi wystrzelić).

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu


Na górę
PostDodany: 05 lis 2015, 9:30 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 sie 2015, 20:12
Posty: 63
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki
Sprawdziłem całą chłodnicę i u mnie nie ma innego odpowietrznika jak tylko ten na wężu biegnącym do nagrzewnicy.
Na chłodnicy nie ma nic.
To jest auto z klimą, więc ta chłodnica jest inna niż np. w tym samym silniku w Punto, gdzie taki odpowietrznik jest.


Na górę
PostDodany: 05 lis 2015, 11:18 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Posty: 668
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
To w takim razie tym przy nagrzewnicy próbuj, ewentualnie może chłodnica jest zapchana/zatkana?

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu


Na górę
PostDodany: 07 lis 2015, 8:32 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 sie 2015, 20:12
Posty: 63
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki
Chłodnica powinna być drożna, gdyż zapowietrzyla się po wymianie pompy wody.
Od tego właśnie momentu zaczęły się problemy.
Jest jeszcze jakis inny sposób na odpowietrzenie chłodnicy?
Probowalem korkiem na przewodzie z nagrzewnicy, lecz caly czas leci płyn bez powietrza.


Na górę
PostDodany: 07 lis 2015, 19:38 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2136
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Ten ksiązkowy sposob jest nie do końca dobry, zawsze mimo tego, że już wycieka z korka na przewodzie nagrzewnicy, to bańka powietrza zawsze gdzieś jest.

Robisz tak:

1. Odkręć korek wlewu.

2. pościskaj pare razy węże z chłodnicy te grube wtedy powinno wyjsć troche powietrza przez zbiornik, poziom płynu oczywiście się obnizy.

3. Na zimnym silniku odpal na jakieś 30 sekund wkręć na około 2000 RPM zgaś. Odrkęc odpowietrznik na przewodzie nagrzewnicy, ale nie do końca przy odkrcaniu usłyszysz charakterystyczne syczenie. jak ustanie zakręć.

4. Operacje powtarzaj do momentu gdy przestanie syczeć i gotowe.

5. Czasami trwa to długo, jak by ci się silnik zagrzał powyżej 50 C to zostawiasz aż ostygnie i powtarzasz operacje, to tyle.

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)


Na górę
PostDodany: 12 lis 2015, 18:13 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 sie 2015, 20:12
Posty: 63
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki
Witam.

Udało mi sie uruchomic ten wentylator.
Ściskalem węże kilka razy, oraz zmienilem korek na zbiorniczku wyrownawczym na jakiś fiatowski, lecz z wygladu identyczny.
Wentylator wlaczyl sie na pierwszym biegu i ładnie zbil temperature.
Niepokoi mnie tylko jego temp. włączania.
U mnie wg. wskaźnika kabinowego włącza się gdzieś centymetr przed czerwoną skalą.
Niestety wskaźnik jaki jest każdy wie.
Nie da sie z niego odczytać nawet przybliżonych wartości.
Rozumiem, że czujnik temperatury zamontowany jest bloku silnika, a włącznik wentylatora na chlodnicy przez co temperatura rosnie dość wysoko niż wentylator sie włączy.

Pytania.
1. Przy jakich temperaturach powinny włączać sie poszczególne biegi wentylatora?
2. Jakie nadcisnienie panuje w ukladzie chłodzenia? Czy jest to 1.4 bara jak w innych fiatach?


Na górę
PostDodany: 12 lis 2015, 18:26 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Posty: 1199
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik
Jak ci się wentylator uruchamia to dobrze. ja mam dokładnie taki sam silnik. U mnie wskazówka od temperatury też stoi dość wysoko zanim się wentylator uruchomi.

_________________
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V
Jest: Vw Passat B5 FL 1.9 TDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl