Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

Awatar użytkownika
Sammel
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 27 cze 2014, 13:02
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Sułkowice

Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

Post autor: Sammel » 06 lis 2016, 11:25

Mam jedno szybkie pytanie. Mam możliwość kupienia za śmieszne pieniądze Fiata Punto 1 z silnikiem 1.2 16v (przejechane 70k km). I tu pojawia się pytanie, czy silnik 1.2 16v 86KM w Y i w Kropku to ten sam silnik? Mój ma za sobą 250k km grogi i czeka do zrobienia głowica, uszczelniacze zaworów i być może pierścionki co nijak się nie kalkuluje (a znając życie po drodze coś jeszcze wyskoczy).
Na necie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Na aukcjach pojawia się często informacja Punto/Stilo/Ypsilon - co może świadczyć że to ten sam silnik. Jeżeli ktoś może rozjaśnić temat, będę bardzo wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2016, 14:09 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!
Są:
Fiat Stilo 2.4 170KM Seelespeed ... teraz już w manualu
Lancia Ypsilon 1,2 16v 86KM wcześniejsze autko żony tzw. "Tośka"
Seat Altea 2.0 FSi 150KM

Były:
Ford Mondeo Mk2 2.0 16v 136 KM
Lancia Ypsilon 1,2 16v 86KM moje "Maleństwo" - : beczy : ... odeszła do innego chłopa
Opel Corsa B 1,4 16v 90 KM
Fiat Marea 1,9 TD 100 KM - skarbonka bez dna

Awatar użytkownika
PastorFSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

Post autor: PastorFSO » 06 lis 2016, 17:15

Istnieją poszlaki w eperze, że są to te same silniki :) Swoją drogą, jeżeli kupowałbyś całe auto na części to nawet w przypadku drobnych różnic, typu inna blaszka itp. to bez problemu możesz je pobrać z dawcy.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

Post autor: adamM20 » 06 lis 2016, 20:20

PastorFSO pisze:Istnieją poszlaki w eperze, że są to te same silniki :) Swoją drogą, jeżeli kupowałbyś całe auto na części to nawet w przypadku drobnych różnic, typu inna blaszka itp. to bez problemu możesz je pobrać z dawcy.
... dokładnie tak, co do meritum, silniki na 100% są te same, być może "łapy zawieszenia" silnika mogą posiadać jakieś różnice ale na szczęście są odkręcane więc ich zamiana to kwestia paru minut.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

Post autor: Pawcio78 » 06 lis 2016, 20:33

Zwróć uwagę na mocowanie pompy wspomagania o ile w punto takowa występuje w ogóle. Pompa mocowana jest zdaje się właśnie do bloku silnika i jak w punto wspomagania nie ma to może też nie być uchwytów w silniku. W Y masz wspomaganie rozumiem?
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

Post autor: adamM20 » 06 lis 2016, 20:49

Pawcio78 pisze:Zwróć uwagę na mocowanie pompy wspomagania o ile w punto takowa występuje w ogóle. Pompa mocowana jest zdaje się właśnie do bloku silnika i jak w punto wspomagania nie ma to może też nie być uchwytów w silniku. W Y masz wspomaganie rozumiem?
... w punto było stosowane wspomaganie oczywiście montowane wspornikami do silnika tak więc problemów z tym nie ma : ok2 : .
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

Post autor: Energetyk » 06 lis 2016, 21:39

Na pewno w Punto I masz 1.2 16V? Tam były 1.2 8V 75KM i 60KM takie jak w Sienie z tego co pamiętam. 1.2 16V były dopiero w Punto II i Fiacie Brava/Bravo/Marea
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

Post autor: vanisch » 07 lis 2016, 9:53

Było 1.2 16v w Punto I, chyba pod koniec produkcji, znajomy miał takie cudo.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Sammel
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 27 cze 2014, 13:02
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Sułkowice

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

Post autor: Sammel » 07 lis 2016, 10:29

Info o autku, mam od znajomego mechanika więc zakładam, że wie o czym mówi zwłaszcza, że to auto jego teścia.
Właśnie dlatego że wszędzie znajdują się nie do końca konkretne informacje, rzuciłem pytanko na forum. Dziękuję wszystkim za pomoc i podpowiedzi. Temat zamknięty. Pozdrawiam
Są:
Fiat Stilo 2.4 170KM Seelespeed ... teraz już w manualu
Lancia Ypsilon 1,2 16v 86KM wcześniejsze autko żony tzw. "Tośka"
Seat Altea 2.0 FSi 150KM

Były:
Ford Mondeo Mk2 2.0 16v 136 KM
Lancia Ypsilon 1,2 16v 86KM moje "Maleństwo" - : beczy : ... odeszła do innego chłopa
Opel Corsa B 1,4 16v 90 KM
Fiat Marea 1,9 TD 100 KM - skarbonka bez dna

Awatar użytkownika
batman
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Posty: 1629
Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
Imię: Artur
Lokalizacja: Gliwice

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

Post autor: batman » 07 lis 2016, 11:09

Silnik 1.2 16V 86KM w Punto I i 1.2 16V 80KM to silniki podobne ale nie takie same. Różnią się osprzętem. Jeżeli chcesz zamontować u siebie w Ypsilonie to możesz zaadoptować dół. Nie jestem pewny w 100% ale głowice chyba się różnią (chyba jest inny kolektor ssący). Jeżeli tak to jak chciałbyś zrobić plug'n'play to musisz przełożyć z osprzętem a to będzie wymagało więcej przeróbek (przepustnica w punto jest na linkę a w Ypsilonie jest na potencjometr itd.)
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (wylądował pod czołgiem :) ), Fiat Seicento 0,9 '99
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini : yesyes : (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna :lol:


Awatar użytkownika
batman
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Posty: 1629
Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
Imię: Artur
Lokalizacja: Gliwice

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

Post autor: batman » 07 lis 2016, 11:13

Energetyk pisze:Na pewno w Punto I masz 1.2 16V? Tam były 1.2 8V 75KM i 60KM takie jak w Sienie z tego co pamiętam. 1.2 16V były dopiero w Punto II i Fiacie Brava/Bravo/Marea
Dokładnie w Punto I były silniki:
1,1 spi 8V 55KM
1,2 spi 8V 60KM (była skrzynia 5 biegów i wersja 6speed)
1,2 mpi 8V 75KM
1,2 16V 86KM
1,4 GT turbo 130-133KM
1,6 90KM
1,7 diesel (nie pamiętam czy D czy TD i ile KM)

:D
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (wylądował pod czołgiem :) ), Fiat Seicento 0,9 '99
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini : yesyes : (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna :lol:


Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

Post autor: Energetyk » 07 lis 2016, 11:15

Ok ok zwracam honor, o tym 16V nie wiedziałem. Mało popularna sprawa :P
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
batman
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Posty: 1629
Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
Imię: Artur
Lokalizacja: Gliwice

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

Post autor: batman » 07 lis 2016, 11:56

Energetyk pisze:Ok ok zwracam honor, o tym 16V nie wiedziałem. Mało popularna sprawa :P
Nie ma co zwracać ;) 1,2 16V 86KM były montowane w Punto I Sporting-u (nie było Punto I Abartha więc drogą po Seicento nazwali Sporting)
Przecież nie każdy musi mieć opanowane wszystkie auta. Jakbyś zadał mi pytanie bardziej "złożone" dotyczące Kappy to też raczej się wyłożę ;) Człowiek całe życie się uczy...
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (wylądował pod czołgiem :) ), Fiat Seicento 0,9 '99
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini : yesyes : (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna :lol:


Awatar użytkownika
Gawlick
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 02 maja 2007, 0:00
Imię: Barney
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

Post autor: Gawlick » 07 lis 2016, 18:56

batman pisze:Silnik 1.2 16V 86KM w Punto I i 1.2 16V 80KM to silniki podobne ale nie takie same. Różnią się osprzętem. Jeżeli chcesz zamontować u siebie w Ypsilonie to możesz zaadoptować dół. Nie jestem pewny w 100% ale głowice chyba się różnią (chyba jest inny kolektor ssący). Jeżeli tak to jak chciałbyś zrobić plug'n'play to musisz przełożyć z osprzętem a to będzie wymagało więcej przeróbek (przepustnica w punto jest na linkę a w Ypsilonie jest na potencjometr itd.)
Jest dokładnie tak, dół jest taki sam, ale góra co innego. Filtry łącznie z tym oleju też inne :)
Rodzinnie:
Były: Thema 3.0 V6/ Thema 2.0 Turbo 16v/Thema 2.0 8v/Kappa 2.4 TDS
Są: Y Elefantino 1.2 16v Super-Fire/ Lybra SW 2.4 JTD

Obrazek Lybra SW 2.4 JTD 00`
Obrazek Suzuki Swift 1.3 97`
Obrazek Y Elefantino 1.2 16v 02`

Awatar użytkownika
PastorFSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

Post autor: PastorFSO » 07 lis 2016, 22:17

batman pisze: Dokładnie w Punto I były silniki:

1,2 16V 86KM

:D
Chyba, że kolega Sammel ma właśnie takiego dawce. Czy to też nie jest ten sam silnik ?

Awatar użytkownika
Sammel
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 27 cze 2014, 13:02
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Sułkowice

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

Post autor: Sammel » 22 lis 2016, 12:02

Reasumując moje zapytanie :
Po pierwsze, primo - zasada ograniczonego zaufania do mechaników jak najbardziej zasadna, pomylił 8v z 16v. No comments.
Po drugie, primo - Dół silnika w Y i Kropku taki sam, dodatkowa różnica w osprzęcie.
Po trzecie , primo ultimo - Dzięki śliczne wszystkim za rozjaśnienie sytuacji.
Są:
Fiat Stilo 2.4 170KM Seelespeed ... teraz już w manualu
Lancia Ypsilon 1,2 16v 86KM wcześniejsze autko żony tzw. "Tośka"
Seat Altea 2.0 FSi 150KM

Były:
Ford Mondeo Mk2 2.0 16v 136 KM
Lancia Ypsilon 1,2 16v 86KM moje "Maleństwo" - : beczy : ... odeszła do innego chłopa
Opel Corsa B 1,4 16v 90 KM
Fiat Marea 1,9 TD 100 KM - skarbonka bez dna

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”