Strona 2 z 2

Re: Y - akumulator

: 22 lip 2013, 23:57
autor: firefly
Amperomierza nie mogłem od razu podłączyć bo miałem upalony bezpiecznik w multimetrze.
Ale w międzyczasie wymieniłem i posprawdzałem trochę.

Okazało się, że był drobny upływ na radiu - ok. 200mA.
To zlikwidowałem (plus był podawany za konektor automatycznej anteny zamiast na podtrzymanie pamięci).

W tym momencie upływ rzędu 20-30mA na całości instalacji.

To w takim razie pomiar ładowania - na jałowo, jałowe obroty 14,3V.
Załączam światła mijania - 14,15V, a jak dołożę dmuchawę i radio to jest 14,07V.
Z tym że regulator czasem działa dość wolno i trzeba poczekać zanim ustabilizuje napięcie (lata od 13,6 do 14,1 a później stoi w miejscu).

Pomiary robiłem wieczorem ok. 23, na dworze.

No i pojechałem sobie 15km do pracy i po ośmiu godzinach aku nie dał rady już zakręcić rozrusznikiem...

Chyba trzeb się liczyć z nowym akumulatorem, może chociaż gwarancje uznają...

Re: Y - akumulator

: 23 lip 2013, 0:12
autor: adamM20
... niestety akumulator masz do wymiany. Z reklamacją nie powinno być problemów wszak reklamacja to min. dwa lata.
Pozdrawiam

Re: Y - akumulator

: 23 lip 2013, 0:21
autor: Lukasz_TG
adamM20 pisze:... niestety akumulator masz do wymiany. Z reklamacją nie powinno być problemów wszak reklamacja to min. dwa lata.
Pozdrawiam
Moim zdaniem to nie akumulator. Pobór 20mA to już duży pobór. Sam miałem taki problem kiedyś szukałem długo, a winny okazał się regulator napięcia w alternatorze, był nowy natomiast był zamiennikiem niewiadomego pochodzenia. Radze na noc odłączyć akumulator, to powinno wszystko wyjaśnić.

Re: Y - akumulator

: 23 lip 2013, 21:44
autor: adamM20
Lukasz_TG pisze:
adamM20 pisze:... niestety akumulator masz do wymiany. Z reklamacją nie powinno być problemów wszak reklamacja to min. dwa lata.
Pozdrawiam
Moim zdaniem to nie akumulator. Pobór 20mA to już duży pobór. Sam miałem taki problem kiedyś szukałem długo, a winny okazał się regulator napięcia w alternatorze, był nowy natomiast był zamiennikiem niewiadomego pochodzenia. Radze na noc odłączyć akumulator, to powinno wszystko wyjaśnić.
... przy 20 mA spadek pojemności o 1 Ah to 50 h, tak więc akumulator rozładuje się (tak, że auto może nie odpalić) dopiero po ponad 1,5 miesiąca a to oznacza, że 20 mA to jednak niewiele. Trop regulatora jest prawdopodobny ale zmierzone napięcia są raczej ok więc ja obstawiałbym jednak aku co oczywiscie nie wyklucza uszkodzonego "reglera".
Pozdrawiam

Re: Y - akumulator

: 23 lip 2013, 22:07
autor: Lukasz_TG
Dzisiaj właśnie odpaliłem Y 1.4 LX czyli w wersji z najlepszym wyposażeniem, no może oprócz alarmu, bo go wywaliłem. Stał ponad miesiąc i zapalił od strzału :)

Re: Y - akumulator

: 01 lis 2015, 12:32
autor: spec
Hej.

Musze wymienić akumulator w mojej lancii y z 1996r. 1.2 60km.
Wersja z klimatyzacja, centralnym zamkiem, wspomaganiem.
Jakiej pojemności najlepiej kupić aku?

Y - akumulator

: 01 lis 2015, 12:46
autor: Pawcio78
Instrukcja podaje 45Ah. W Y mojej żony siedzi centra futura 47Ah i jest dobrze.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

Re: Y - akumulator

: 01 lis 2015, 15:57
autor: spec
Zastanawiam się nad czymś konkretnym na zimę, gdyż auto stoi pod chmurką cały rok.
Mam dobre doświadczenia z firmą Varta przez co celuję w coś z lini Silver Dynamic.
Zastanawiam się nad 54AH 530A lub troszkę mniejszy 52AH 520A.
Ładowanie mam w normie 14,3v bez włączonych odbiorników. Po włączeniu świateł mijania, radia, dmuchawy na 2 bieg 14,1v.
Dodam, że na co dzień jeżdżę na światłach do jazdy w dzień.

Y - akumulator

: 01 lis 2015, 16:11
autor: Pawcio78
54Ah to ja mam zamontowany w lybrze 1.8.Y żony też stoi pod chmurką, jeździ dużo po mieście i też ma światła do jazdy dziennej i 47 Ah w zupełności wystarcza.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka