Strona 1 z 1

Y 1.2 8v SPI - hamowanie silnikiem a spalanie Pb

: 02 gru 2015, 16:37
autor: spec
Hej.

Czy w jednopunktowym wtrysku paliwa ww. silnika sterownik odcina dawke paliwa całkowicie?
Jeśli tak, to do jakich obrotów przy hamowaniu biegami?

Re: Y 1.2 8v SPI - hamowanie silnikiem a spalanie Pb

: 02 gru 2015, 20:37
autor: faraon
spec pisze:Hej.

Czy w jednopunktowym wtrysku paliwa ww. silnika sterownik odcina dawke paliwa całkowicie?
Jeśli tak, to do jakich obrotów przy hamowaniu biegami?
Tak - odcina całkowicie. Oczywiście mówimy o sprawnym sterowniku :)
Powrót do dawkowania paliwa /zależy od typu sterownika, pojazdu itd./ waha się od 850 - 1100 obr/min.

Re: Y 1.2 8v SPI - hamowanie silnikiem a spalanie Pb

: 03 gru 2015, 9:14
autor: spec
Podane wartości są pewne?
Nigdzie nie mogę znaleźć takich informacji.
Na forum fiata wartości podawane przez użytkowników oscylowaly przy ok 1500rpm.
Podane wyzej wartości wydaja mi się za niskie, gdyż producent podaje obroty biegu jałowego 950+-50rpm.
Już nawet nowsze diesle np. Fiatowski Jtd ma odcięta dawke paliwa do 1400rpm przy hamowaniu silnikiem.

Y 1.2 8v SPI - hamowanie silnikiem a spalanie Pb

: 03 gru 2015, 9:31
autor: Pawcio78
Ecu Hitachi w Lybrze 1.8 przywraca dawkę paliwa przy 1380obr/min. Tyle podaje Satiz. Tempra to miała przy identycznej wartości. Przecież wyraźnie czuć kiedy to następuje. Rozpędź silnik na np. trzecim biegu do ok 2,5-3 tyś obrotów i puść gaz i obserwuj obrotomierz. Na początku silnik będzie wyraźnie hamował samochód a od pewnego momentu zacznie delikatnie ciągnąć. To jest właśnie ten moment kiedy Ecu przywraca zasilanie paliwem.

Re: Y 1.2 8v SPI - hamowanie silnikiem a spalanie Pb

: 03 gru 2015, 16:14
autor: faraon
spec pisze:Podane wartości są pewne?
Nigdzie nie mogę znaleźć takich informacji.
Na forum fiata wartości podawane przez użytkowników oscylowaly przy ok 1500rpm.
Podane wyzej wartości wydaja mi się za niskie, gdyż producent podaje obroty biegu jałowego 950+-50rpm.
Już nawet nowsze diesle np. Fiatowski Jtd ma odcięta dawke paliwa do 1400rpm przy hamowaniu silnikiem.
Masz rację, że podałem za niskie te wartości. Sugerowałem się obrotami wolnymi, a nie tzw. "podtrzymaniem obrotów". Z tego co pamiętam w Seicento wartość ta wynosiła ok. 1100 obr/min, więc dla innych pojazdów, (centralek, silników) może być inna i raczej wyższa. Zakres 1100 - 1400 będzie bliższy prawdy niż to co napisałem w poprzednim swoim poście.

Musisz wybaczyć - starość to także ... skleroza : gafa : , a sam sobie nadaję : czerwona : ;)