Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 16 sty 2018, 17:57

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: 19 paź 2016, 15:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 00:55
Posty: 611
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Aktualnie w mojej Y10 jeździ silnik 1,1 SPI 50 KM z aparatem zapłonowym
Załącznik:
aparat.jpg
aparat.jpg [ 26.92 KiB | Przejrzano 1803 razy ]
Aparat jest ogólnie moją zmorą oraz jego ustawianie i cały osprzęt mu towarzyszący (moduł sterowania, podciśnienie)
i moim marzeniem jest silnik z cewką zapłonową, które to bywały w późniejszych wersjach Y10.
Załącznik:
cewka.jpg
cewka.jpg [ 31.55 KiB | Przejrzano 1803 razy ]

Załatwienie silnika i instalacji elektrycznej z Y10 z takim silnikiem graniczy dzisiaj w Polsce z cudem.

Dlatego mam kilka pytań (m.in do osób które robiły tzw SWAP)
1. Czy załatwienie silnika, wiązki silnika i komputera od Fiata Uno z takim silnikiem 1,1 z cewką jak w Lanciach będzie miało sens i udałoby się to wymienić?
2. Domyślam się że nie wszystko w nowej wiązce będzie pasować do nadwozia Y10 ale tu bym planował trochę zaadaptować ją do Y10.
3. Zdaje też sobie sprawę że trzeba by rozpiąć taką wiązkę i podpiąć ją pod elementy niewymienialne (stacyjkę, zasilanie itp)

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 ie - w trakcie remontu 82'


Na górę
Post: 19 paź 2016, 22:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2067
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Ale ten wtrysk z Uno niczym się nie różnił od tego z Y10, też posiadał aparat zapłonowy i wszystkie te podciśnienia. Dopiero Punto I tego nie posiadało i właśnie taki wtrysk i osprzęt bym na twoim miejscu wsadzał.

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :), FC 16VT, Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Bravo 1.6 16V


Na górę
Post: 19 paź 2016, 22:56 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 00:55
Posty: 611
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Wtrysk tu jest sprawą drugorzędną bo praktycznie prawie identyczne układy wtryskowe miałem w Y z 99 roku co w Y10.
Najważniejszą różnicę w nowszej generacji silniku robi cewka zapłonowa, czujnik położenia wału i to niesie konieczność zmiany komputera i wiązki.

Poza tym w punto I chyba były tylko dwu cewkowe układy a ja bym chciał pozostać możliwie najbliżej oryginału.
Tak jak tu:
Załącznik:
lancia y10 z cewką.jpg
lancia y10 z cewką.jpg [ 65.35 KiB | Przejrzano 1762 razy ]
Załącznik:
JPEG_20141113_095426__14.jpg
JPEG_20141113_095426__14.jpg [ 86.37 KiB | Przejrzano 1762 razy ]

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 ie - w trakcie remontu 82'


Na górę
Post: 19 paź 2016, 23:53 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2067
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Pierwsze widze w Y 10 cewka podwójna ? to jest oryginał ? ECU też pod maską widze. Podaj jego numer. Do tej pory w silniku Fire 8V czegoś takiego nie widziałem.

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :), FC 16VT, Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Bravo 1.6 16V


Na górę
Post: 20 paź 2016, 00:05 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2007, 00:00
Posty: 2690
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków
Każde Y10 1.1 na Motronicu (czyli mk3) ma zespoloną cewkę (taką samą jak Thema z motroniciem) i sterownik pod maską.

_________________
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!

Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'


Na górę
Post: 20 paź 2016, 08:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 00:55
Posty: 611
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Nr komputera niestety nie znam bo takie rzeczy widziałem tylko w internecie:) Fajnie by było jakby ktoś posiadający takie rozwiazanie się odezwał.

Wg Epera Y10 po faceliftingu w wersji M1 i M3 miał pojedynczą cewkę.

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 ie - w trakcie remontu 82'


Na górę
Post: 20 paź 2016, 14:15 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2067
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Najłatwiej będzie załatwić ECU, wiązkę i monowtrysk z Punto I, cewka podwójna w tym wypadku może zostać.

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :), FC 16VT, Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Bravo 1.6 16V


Na górę
Post: 20 paź 2016, 14:30 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 00:55
Posty: 611
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
No właśnie zależałby mi na tej wersji z jedną cewką. Najlepiej by było trafić taką wiązkę, komputer.
Zastanawiam się tylko czy ogólnie może być coś co zablokuje mój pomysł i realizację.

1. Np kwestia immobilizera - rozumiem że w tym przypadku generacji auta temat nie dotyczy.

Widzę że trzeba będzie eksperymentować na otwartym organizmie i pewnie wtedy się dowiem o efektach.

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 ie - w trakcie remontu 82'


Na górę
Post: 20 paź 2016, 14:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2067
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Punto I 1.1 w większości przypadków nie miało IMMO, wystarczy przerobić dwie wtyczki i możesz podłączyć swoją cewke.

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :), FC 16VT, Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Bravo 1.6 16V


Na górę
Post: 20 paź 2016, 20:40 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Posty: 169
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Sprawa cewek nie jest taka prosta. Y10, tak jak wspomniał Mariusz, wychodziło z układem zapłonowym Bosch Motronic, natomiast układy z podwójną cewką to Magneti Marelli IAW. Punto w silnikach Fire miało tylko Magneti Marelli. Nie jestem w tej chwili pewien, ale któraś wersja Uno również posiadała układ Bosch, wiec trop z Uno moim zdaniem jest najbardziej właściwy. Podłączenie nie powinno sprawić wiele problemów, ponieważ komputer znajduje się pod maską. :)
Dodaję zdjęcie Uno z Motroniciem (znalezione gdzieś w sieci)


Załączniki:
540x405_fiat-uno-fire-w-oryginale-22104262.jpg
540x405_fiat-uno-fire-w-oryginale-22104262.jpg [ 46.03 KiB | Przejrzano 1689 razy ]

_________________
Moja Lancia Wydra
Never Ending Story czyli Mój Poldżer
Na górę
Post: 20 paź 2016, 21:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 00:55
Posty: 611
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Uno będę się trzymał.
Tak jak pisałem na początku chcę się trzymać oryginału więc wersja z jedną cewką jest najlepsza.
Z racji że dostać taki motronic z Y10 się nie da to pozostaje Uno.
Też myślę ze nie powinno być problemu z przekładką z Uno ale lepiej zawsze skonsultować z Wami ten temat:)

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 ie - w trakcie remontu 82'


Na górę
Post: 20 paź 2016, 22:27 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Posty: 169
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Jak byś potrzebował jakiś informacji z Y10 z Motroniciem to pisz, jak będę umiał to postaram się pomóc ponieważ mam takiego w użyciu :)

_________________
Moja Lancia Wydra
Never Ending Story czyli Mój Poldżer


Na górę
Post: 20 paź 2016, 22:31 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2067
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Wszystko pięknie, tylko gdzie zdobyć wtrysk od UNO ? Ten z Punto przerabiałem robiąc swapa na 126p początkowo był 1.1 na gaźniku, potem dostał wtrysk od Punto i hulało aż miło :) Tak jak pisałem zakładając wtrysk od Punciaka cewke możesz zostawić tą co masz. Moim zdaniem do chyba najlepsze wyjście. Wtrysk od Mareli jest praktycznie bezawaryjny i mało pali :)

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :), FC 16VT, Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Bravo 1.6 16V


Na górę
Post: 20 paź 2016, 23:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Posty: 169
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Nie mówię, że układ z Punto jest zły, ale jest trochę dalszy od oryginału. Uno na Motronicu nie powinno być tak trudno zdobywane, montowali je chyba po 2000 roku. :)

_________________
Moja Lancia Wydra
Never Ending Story czyli Mój Poldżer


Na górę
Post: 21 paź 2016, 08:57 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 00:55
Posty: 611
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Cytuj:

Dodaję zdjęcie Uno z Motroniciem (znalezione gdzieś w sieci)

Szkoda że gościu nie chce sprzedać na części bo już bym jechał po silnik i osprzęt:)

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 ie - w trakcie remontu 82'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]