Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 14 lis 2018, 19:43

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 24 kwie 2017, 23:11 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 15 kwie 2017, 1:33
Posty: 10
Imię: Felicjan 777
Lokalizacja: Lublin
Długo się nie nacieszyłem. Moja lancia ostatnio gaśnie na zimnym siniku i wolnych obrotach.Poza tym gdy brak jej mocy np na wstecznym na skręconych kołach zaczyna się dusić i lampka od oleju mruga wprost proporcjonalnie do braku mocy.Posprawdzałem wszystkie wtyczki te co były zaśniedziałe wyczyściłem, zrobiłem reset kompa ( zdjęta klema - z aku i przekręcony kluczyk w stacyjce przez ok 3 godz). pomogło na tyle że już nie gaśnie na zimnym silniku. Natomiast brak mocy nadal występuje. Na wstecznym a czasem jak dojeżdżam do świateł wciskam sprzęgło i jak zaczynam hamować wtedy trochę się dusi. Moje pytanie jest o przewód podciśnienia ten cieniutki który wychodzi z obudowy filtra powietrza i potem rozdziela się na takim jakby trójniku na grubszy i 2 cienkie które idą pod obudowę filtra. Tamten trójnik mam posklejany taśmą izolacyjną czy to może być przyczyną nieprawidłowej pracy silnika? Mógłby mi ktoś przybliżyć działanie tego przewodu podciśnienia o jakie podciśnienie chodzi? Chciałbym wykluczyć wymianę silniczka krokowego , sondy lambdy , czujnika położenia wałka rozrządu , czujnika temperatury do ecu , pompy paliwa ,( kabli i świec-choć to i tak wymienię niebawem) Być może przez to że tam na tym przewodzie jest jakaś nieszczelność silnik nie pracuje prawidłowo. Proszę o pomoc i pozdrawiam.


Na górę
PostDodany: 25 kwie 2017, 8:06 
Offline
Sekretarz
Sekretarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
Posty: 1282
Imię: Artur
Lokalizacja: Gliwice
Niestety/stety : gafa : jesteś jedną z niewielu osób w naszym gronie która posiada Y z 1.4 :(
W związku z powyższym nie odbieraj braku informacji jako "olewanie". Znam trochę ten silnik ale...nie za dobrze, więc nie chcę wprowadzać Cię w błąd. Sądzę że podobnie jest z innymi forumowiczami.
Info o silniku i jego przypadłościach szukaj raczej na forum Fiata - wkładali go do min Bravo/Brava.
Życzę więc powodzenia. Nie załamuj się wg hasła "coco jumbo i do przodu.." : ok2 :

_________________
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (wylądował pod czołgiem :) ), Fiat Seicento 0,9 '99
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini : yesyes : (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna :lol:



Na górę
PostDodany: 25 kwie 2017, 8:52 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 15 kwie 2017, 1:33
Posty: 10
Imię: Felicjan 777
Lokalizacja: Lublin
Dzięki za odpowiedź. Pocieszające jest to że mam "rzadki" egzemplarz. :lol:


Na górę
PostDodany: 25 kwie 2017, 9:14 
Offline
Sekretarz
Sekretarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
Posty: 1282
Imię: Artur
Lokalizacja: Gliwice
Bardziej popularne i najmniej problematyczne są silniki 1.1 8V i 1.2 8V i 16V.
1.1 i 1.2 8V to są silniki wręcz "idiotoodporne" ;) Te silniki aby zajechać to trzeba się postarać :lol:

_________________
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (wylądował pod czołgiem :) ), Fiat Seicento 0,9 '99
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini : yesyes : (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna :lol:



Na górę
PostDodany: 28 kwie 2017, 23:26 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 15 kwie 2017, 1:33
Posty: 10
Imię: Felicjan 777
Lokalizacja: Lublin
No mam odpowiedź dlaczego gasł na wolnych obrotach.Po przestudiowaniu tematów na forach i obejrzeniu paru rysunków budowy silniczka krokowego,kiedy przyglądałem się temu silniczkowi krokowemu coś mi tam nie pasowało.Otóż teraz to wiem trzpień silniczka nie odbijał do pozycji wyjściowej.Co ciekawe gdy na zimnym silniku go dotykałem to ani rusz nie drgnął.Na zapalonym od razu wyskoczył.http://gazelo.pl/foto/big/126691515597.jpg To ten element ze sprężyną.Na razie popryskałem go oliwką w sprayu żeby się nie zacinał.Ciekawe na jak długo to pomoże. Jednym słowem szukajcie a znajdziecie. Ciesze się że zlokalizowałem przyczynę. No i moje pytanie czy muszę wymieniać silniczek krokowy?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl