No właśnie ja mam jaśka wiec sobie od tak kontrolki nie wymontuje , może ktoś jeszcze zmieniał zegary ?dariuszek_tryb pisze:świeciła sie tylko poduszka ale u mnie fabrycznie nie ma więc wymontowałem diodę i tyle:)
Y - zegary 8v i 16v
- siwyX
- Moderator Globalny
- Posty: 692
- Rejestracja: 19 lut 2012, 12:14
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Y - zegary 8v i 16v
Re: Y - zegary 8v i 16v
potwierdzam, po wymianie licznika też nie chciała gasnąć lampka od poduszki. Podłączyłem ją razem z lampką od oleju
Poduszka działa - ostatnio nawet żona ją przetestowała
Poduszka działa - ostatnio nawet żona ją przetestowała
kappa 2,4jtd
w rodzinie: delta II 1,6; thesis 2,4jtd; y 1,2
w rodzinie: delta II 1,6; thesis 2,4jtd; y 1,2
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Y - zegary 8v i 16v
Może to brzmi dziwnie, ale żarówki od oleju, air bagu, ładowania jak pamiętam mają 3 waty a pozostałe 5 wat. Co do mocy moge się mylić, ale jedno jest pewne te nietypowe mają kolorowe oprawki (na pewno zółta, niebieska) Więc robimy tak ze starych zegarów wyciągamy je i wsadzamy do nowych w te same miejsca. I wszystko działa Te w czarnych oprawkach możemy dowolnie zmieniaćsiwyX pisze:No właśnie ja mam jaśka wiec sobie od tak kontrolki nie wymontuje , może ktoś jeszcze zmieniał zegary ?dariuszek_tryb pisze:świeciła sie tylko poduszka ale u mnie fabrycznie nie ma więc wymontowałem diodę i tyle:)
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- dariuszek_tryb
- Forumowicz/ka
- Posty: 71
- Rejestracja: 20 lis 2012, 11:10
- Imię: Dariuszek
- Lokalizacja: Zamość
Re: Y - zegary 8v i 16v
U mnie w liczniku było tak że kontrolka od abs i poduszki była wlutowana w płytę licznika a nie w oprawce. Musiałem ją wyciąć:)
Moim zdaniem w lanci z poduszką i abs-em jak po wymianie licznika zaświecą się lamki trzeba poprostu podłączyć pod komputer i skasować błąd. Miałem tak w Fiacie Barchetta że po wstawieniu żarówek innego koloru zaświecił się abs podjechałem - skasowali błąd i było ok:)
Co do samego licznika i obrotomierza podłącznie zajeło dosłownie 10 min. Jeden kabelek i lupa
Moim zdaniem w lanci z poduszką i abs-em jak po wymianie licznika zaświecą się lamki trzeba poprostu podłączyć pod komputer i skasować błąd. Miałem tak w Fiacie Barchetta że po wstawieniu żarówek innego koloru zaświecił się abs podjechałem - skasowali błąd i było ok:)
Co do samego licznika i obrotomierza podłącznie zajeło dosłownie 10 min. Jeden kabelek i lupa
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Y - zegary 8v i 16v
Nie wiem może w zegarach z końca produkcji są wlutowane, ale w tych z 96 roku mają oprawki, jestem pewny na 100% bo kiedyś mi się z ABS przepaliła.dariuszek_tryb pisze:U mnie w liczniku było tak że kontrolka od abs i poduszki była wlutowana w płytę licznika a nie w oprawce. Musiałem ją wyciąć:)
Moim zdaniem w lanci z poduszką i abs-em jak po wymianie licznika zaświecą się lamki trzeba poprostu podłączyć pod komputer i skasować błąd. Miałem tak w Fiacie Barchetta że po wstawieniu żarówek innego koloru zaświecił się abs podjechałem - skasowali błąd i było ok:)
Co do samego licznika i obrotomierza podłącznie zajeło dosłownie 10 min. Jeden kabelek i lupa
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- siwyX
- Moderator Globalny
- Posty: 692
- Rejestracja: 19 lut 2012, 12:14
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Y - zegary 8v i 16v
A jeszcze jedno jak wygląda sprawa wyświetlacza w liczniku ? bo wyświetlacz jest inny niż w licznikach bez obrotomierza....
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Y - zegary 8v i 16v
Problem będzie tylko z temperaturą zewnętrzną.siwyX pisze:A jeszcze jedno jak wygląda sprawa wyświetlacza w liczniku ? bo wyświetlacz jest inny niż w licznikach bez obrotomierza....
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- dariuszek_tryb
- Forumowicz/ka
- Posty: 71
- Rejestracja: 20 lis 2012, 11:10
- Imię: Dariuszek
- Lokalizacja: Zamość
Re: Y - zegary 8v i 16v
Nom u mnie pokazuje -30 ale zastanawiam się nad kupieniem czujnika tem. i próbie podłączenia. Przeciecz też pewnie jakieś piny trzeba podłączyć
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Y - zegary 8v i 16v
Lukasz_TG a co jeśli u mnie nie ma tych przekaźników? Mam autko z 2001 roku. Nie mam też sterownika wtrysku na prawym nadkolu tylko pod obudową filtra powietrza. Chyba pozostaje mi tylko podłączyć się bezpośrednio do komputera wtrysku...
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Y - zegary 8v i 16v
Jeśli jeszcze nie uruchomiłeś termometru w liczniku to właśnie skończyłem podłączać obrotomierz i termometr i tak: obrotomierz wtyczka A pin 5, termometr wtyczka A piny 10 i 13 obojętnie jak podłączysz, to tylko termistor. Wtyczka A to ta z bokudariuszek_tryb pisze:Nom u mnie pokazuje -30 ale zastanawiam się nad kupieniem czujnika tem. i próbie podłączenia. Przeciecz też pewnie jakieś piny trzeba podłączyć
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 lip 2013, 9:50
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Y - zegary 8v i 16v
Chcę podpiąć zegary z obrotomierzem. Moje auto ma silnik 1,2 8v z 2001. Niestety nie potrafię zlokalizować ECU i oczywiście Pinu 23 lub głównego przekaźnika i Pinu 7. Czy ktoś pomoże? Na zdjęciu poniżej mój silnik.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Y - zegary 8v i 16v
Bo patent opisany w wątku tyczy się wtrysku jednopunktowego. Ty masz Y z końca produkcji i wtrysk wielopunktowy. I tu jest problem jak chcesz podmienić zegary to musisz szukać z twojej wersji. Na wyświetlaczu tam gdzie pokazuje przebieg cyfry masz na 99% czarne. Jak masz takie zegary z obrotomierzem to powinny działać bez ingerencji w okablowanie.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 lip 2013, 9:50
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Y - zegary 8v i 16v
Rzeczywiście w aktualnym liczniku przebieg pokazywany jest za pomocą czarnych cyfr na zielonym tle. Licznik z obrotomierzem, który mam ma wyświetlacz przebiegu (o ile dobrze pamiętam) czerwony + czarne lub żółte cyfry. Po podłączeniu działał, oczywiście bez obrotomierza i temperatury (-30, BTW jak się rozbiera lusterko by wsadzić termistor).
Zatem gdzie jest sterownik silnika i ten PIN 23?
Zatem gdzie jest sterownik silnika i ten PIN 23?
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Y - zegary 8v i 16v
Twoja wersja ma całkowicie inny wtrysk niż starsze. Komputer siedzi za silnikiem. Musisz wymontować całą obudowe filtra powietrza wtedy go zobaczysz. Najlepiej zrób zdjecia obu liczników wtedy może uda mi się coś więcej wywnioskować.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 lip 2013, 9:50
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Y - zegary 8v i 16v
Poniżej zdjęcia zegarów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.