Silnik 1,2 16V ( 188 A 5000 ) (w Ypsilon II 843) - poci się

Ambrosious
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 118
Rejestracja: 06 kwie 2019, 23:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Silnik 1,2 16V ( 188 A 5000 ) (w Ypsilon II 843) - poci się

Post autor: Ambrosious » 21 kwie 2019, 17:05

Cześć!
Taki oto widok tyłu silnika od strony akumulatora:
od strony akumulatora.jpg
a taki od korka oleju:
od str wlewu oleju.jpg
z czym to kojarzycie? u kogoś to wystąpiło?
Nie potrafię powiedzieć jakiego przebiegu jest produktem
to "zapocenie". Silnik ma (mieć) 120 000 km.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Ambrosious
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 118
Rejestracja: 06 kwie 2019, 23:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Re: Silnik 1,2 16V ( 188 A 5000 ) (w Ypsilon II 843) - poci się

Post autor: Ambrosious » 04 maja 2019, 20:09

Po dwu tygodniach od wspomnianej obserwacji - nic się nie zmieniło: ślad jest taki sam.
Wygląda to więc na jakiś incydent, zapewne za poprzedniego użytkownika.
Ale pytanie pozostaje aktualne...

aiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 238
Rejestracja: 22 gru 2013, 18:34
Imię: Adrian
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Silnik 1,2 16V ( 188 A 5000 ) (w Ypsilon II 843) - poci się

Post autor: aiu » 05 maja 2019, 9:22

Odkręcić korki i zobacz czy oringi nie stwardniały .
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Ypsilon 1.2

Ambrosious
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 118
Rejestracja: 06 kwie 2019, 23:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Re: Silnik 1,2 16V ( 188 A 5000 ) (w Ypsilon II 843) - poci się

Post autor: Ambrosious » 05 maja 2019, 11:42

Jakie korki?

aiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 238
Rejestracja: 22 gru 2013, 18:34
Imię: Adrian
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Silnik 1,2 16V ( 188 A 5000 ) (w Ypsilon II 843) - poci się

Post autor: aiu » 05 maja 2019, 14:27

Te na imbus , pod nimi są oringi (na nich)
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Ypsilon 1.2

Ambrosious
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 118
Rejestracja: 06 kwie 2019, 23:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Re: Silnik 1,2 16V ( 188 A 5000 ) (w Ypsilon II 843) - poci się

Post autor: Ambrosious » 05 maja 2019, 15:06

Dzięki. Teraz zaczyna się to układać w logiczną całość. Lokalizacja wycieku niemal ewidentna.

Właśnie skontaktowałem się z poprzednikiem.
Okazuje się, że ślad był już w 2016 roku, został zmyty i to co teraz widać zebrało się po przebiegu
~30 000 kilometrów. Myślę więc, że z interwencją można się wstrzymać?

aiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 238
Rejestracja: 22 gru 2013, 18:34
Imię: Adrian
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Silnik 1,2 16V ( 188 A 5000 ) (w Ypsilon II 843) - poci się

Post autor: aiu » 05 maja 2019, 16:09

Można, tylko czy jest sens . Jeden oring to koszt okolo 80gr , korkow jest 8 z tego co pamiętam . Druga sprawa że od przodu silnika leci na kolektor wydechowy i po prostu śmierdzi .
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Ypsilon 1.2

Ambrosious
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 118
Rejestracja: 06 kwie 2019, 23:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Re: Silnik 1,2 16V ( 188 A 5000 ) (w Ypsilon II 843) - poci się

Post autor: Ambrosious » 05 maja 2019, 16:51

No tak; rzeczywiście nie mam przecież dobrego podglądu na przód silnika, a tam może być "mniej sucho"..
Czy tę pokrywę przykręca się kluczem dynamometrycznym?

Tak czy owak zrobię to w serwisie bo oringi na pewno mają na miejscu, a ja gdzie ich bym szukał i dobierał?

aiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 238
Rejestracja: 22 gru 2013, 18:34
Imię: Adrian
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Silnik 1,2 16V ( 188 A 5000 ) (w Ypsilon II 843) - poci się

Post autor: aiu » 05 maja 2019, 19:15

W serwisie mają całe korki , nie sprzedają samych oringow .Ja dobierałem w sklepie z uszczelkami technicznymi . Tak pokrywę powinno się przekręcać kluczem dynanometrycznym , ale to się są śruby tylko korki nie odkręca się nimi pokrywy . Śruby od pokrywy są w środku pod tymi zaslepkami .
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Ypsilon 1.2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”