Y - zegary 8v i 16v
- evoluzione
- Forumowicz/ka
- Posty: 107
- Rejestracja: 07 cze 2008, 0:00
- Lokalizacja: Qrów
Y - zegary 8v i 16v
Witam, chcę przełożyć zegary w moim Y z wersji bez obrotomierza na wersję z obrotomierzem.
Czy ktoś już to robił, czy obrotomierz zadziała?, bo o temp. zewnetrznej nie wspomne, bo pewnie w tańszej wersji nie ma czujnika.
Aha, i jak myślicie, czy nic mi w aucie nie "zgłupieje" jeśli na próbę podłączę zegary z obrotomierzem?
Czy ktoś już to robił, czy obrotomierz zadziała?, bo o temp. zewnetrznej nie wspomne, bo pewnie w tańszej wersji nie ma czujnika.
Aha, i jak myślicie, czy nic mi w aucie nie "zgłupieje" jeśli na próbę podłączę zegary z obrotomierzem?
pozdrawiam
Daniel
503134781
Jest - Lancia Y 1.2 8V Słonik, Honda Transalp 600V, Honda Varadero 125
Jest w rodzinie - Lancia Lybra 2.0 20v SW
Były - W kolejności chronologicznej - Fiat 126p 600cm włoski, Daewoo Matiz , Corsa B GSi, Cinque Sporting 1.1, Corsa A GSi, Cinque 900 Trofeo Abarth, Cinque Sporting 1.1, BMW E30 325, Fiesta 1.8D, Corsa B 1.7D, Suzuki Samurai 1.3, Lancia Delta 2.0 HPE, Suzuki Vitara 1.6, Citroen Berlingo 1.9D
Daniel
503134781
Jest - Lancia Y 1.2 8V Słonik, Honda Transalp 600V, Honda Varadero 125
Jest w rodzinie - Lancia Lybra 2.0 20v SW
Były - W kolejności chronologicznej - Fiat 126p 600cm włoski, Daewoo Matiz , Corsa B GSi, Cinque Sporting 1.1, Corsa A GSi, Cinque 900 Trofeo Abarth, Cinque Sporting 1.1, BMW E30 325, Fiesta 1.8D, Corsa B 1.7D, Suzuki Samurai 1.3, Lancia Delta 2.0 HPE, Suzuki Vitara 1.6, Citroen Berlingo 1.9D
Re: Y - zegary 8v i 16v
ja to ćwiczyłem. Musisz połączyć pin nr 23 w komputerze z pinem nr 5 bocznego złącza w liczniku. Po zamianie liczników miałem tylko problem z kontrolką poduszki powietrznej, która nie chciała gasnąć. Wyłączyłem ją i jest ok.
Jeśli chodzi i wskaźnik temperatury zewnętrznej to nie zajmowałem się tym, ale myślę, że nie powinno być z tym problemu. Sprawdź tylko czy w lusterku masz czujnik temperatury.
Jeśli chodzi i wskaźnik temperatury zewnętrznej to nie zajmowałem się tym, ale myślę, że nie powinno być z tym problemu. Sprawdź tylko czy w lusterku masz czujnik temperatury.
- evoluzione
- Forumowicz/ka
- Posty: 107
- Rejestracja: 07 cze 2008, 0:00
- Lokalizacja: Qrów
Re: Y - zegary 8v i 16v
Ok, dzięki za podpowiedz. Zamawiam zegary i będę sie męczył w wolnym czasie.
Pisząc komputer masz na myśli ten główny pod maską?. Widzę, żę na bocznej kostce licznika jest opisany pin 5. Czy piny w komputerze także są opisane czy w liczymy je od którejś strony
Ja na szczęście/nieszczęście nie mam poduszki to mogę wyjąć żarówkę
Pisząc komputer masz na myśli ten główny pod maską?. Widzę, żę na bocznej kostce licznika jest opisany pin 5. Czy piny w komputerze także są opisane czy w liczymy je od którejś strony
Ja na szczęście/nieszczęście nie mam poduszki to mogę wyjąć żarówkę
pozdrawiam
Daniel
503134781
Jest - Lancia Y 1.2 8V Słonik, Honda Transalp 600V, Honda Varadero 125
Jest w rodzinie - Lancia Lybra 2.0 20v SW
Były - W kolejności chronologicznej - Fiat 126p 600cm włoski, Daewoo Matiz , Corsa B GSi, Cinque Sporting 1.1, Corsa A GSi, Cinque 900 Trofeo Abarth, Cinque Sporting 1.1, BMW E30 325, Fiesta 1.8D, Corsa B 1.7D, Suzuki Samurai 1.3, Lancia Delta 2.0 HPE, Suzuki Vitara 1.6, Citroen Berlingo 1.9D
Daniel
503134781
Jest - Lancia Y 1.2 8V Słonik, Honda Transalp 600V, Honda Varadero 125
Jest w rodzinie - Lancia Lybra 2.0 20v SW
Były - W kolejności chronologicznej - Fiat 126p 600cm włoski, Daewoo Matiz , Corsa B GSi, Cinque Sporting 1.1, Corsa A GSi, Cinque 900 Trofeo Abarth, Cinque Sporting 1.1, BMW E30 325, Fiesta 1.8D, Corsa B 1.7D, Suzuki Samurai 1.3, Lancia Delta 2.0 HPE, Suzuki Vitara 1.6, Citroen Berlingo 1.9D
Re: Y - zegary 8v i 16v
tak, chodzi o główny. Jak otworzysz maskę, jest po lewej stronie. Nie pamiętam dokładnie czy piny były opisane. Wiem, że nie było z tym żadnego problemu i szybko udało się uruchomić obrotomierz
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Y - zegary 8v i 16v
Panowie a jeśli w moim Y 1.2 60KM z 2001 roku nie ma komputera pod maską po lewej stronie to gdzie może się znajdować? Również chcę podłączyć obrotomierz. Czy były różne sterowniki w Y1.2 60KM?
