Y - amortyzator stuka, ale czemu?

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Y - amortyzator stuka, ale czemu?

Post autor: Nat » 30 lis 2012, 13:40

Lancia Y 1996 silnik 1,2 8V.
Wyłącznie podczas manewrów (czyli przy bardzo niskiej prędkości) przy maksymalnym skręcie kół w prawo stuka w okolicach prawego amortyzatora. Jest to jeden, bardzo wyraźny i głośny stuk. Ewidentnie z amortyzatora - jeżdżąc z otwartą maską i dotykając amortyzator od góry ręką, czuje się to "puk". Jeśli wrzuci się wsteczny i cofnie - stuk się powtarza - ale też tylko raz. I tak "po razie" w każda stronę.
Myślałem, że łożysko, ale wymieniona cała poduszka, a efekt ten sam.
Szarpaki nic nie wykazały - pomimo skręconych kół - na szarpakach cisza.
Przeguby są OK.
Wszystkie śruby dokręcone.

Poszukuję dobrych pomysłów, co tam się może dziać...
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Rafako

Re: Y (zapewne i inne modele Lancii) amorek stuka, ale czemu

Post autor: Rafako » 30 lis 2012, 16:09

Nat pisze:Lancia Y 1996 silnik 1,2 8V.
Wyłącznie podczas manewrów (czyli przy bardzo niskiej prędkości) przy maksymalnym skręcie kół w prawo stuka w okolicach prawego amortyzatora. Jest to jeden, bardzo wyraźny i głośny stuk. Ewidentnie z amortyzatora - jeżdżąc z otwartą maską i dotykając amortyzator od góry ręką, czuje się to "puk". Jeśli wrzuci się wsteczny i cofnie - stuk się powtarza - ale też tylko raz. I tak "po razie" w każda stronę.
Myślałem, że łożysko, ale wymieniona cała poduszka, a efekt ten sam.
Szarpaki nic nie wykazały - pomimo skręconych kół - na szarpakach cisza.
Przeguby są OK.
Wszystkie śruby dokręcone.

Poszukuję dobrych pomysłów, co tam się może dziać...
Szarpaki czy schocktester :?: (szarpaki służą do kontroli luzów w zawieszeniu i szarpią nim wzdłużnie, schocktester służy do kontroli stanu amortyzatorów i przekazuje na koło drgania góra-dół) :?:

Pomysły:
uszkodzone górne mocowanie amortyzatora :?:
luz na dolnym mocowaniu amortyzatora (niedokręcona lub wyrobiona śruba) :?:
uszkodzony odbój amortyzatora :?:
uszkodzone ("przekoszone") tłoczysko amortyzatora :?:
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Y (zapewne i inne modele Lancii) amorek stuka, ale czemu

Post autor: topcio » 30 lis 2012, 16:13

Stuknięcie powstaje przy skręcaniu kół czy jest raczej efektem toczenia się auta?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Y - amortyzator stuka, ale czemu?

Post autor: dunin » 23 lut 2013, 18:36

albo źle zmontowane górne mocowanie, albo pęknięte tłoczysko. sprawdzałeś amortyzatory, czy nie sa wylane i czy tłumienie w porzadku?
Druga sprawa, podnieś auto i poszarp kołem góra-dół i lewo-prawo
Trzecia sprawa, pęknięta sprężyna

ja bym stawiał na 3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”