Lancia Y - przerywa lub/i pracuje na 3 gary

Awatar użytkownika
batman
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Posty: 1629
Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
Imię: Artur
Lokalizacja: Gliwice

Lancia Y - przerywa lub/i pracuje na 3 gary

Post autor: batman » 20 paź 2017, 10:03

Na chwilę obecną (a właściwie już od lipca :-? ) zmagam się z problemem przerywania/pracy na 3 gary mojej Y. Dzieję się to właściwie niezależnie od temperatury silnika i/lub pogody (czyt. wilgoć/woda, temp. zewnętrzna). Problem w tym, że dzieje się to czasami i ciężko namierzyć przyczynę :( Po wymianie niektórych elementów miał przypływ optymizmu że znalazłem przyczynę, ale niestety po 1, 2 lub kilku dniach okazywało się że dalej to samo się dzieje.
Wymienione zostało już prawie wszystko tzn.:
1) cewki 2 szt
2) przepustnica z silnikiem krokowym i potencjometrem
3) świece
4) przewody zapłonowe
5) map sensor
6) sonda lambda (odpięta - oprócz spalania żadnej różnicy)
7) cała kpl listwa wtryskowa
i..... nic : cenzura :
W środę na spocie gliwickim tak jakoś chłopaki mnie natchnęli i wykręciłem sterownik (IAW 18FD.5Y) i okazało się że pin nr 11 na sterowniku i wtyczce jest żółtawy (nadpalony???). Tylko ten jeden. Styki (wszystkie) i masy przy sterowniku przeczyściłem.
Poszedłem dalej i poszukałem schematu elektrycznego i znalazłem że pin nr 11 jest od czujnika położenia wału. Pytanie tylko czy winą za taki stan rzeczy jest czujnik położenia wału czy luty/układ w sterowniku ???
Niestety sytuacja dzisiaj się powtórzyła :(
Czujnik położenia wału mam, więc wymienię i sprawdzę co dalej. Mam też sterownik (taki sam) z drugiej Y lecz zakodowany z imo.
Czy ktoś potrafi lub wie gdzie można wyczyścić sterownik z imo ??? (Gliwice i okolice) Ewentualnie jaki koszt czyszczenia kompa ?
Znalazłem nowy/czysty sterownik na necie ale szkoda kupować nie wiedząc czy on jest powodem takiego stanu rzeczy :(

POMOCY !!! Już powoli brakuje mi sił i nerwów : coto :

Zapomniałem dopisać, że czasami nawet jak nie przerywa i pracuje "normalnie" na 4 gary to jest takie uczucie przy przyspieszaniu jakby ją coś "trzymało" (mniej więcej uczucie jakby był lekko ręczny zaciągnięty)
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (wylądował pod czołgiem :) ), Fiat Seicento 0,9 '99
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini : yesyes : (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna :lol:


Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Lancia Y - przerywa lub/i pracuje na 3 gary

Post autor: Gepard » 20 paź 2017, 10:29

Podobny przypadek miałem w naszym 1,2 16v. Przyczyną była uszkodzona, nadłamana wtyczka przy jednym z wtrysków i raz stykało raz nie. Obejrzyj też przewody dochodzące do wtryskiwaczy, może któryś jest uszkodzony.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Awatar użytkownika
batman
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Posty: 1629
Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
Imię: Artur
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lancia Y - przerywa lub/i pracuje na 3 gary

Post autor: batman » 20 paź 2017, 10:56

Gepard pisze: 20 paź 2017, 10:29 Podobny przypadek miałem w naszym 1,2 16v. Przyczyną była uszkodzona, nadłamana wtyczka przy jednym z wtrysków i raz stykało raz nie. Obejrzyj też przewody dochodzące do wtryskiwaczy, może któryś jest uszkodzony.
Dzięki za wskazówki, ale wymieniłem już całą listwę wtryskową razem z instalacją i nic :(
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (wylądował pod czołgiem :) ), Fiat Seicento 0,9 '99
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini : yesyes : (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna :lol:


Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Lancia Y - przerywa lub/i pracuje na 3 gary

Post autor: faraon » 20 paź 2017, 11:19

@batman
Czyszczenie immo - forma KO-CAR Tychy; najlepsza w PL wg mojej wiedzy
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”