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Y - zegary 8v i 16v
Chyba punkt widzenia zależy od punktu patrzenia, z lewej stojąc przed maską, czyli po stronie pasażera. Obrotomierz radze podłączyć pod pin 7 przekaźnika głównego tak było fabrycznie.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Y - zegary 8v i 16v
Rozumiem że na nadkolu od pasażera, u mnie niestety nie ma tam komputera, jest za to wiązka dość gruba przy grodzi i złącze. wiązka przechodzi przez ścianę grodziową i znika w otchłaniach deski rozdzielczej. Mechanik z fiata mówił mi że może być pod deską rozdzielcza... ale jak jest faktycznie...?
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Y - zegary 8v i 16v
Możliwe, że były jakies zmiany, ale tak jak pisałem lepiej się pod przekaźnik podpiąć szybciej i jak w oryginale. Przekaźnik masz na ścianie grodziowej od strony kierowcy, pod takim dużym plastikiem przykręconym na jedną śrube od góry. Piny są podpisane podpinasz pod 7.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Y - zegary 8v i 16v
Już wiem
ECU marelli iaw 59f m5 w autach po 2000 roku znajduje się z tyłu przepustnicy natomiast obrotomierz podłączamy do 20 pinu (silniki 16 V) lub 9 pinu (silniki 8V) wtyczki A, w liczniku bez zmian: 5 pin wtyczki A (z boku). Jakby kogoś interesowało to czujnik temperatury zewnętrznej w liczniku w autach z silnikami 8V podłączamy do pinów 10 i 13 wtyczki A.
ECU marelli iaw 59f m5 w autach po 2000 roku znajduje się z tyłu przepustnicy natomiast obrotomierz podłączamy do 20 pinu (silniki 16 V) lub 9 pinu (silniki 8V) wtyczki A, w liczniku bez zmian: 5 pin wtyczki A (z boku). Jakby kogoś interesowało to czujnik temperatury zewnętrznej w liczniku w autach z silnikami 8V podłączamy do pinów 10 i 13 wtyczki A.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- dariuszek_tryb
- Forumowicz/ka
- Posty: 71
- Rejestracja: 20 lis 2012, 11:10
- Imię: Dariuszek
- Lokalizacja: Zamość
Re: Y - zegary 8v i 16v
WItam, czy może ktoś wysłać fotki złącz licznika i komputera? U mnie nie ma nic podpisane i nie chce niczego spalić:) Wiem że to pin 5 (licznik) i pin 23 (komputer) ale ni ciorta nie wiem ok której strony liczyć piny?
Bardzo proszę o fotki i pomoc...
Bardzo proszę o fotki i pomoc...
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Y - zegary 8v i 16v
Nie wpinamy się pod ECU (za dużo roboty) Tylko pod przekaźnik styk nr 7 ile razy można pisać, a oto dowód.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- dariuszek_tryb
- Forumowicz/ka
- Posty: 71
- Rejestracja: 20 lis 2012, 11:10
- Imię: Dariuszek
- Lokalizacja: Zamość
Re: Y - zegary 8v i 16v
a gdzie dokładnie jet ten przekaźnik?
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Y - zegary 8v i 16v
Już pisałem pod deklem koło przepustnicy masz zaznaczone na foto czerwonym kółkiem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- siwyX
- Moderator Globalny
- Posty: 692
- Rejestracja: 19 lut 2012, 12:14
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Y - zegary 8v i 16v
To ja mam pytanie odnośnie wymiany licznika bez obrotomierza na z obrotomierzem , jakieś skutki uboczne tej operacji ? generalnie chodzi mi czy wszystkie kontrolki działają np ? jak powinny ?
- dariuszek_tryb
- Forumowicz/ka
- Posty: 71
- Rejestracja: 20 lis 2012, 11:10
- Imię: Dariuszek
- Lokalizacja: Zamość
Re: Y - zegary 8v i 16v
U mnie wszystkie kontrolki działają jak powinny, świeciła sie tylko poduszka ale u mnie fabrycznie nie ma więc wymontowałem diodę i tyle:)