Strona 1 z 1

Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka silnika

: 19 paź 2016, 15:42
autor: KrissEB
Aktualnie w mojej Y10 jeździ silnik 1,1 SPI 50 KM z aparatem zapłonowym
aparat.jpg
Aparat jest ogólnie moją zmorą oraz jego ustawianie i cały osprzęt mu towarzyszący (moduł sterowania, podciśnienie)
i moim marzeniem jest silnik z cewką zapłonową, które to bywały w późniejszych wersjach Y10.
cewka.jpg

Załatwienie silnika i instalacji elektrycznej z Y10 z takim silnikiem graniczy dzisiaj w Polsce z cudem.

Dlatego mam kilka pytań (m.in do osób które robiły tzw SWAP)
1. Czy załatwienie silnika, wiązki silnika i komputera od Fiata Uno z takim silnikiem 1,1 z cewką jak w Lanciach będzie miało sens i udałoby się to wymienić?
2. Domyślam się że nie wszystko w nowej wiązce będzie pasować do nadwozia Y10 ale tu bym planował trochę zaadaptować ją do Y10.
3. Zdaje też sobie sprawę że trzeba by rozpiąć taką wiązkę i podpiąć ją pod elementy niewymienialne (stacyjkę, zasilanie itp)

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

: 19 paź 2016, 22:34
autor: Lukasz_TG
Ale ten wtrysk z Uno niczym się nie różnił od tego z Y10, też posiadał aparat zapłonowy i wszystkie te podciśnienia. Dopiero Punto I tego nie posiadało i właśnie taki wtrysk i osprzęt bym na twoim miejscu wsadzał.

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

: 19 paź 2016, 22:56
autor: KrissEB
Wtrysk tu jest sprawą drugorzędną bo praktycznie prawie identyczne układy wtryskowe miałem w Y z 99 roku co w Y10.
Najważniejszą różnicę w nowszej generacji silniku robi cewka zapłonowa, czujnik położenia wału i to niesie konieczność zmiany komputera i wiązki.

Poza tym w punto I chyba były tylko dwu cewkowe układy a ja bym chciał pozostać możliwie najbliżej oryginału.
Tak jak tu:
lancia y10 z cewką.jpg
JPEG_20141113_095426__14.jpg

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

: 19 paź 2016, 23:53
autor: Lukasz_TG
Pierwsze widze w Y 10 cewka podwójna ? to jest oryginał ? ECU też pod maską widze. Podaj jego numer. Do tej pory w silniku Fire 8V czegoś takiego nie widziałem.

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

: 20 paź 2016, 0:05
autor: Mariusz91
Każde Y10 1.1 na Motronicu (czyli mk3) ma zespoloną cewkę (taką samą jak Thema z motroniciem) i sterownik pod maską.

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

: 20 paź 2016, 8:41
autor: KrissEB
Nr komputera niestety nie znam bo takie rzeczy widziałem tylko w internecie:) Fajnie by było jakby ktoś posiadający takie rozwiazanie się odezwał.

Wg Epera Y10 po faceliftingu w wersji M1 i M3 miał pojedynczą cewkę.

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

: 20 paź 2016, 14:15
autor: Lukasz_TG
Najłatwiej będzie załatwić ECU, wiązkę i monowtrysk z Punto I, cewka podwójna w tym wypadku może zostać.

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

: 20 paź 2016, 14:30
autor: KrissEB
No właśnie zależałby mi na tej wersji z jedną cewką. Najlepiej by było trafić taką wiązkę, komputer.
Zastanawiam się tylko czy ogólnie może być coś co zablokuje mój pomysł i realizację.

1. Np kwestia immobilizera - rozumiem że w tym przypadku generacji auta temat nie dotyczy.

Widzę że trzeba będzie eksperymentować na otwartym organizmie i pewnie wtedy się dowiem o efektach.

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

: 20 paź 2016, 14:45
autor: Lukasz_TG
Punto I 1.1 w większości przypadków nie miało IMMO, wystarczy przerobić dwie wtyczki i możesz podłączyć swoją cewke.

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

: 20 paź 2016, 20:40
autor: PastorFSO
Sprawa cewek nie jest taka prosta. Y10, tak jak wspomniał Mariusz, wychodziło z układem zapłonowym Bosch Motronic, natomiast układy z podwójną cewką to Magneti Marelli IAW. Punto w silnikach Fire miało tylko Magneti Marelli. Nie jestem w tej chwili pewien, ale któraś wersja Uno również posiadała układ Bosch, wiec trop z Uno moim zdaniem jest najbardziej właściwy. Podłączenie nie powinno sprawić wiele problemów, ponieważ komputer znajduje się pod maską. :)
Dodaję zdjęcie Uno z Motroniciem (znalezione gdzieś w sieci)

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

: 20 paź 2016, 21:50
autor: KrissEB
Uno będę się trzymał.
Tak jak pisałem na początku chcę się trzymać oryginału więc wersja z jedną cewką jest najlepsza.
Z racji że dostać taki motronic z Y10 się nie da to pozostaje Uno.
Też myślę ze nie powinno być problemu z przekładką z Uno ale lepiej zawsze skonsultować z Wami ten temat:)

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

: 20 paź 2016, 22:27
autor: PastorFSO
Jak byś potrzebował jakiś informacji z Y10 z Motroniciem to pisz, jak będę umiał to postaram się pomóc ponieważ mam takiego w użyciu :)

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

: 20 paź 2016, 22:31
autor: Lukasz_TG
Wszystko pięknie, tylko gdzie zdobyć wtrysk od UNO ? Ten z Punto przerabiałem robiąc swapa na 126p początkowo był 1.1 na gaźniku, potem dostał wtrysk od Punto i hulało aż miło :) Tak jak pisałem zakładając wtrysk od Punciaka cewke możesz zostawić tą co masz. Moim zdaniem do chyba najlepsze wyjście. Wtrysk od Mareli jest praktycznie bezawaryjny i mało pali :)

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

: 20 paź 2016, 23:13
autor: PastorFSO
Nie mówię, że układ z Punto jest zły, ale jest trochę dalszy od oryginału. Uno na Motronicu nie powinno być tak trudno zdobywane, montowali je chyba po 2000 roku. :)

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

: 21 paź 2016, 8:57
autor: KrissEB
PastorFSO pisze:
Dodaję zdjęcie Uno z Motroniciem (znalezione gdzieś w sieci)

Szkoda że gościu nie chce sprzedać na części bo już bym jechał po silnik i osprzęt:)