Y10 - nie pali na jeden cylinder

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Y10 - nie pali na jeden cylinder

Post autor: Bichoń » 18 lut 2018, 21:51

Y10, silnik 1.1 SPI - nie pali mi na trzeci cylinder. Sprawdzałem w ten sposób, że wypinałem kabel WN z trzeciego cylindra i silnik pracował jak wcześniej. Wypięcia jakiegokolwiek innego kabla WN miało wyraźny wpływ na pracę silnika. Po odkręceniu świecy jest zalana paliwem. Zamieniłem kable WN miejscami i nic się nie zmieniło. Wykręciłem świecę, złapałem ją kablem rozruchowym do masy - iskra wali aż miło.
Skoro na powietrzu iskra jest, to dlaczego jej nie ma po wsadzeniu świecy do cylindra?
Napomknę jeszcze, że wcześniej świeca była krzywo wkręcona, ale teraz wkręcałem ją już prosto.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Y10 - nie pali na jeden cylinder

Post autor: adamM20 » 19 lut 2018, 8:57

... zacząłbym od sprawdzenia stopnia sprężania w cylindrze. Być może ktoś próbował już wcześniej "prostować" świecę i wrzucił opiłki gwintu głowicy do cylindra ....
W takim przypadku zawsze należy "przegwintować" gwintowane gniazdo głowicy przy czym jeśli ma to zostać wykonane bez jej ściągania to gwintownik musi wcześniej być włożony do puszki smaru tak aby podczas gwintowania opiłki metalu przykleiły sie do gwintownika.
Jeśli nie masz jak sprawdzić sprężania to przynajmniej wrzuć nową świecę (inną) i najlepiej z dodatkową/dodatkowymi uszczelkami tak aby mieć pewność, że świeca nie przepuszcza kompresji. Co do samej iskry "na powietrzu" to musisz wiedzieć, że ta sama świeca po jej wkręceniu do głowicy może tej iskry już nie mieć a ilość osób, które dały sie w ten sposób nabrać w całej historii motoryzacji siega już dziesiątek tysięcy ... :D . Jeśli cewka jest ok, sprężanie też ok to wkręcasz nową świecę i jedziesz, powodzenia.
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Y10 - nie pali na jeden cylinder

Post autor: Bichoń » 19 lut 2018, 9:04

Mam miernik kompresji, jeżeli tylko mam przelotkę pod odpowiedni gwint, to sobie sprawdzę.
Jak można uszczelnić świecę? Coś na gwincie, czy jakaś uszczelka na "górze", obok oryginalnej?

I z czego to wynika, że raz świeca może mieć iskrę, a innym razem nie?

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Y10 - nie pali na jeden cylinder

Post autor: adamM20 » 19 lut 2018, 10:06

Bichoń pisze: 19 lut 2018, 9:04 Mam miernik kompresji, jeżeli tylko mam przelotkę pod odpowiedni gwint, to sobie sprawdzę.
Jak można uszczelnić świecę? Coś na gwincie, czy jakaś uszczelka na "górze", obok oryginalnej?

I z czego to wynika, że raz świeca może mieć iskrę, a innym razem nie?
... "wrzuć" dwie lub nawet trzy uszczelki miedziane, aluminiowe lub mosiężne na świecę oprócz tej która już jest fabrycznie na samej świecy. Jeśli gwint w głowicy jest uszkodzony (duży luz między świecą i gniazdem głowicy) to jedyna możliwość 100% szczelności gwarantować może dobrze uszczelnione połączenie kołnierzowe świecy i głowicy.
Pozdrawiam

P.S.
... to dlaczego świeca potrafi "zgubić" iskrę w cylindrze to lata praktyki garażowej, ogólnej wiedzy i nabytej z tego powodu nerwicy korzonków co niestety nie może być ot tak po prostu przekazane, darmowo nawet bez krepla. Takie rzeczy to tylko przy piwie i to najlepiej przy tym najlepszym to jest z Głubczyc (Grodzkie lub Rycerskie) :D

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Y10 - nie pali na jeden cylinder

Post autor: Bichoń » 19 lut 2018, 21:54

Problemem było złe podłączenie kabli WN, w odwrotnej kolejności - zamiast 1 był 4, zamiast 2 był 3 itp. Aż dziw bierze, że dało się tym jechać.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Y10 - nie pali na jeden cylinder

Post autor: adamM20 » 19 lut 2018, 22:11

Bichoń pisze: 19 lut 2018, 21:54 Problemem było złe podłączenie kabli WN, w odwrotnej kolejności - zamiast 1 był 4, zamiast 2 był 3 itp. Aż dziw bierze, że dało się tym jechać.
... : ok2 : .
Dla pewności sprawdź (tak na wszelki wypadek) kompresję w cylindrze a tak swoją drogą to rzeczywiście rzadka pomyłka. Widać jednak, że są artyści na tym swiata padole ....
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Y10 - nie pali na jeden cylinder

Post autor: Bichoń » 19 lut 2018, 22:50

Z tym sprawdzaniem kompresji to się trochę pośpieszyłem, bo gwint mojego czujnika jest większy niż średnica otworu w głowicy. Niby mam przystawkę ze stożkiem gumowym (na docisk), ale po pierwsze jest prosta i sztywna, a w tym silniku nad świecami jest układ wtryskowo-dolotowy, a po drugie nie mam jak jednocześnie kręcić w stacyjce i dociskać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”