Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 24 paź 2019, 2:47

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 22 sie 2016, 9:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 lip 2016, 15:07
Posty: 55
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa
Witam, mam problem z Lancią Ypsilon 0.9 Twinair z fabryczną instalacją CNG.
Samochód z 2014, na początek trochę danych pomocniczych, samochód jest z 2014 roku, ma przejechane 43000 km, wymieniem filtr powietrza olej oraz filtr oleju.
Problem z tym samochodem polega na tym że przy ?zimnym? silniku motor chodzi bardzo dziwnie i jest słaby. Dokładnie wygląda to mniej więcej tak, moja Lancia odpala na PB95 po około 30 sekundach przełącza się na gaz CNG, w tym czasie silnik chodzi bardzo nierówno i jakość dziwnie (tak ja wiem że taka jest jego charakterystyka ale i tak coś podejrzewam) po uruchomieniu silnika i przełączeniu na gaz kiedy ruszam samochód nie ma mocy, nie chce jechać i nie reaguje na pedał gazu, niby jedzie ale nie tak jak powinien jest z nim jakiś problem, po przełączeniu na benzynę wszystko wraca do normy i samochód odzyskuje swoją moc. Chciałbym zaznaczyć że po rozgrzaniu silnika samochód na CNG zaczyna jeździć idealnie.
Co to może być gdzie szukać czym się zainteresować ? Czy to świece a może wtryskiwacze od CNG do regeneracji a może to coś innego jeszcze?

Pozdrawiam
Bartek


Ostatnio zmieniony 22 sie 2016, 12:27 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!


Na górę
PostDodany: 22 sie 2016, 9:56 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Posty: 2641
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Nie wiem jak to jest w CNG, ale może za szybko przechodzi na gaz?
Jak TY masz ustawiony czas przełączania się, a nie po temperaturze jaką ma osiągnąć.

Noce mamy coraz zimniejsze, może to jest powód jak auto stoi pod chmurką...


Jedź do kogoś od gazu i Niech Ci ten moment przełączania zmienią, lub tak jak pisałeś po przejechaniu kilku kilometrów i wyższej temperaturze sam przełącz na gaz i sprawa się wyjaśni.

_________________
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS


Na górę
PostDodany: 22 sie 2016, 10:07 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 lip 2016, 15:07
Posty: 55
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa
Tak, też mi się wydaje że przełącza się ta Lancia za szybko na gaz, to następuje po około 30 sekundach od odpalenia silnika.
Ale jako ciekawostkę powiem tylko że wcześniej miałem 2 ople na CNG i one to odpalały zawsze tylko na CNG bez udziału PB95 dodatkowo jestem posiadaczem Iveco daily 2.8 z fabryczną instalacją CNG i to Iveco też odpala tylko na CNG bez problemu.


Na górę
PostDodany: 22 sie 2016, 14:51 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 lip 2016, 15:07
Posty: 55
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa
Jeszcze tak sobie myślę że to może wina świec albo kabli zapłonowych, czy dobrze myślę?


Na górę
PostDodany: 12 wrz 2016, 20:18 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 lip 2016, 15:07
Posty: 55
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa
Wracajac do tematu problemu z moją Lancią mam nowe fakty i teraz kompletnie nie wiem, co mam zrobić
na spotkaniu:
"Sierpniowe spotkanie grillowe - stodoła by Maniak"
na kompie wyszło, że mam problem z "wypadaniem zapłonów" padła propozycja wymiany świec, wymieniłem na oryginalne, po wymianie silnik chodzi lepiej, świeca i tak była do wymiany, myślałem że jest wszystko ok, nawet się ucieszyłem że udało mi się rozwiązać mój problem, ale dziś rano odpalam zupełnie zimny silnik i znowu to samo, zimny silnik przechodzi w jakiś dziwny system awaryjny i nie działa gaz, samochód nie chce jechać, na wyświetlaczu pojawia się migający błąd i musze od nowa odpalić samochód i poczekać aż złapie temperaturę

to teraz co mam zrobić gdzie szukać?
cewki wymieniać?
kompresje mierzyć?

czy co jeszcze mam zrobić, gdzie mam szukać?

płyny eksploatacyjne w normie nic nie przybywa oraz nie ubywa

dziś podłączyłem pod kompa i mam taką usterkę B0110 ale to chyba coś z poduszką powietrzną
uszczelka pod głowicą?
wtryskiwacze?

Proszę o wskazówki.


Na górę
PostDodany: 12 wrz 2016, 20:39 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Posty: 2641
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Ja bym cały czas stawiał, że zbyt szybko przechodzi na gaz.
Zmień moment przechodzenia na gaz, albo sam włączaj gaz po przejechaniu kilku km i sprawdź czy nie jest lepiej.

_________________
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS


Na górę
PostDodany: 13 wrz 2016, 10:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 lip 2016, 15:07
Posty: 55
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa
To nie wina gazu CNG to nie LPG, CNG to inny gaz i nie ma problemu że za szybko przechodzi na gaz, jako przykład podam że mój opel oraz z iveco daily z fabryczną instalacją odpalały na gazie a iveco to nawet benzyny nie miało tylko sam gaz wiec w tym przypadku gaz nie robi problemów, chciałbym zaznaczyć że ta moja Lancia to ma fabryczną instalacje CNG i komputer sam wie kiedy przełączyć się z benzyny na gaz co w przypadku Lancii wydaje się dziwne bo ona odpala na benzynie a inne samochody z fabryczną instalacja (większość) odpala bezpośrednio z CNG.

Ale żeby wyeliminować ten problem to odłączyłem całkowicie gaz przy odpalaniu i tylko na benzynie go odpaliłem i to samo, na samej benzynie jak sie zimny, całkowicie zimny to nie chce jechać, muszę odpalić i poczekać aż się rozgrzeje to jedzie.


Na górę
PostDodany: 13 wrz 2016, 17:43 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Posty: 2270
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Sprawdź cewki - wypadanie zapłonu znikąd się nie wzięło.

_________________
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [200KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM]


Na górę
PostDodany: 04 paź 2016, 8:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 lip 2016, 15:07
Posty: 55
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa
Cewki oraz świece wymienione na nowe, wydawałby się że jest lepiej ale to tylko pozory, jak silnik jest zimny to nie chce jechać, chyba komputer blokuje obroty i samochód ma zablokowany silnik który nie wkręca się na obroty i nie chce jechać!

Gdzie szukać? Co sprawdzić?

Pomocy! Ja już się poddaje.


Na górę
PostDodany: 04 paź 2016, 8:40 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Posty: 668
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Nie wiem jak jest w silniku 0.9 l bo go w ogóle nie znam ale masz jeszcze przewody zapłonowe? Czy od razu są cewki na świecach?
Czy ten silnik jest jakąś pochodną sprawdzonych silników Fiata 1,0; 1,1; 1,2 ?
Ja bym jeszcze sprawdził czujnik położenia wału, wałka rozrządu (jeśli jest).

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu


Na górę
PostDodany: 04 paź 2016, 8:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 lip 2016, 15:07
Posty: 55
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa
Nie ma przewodów zapłonowych.


Na górę
PostDodany: 04 paź 2016, 8:51 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Posty: 668
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Zacznij od najtańszych rozwiązań:) rozłącz akumulator na ok 30 min i podłącz z powrotem i odpal na PB.. Zobaczymy czy może mapy benzyny się czasem nie rozjechały. Wiem że temat powinien dotyczyć starszych aut ale warto spróbować.

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu


Na górę
PostDodany: 04 paź 2016, 9:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 lip 2016, 15:07
Posty: 55
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa
Własnie własnie, może coś z tym być bo samochód jest z fabryczną instalacją na CNG ale niestety przez ostatni rok był eksploatowany tylko na BP i może faktycznie mapy się rozjechały, mam też wrażenie że jak ostatnio wyłączyłem akumulator przy wymianie cewek to samochód "chodził" tak jakby lepiej.

Jak to można teraz zaadaptować aby mapa wgrała się od nowa poprawnie? Wystarczy odłączyć akumulator na 30min?


Na górę
PostDodany: 04 paź 2016, 9:33 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Posty: 668
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Trochę w drugą stronę kombinowałem, że od jeżdżenia na CNG mapy benzyny się rozregulowały dlatego silnik ma problem.
Poza tym jak ostatnio rozłączałeś akumulator to powinno się zresetować (chyba że jesteś mistrzem na czas w wymianie cewek).
Rozłączenie akumulatora powoduje resetowanie map benzyny.
Adaptowanie w starszych autach polegało na tym ze trzeba trochę pojeździć na samej PB żeby komputer ustawił sobie dawki itp.
W aucie z 2014 roku nie powinno być takich numerów i po zresetowaniu map (odłączeniu i podpięciu akumulatora) wszystko powinno być OK od początku.
30 min podane jest z zapasem ale czasami lepiej żeby rozpiąć na kilka godzin żeby mieć pewność że zabieg się uda.

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu


Na górę
PostDodany: 04 paź 2016, 10:28 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 lip 2016, 15:07
Posty: 55
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa
No tak ale należy pamiętać że to jest samochód z fabryczną instalacją na CNG, głównym paliwem w tym samochodzie to gaz ziemny i silnik jest przystosowany do jazdy na CNG a nie na BP, w przypadku Lanci to jest jeszcze inaczej bo Lancia moja odpala na BP i za chwile przełącza się na CNG, w przypadku mojego starego Opla to było tak że samochód zawsze odpalał na gazie ziemnym, nigdy na BP i zawsze miałem pełny zbiornik BP który od czasu do czasu musiałem wykorzystać bo paliwo mogło się zestarzeć.

W przypadku samochodów z "FABRYCZNĄ INSTALACJĄ CNG" do tematu należy podejść trochę inaczej niż w przypadku samochodu zasilanego benzyną z dokładką LPG bo to inaczej działa.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl