Y - zegary 8v i 16v

Awatar użytkownika
siwyX
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 692
Rejestracja: 19 lut 2012, 12:14
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: siwyX » 25 gru 2012, 22:21

dariuszek_tryb pisze:świeciła sie tylko poduszka ale u mnie fabrycznie nie ma więc wymontowałem diodę i tyle:)
No właśnie ja mam jaśka wiec sobie od tak kontrolki nie wymontuje , może ktoś jeszcze zmieniał zegary ?
Obrazek
Obrazek
Była
Lancia Y '98 1,1 Elefantino Blue "Błekitna" R.I.P :(
Jest
Lancia Y '98 1,2 "black&blue edition" in progress 99%
Lancia Y '97 1,2 white edition :D
Fiat 126 elx '99 " RedDevil "

Awatar użytkownika
zrobek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 31 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: zrobek » 29 gru 2012, 23:13

potwierdzam, po wymianie licznika też nie chciała gasnąć lampka od poduszki. Podłączyłem ją razem z lampką od oleju ;)

Poduszka działa - ostatnio nawet żona ją przetestowała :(
kappa 2,4jtd
w rodzinie: delta II 1,6; thesis 2,4jtd; y 1,2

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: Lukasz_TG » 29 gru 2012, 23:34

siwyX pisze:
dariuszek_tryb pisze:świeciła sie tylko poduszka ale u mnie fabrycznie nie ma więc wymontowałem diodę i tyle:)
No właśnie ja mam jaśka wiec sobie od tak kontrolki nie wymontuje , może ktoś jeszcze zmieniał zegary ?
Może to brzmi dziwnie, ale żarówki od oleju, air bagu, ładowania jak pamiętam mają 3 waty a pozostałe 5 wat. Co do mocy moge się mylić, ale jedno jest pewne te nietypowe mają kolorowe oprawki (na pewno zółta, niebieska) Więc robimy tak ze starych zegarów wyciągamy je i wsadzamy do nowych w te same miejsca. I wszystko działa Te w czarnych oprawkach możemy dowolnie zmieniać :)
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
dariuszek_tryb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 71
Rejestracja: 20 lis 2012, 11:10
Imię: Dariuszek
Lokalizacja: Zamość

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: dariuszek_tryb » 30 gru 2012, 0:30

U mnie w liczniku było tak że kontrolka od abs i poduszki była wlutowana w płytę licznika a nie w oprawce. Musiałem ją wyciąć:)

Moim zdaniem w lanci z poduszką i abs-em jak po wymianie licznika zaświecą się lamki trzeba poprostu podłączyć pod komputer i skasować błąd. Miałem tak w Fiacie Barchetta że po wstawieniu żarówek innego koloru zaświecił się abs podjechałem - skasowali błąd i było ok:)

Co do samego licznika i obrotomierza podłącznie zajeło dosłownie 10 min. Jeden kabelek i lupa :)

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: Lukasz_TG » 30 gru 2012, 13:33

dariuszek_tryb pisze:U mnie w liczniku było tak że kontrolka od abs i poduszki była wlutowana w płytę licznika a nie w oprawce. Musiałem ją wyciąć:)

Moim zdaniem w lanci z poduszką i abs-em jak po wymianie licznika zaświecą się lamki trzeba poprostu podłączyć pod komputer i skasować błąd. Miałem tak w Fiacie Barchetta że po wstawieniu żarówek innego koloru zaświecił się abs podjechałem - skasowali błąd i było ok:)

Co do samego licznika i obrotomierza podłącznie zajeło dosłownie 10 min. Jeden kabelek i lupa :)
Nie wiem może w zegarach z końca produkcji są wlutowane, ale w tych z 96 roku mają oprawki, jestem pewny na 100% bo kiedyś mi się z ABS przepaliła.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
siwyX
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 692
Rejestracja: 19 lut 2012, 12:14
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: siwyX » 30 gru 2012, 16:23

A jeszcze jedno jak wygląda sprawa wyświetlacza w liczniku ? bo wyświetlacz jest inny niż w licznikach bez obrotomierza....
Obrazek
Obrazek
Była
Lancia Y '98 1,1 Elefantino Blue "Błekitna" R.I.P :(
Jest
Lancia Y '98 1,2 "black&blue edition" in progress 99%
Lancia Y '97 1,2 white edition :D
Fiat 126 elx '99 " RedDevil "

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: Lukasz_TG » 31 gru 2012, 12:52

siwyX pisze:A jeszcze jedno jak wygląda sprawa wyświetlacza w liczniku ? bo wyświetlacz jest inny niż w licznikach bez obrotomierza....
Problem będzie tylko z temperaturą zewnętrzną.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
dariuszek_tryb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 71
Rejestracja: 20 lis 2012, 11:10
Imię: Dariuszek
Lokalizacja: Zamość

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: dariuszek_tryb » 31 gru 2012, 23:25

Nom u mnie pokazuje -30 ale zastanawiam się nad kupieniem czujnika tem. i próbie podłączenia. Przeciecz też pewnie jakieś piny trzeba podłączyć :)

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: Pawcio78 » 03 sty 2013, 9:33

Lukasz_TG a co jeśli u mnie nie ma tych przekaźników? Mam autko z 2001 roku. Nie mam też sterownika wtrysku na prawym nadkolu tylko pod obudową filtra powietrza. Chyba pozostaje mi tylko podłączyć się bezpośrednio do komputera wtrysku...
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: Pawcio78 » 31 sty 2013, 11:42

dariuszek_tryb pisze:Nom u mnie pokazuje -30 ale zastanawiam się nad kupieniem czujnika tem. i próbie podłączenia. Przeciecz też pewnie jakieś piny trzeba podłączyć :)
Jeśli jeszcze nie uruchomiłeś termometru w liczniku to właśnie skończyłem podłączać obrotomierz i termometr i tak: obrotomierz wtyczka A pin 5, termometr wtyczka A piny 10 i 13 obojętnie jak podłączysz, to tylko termistor. Wtyczka A to ta z boku :)
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

tomasz111
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 05 lip 2013, 9:50
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: tomasz111 » 07 lip 2013, 13:38

Chcę podpiąć zegary z obrotomierzem. Moje auto ma silnik 1,2 8v z 2001. Niestety nie potrafię zlokalizować ECU i oczywiście Pinu 23 lub głównego przekaźnika i Pinu 7. Czy ktoś pomoże? Na zdjęciu poniżej mój silnik.
lancia.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: Lukasz_TG » 07 lip 2013, 13:52

Bo patent opisany w wątku tyczy się wtrysku jednopunktowego. Ty masz Y z końca produkcji i wtrysk wielopunktowy. I tu jest problem jak chcesz podmienić zegary to musisz szukać z twojej wersji. Na wyświetlaczu tam gdzie pokazuje przebieg cyfry masz na 99% czarne. Jak masz takie zegary z obrotomierzem to powinny działać bez ingerencji w okablowanie.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

tomasz111
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 05 lip 2013, 9:50
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: tomasz111 » 07 lip 2013, 13:59

Rzeczywiście w aktualnym liczniku przebieg pokazywany jest za pomocą czarnych cyfr na zielonym tle. Licznik z obrotomierzem, który mam ma wyświetlacz przebiegu (o ile dobrze pamiętam) czerwony + czarne lub żółte cyfry. Po podłączeniu działał, oczywiście bez obrotomierza i temperatury (-30, BTW jak się rozbiera lusterko by wsadzić termistor).
Zatem gdzie jest sterownik silnika i ten PIN 23?

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: Lukasz_TG » 07 lip 2013, 14:09

Twoja wersja ma całkowicie inny wtrysk niż starsze. Komputer siedzi za silnikiem. Musisz wymontować całą obudowe filtra powietrza wtedy go zobaczysz. Najlepiej zrób zdjecia obu liczników wtedy może uda mi się coś więcej wywnioskować.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

tomasz111
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 05 lip 2013, 9:50
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: tomasz111 » 07 lip 2013, 14:37

Poniżej zdjęcia zegarów.
licznik1.jpg
licznik2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”