Witam,
Mam problem z gniazdem zapalniczki. Kilka lat temu montując radio potrzebowałem + po stacyjce. Podciągnąłem kabel od zapalniczki i wszystko działało super.
Obecnie po wyłączeniu zapłonu na obwodzie zapalniczki zostaje 9V co wystarcza do tego aby radio się nie wyłączyło.
Zauważyłem, że włączenie wycieraczek, spryskiwaczy czy wycieraczki tylnej szyby powoduje dalszy spadek napięcia na ok 6V. Wyłączenie wycieraczek znów 9V. Wyciągnięcie bezpiecznika od wycieraczek powoduje, że gniazdo zapalniczki, a co za tym idzie radio działa prawidłowo. Zapłon 12V wyłączenie 0V.
Proszę o podpowiedź jak ugryźć temat. Moje podejrzenia padają w stronę przełącznika zespolonego. Szukałem też przekaźnika od wycieraczek i mam wrażenie, że jest on zlokalizowany właśnie w tym przełączniku zespolonym. Jednak nie potrafię wytłumaczyć związku z obwodem zapalniczki (jedynie bezpieczniki są obok siebie). Może ktoś dysponuje schematem elektrycznym? Wszystkie sugestie mile widziane, bo obecnie wyciągam bezpiecznik od wycieraczek po zakończeniu jazdy.
P.s
Wszystkie funkcje przełącznika zespolonego działają prawidłowo.
Ypsilon 843, 1.2 8V 2003 Wycieraczki i gniazdo zapalniczki 9V
Re: Ypsilon 843, 1.2 8V 2003 Wycieraczki i gniazdo zapalniczki 9V
Gdyby to był sam spadek napięcia, to obstawiał bym zaśniedziałe styki, które powodują tak duże straty. Może wycieraczki są na tym samym obwodzie (część obwodu jeszcze przed bezpiecznikami)? Na pewno przeczyszczenie styków i punktów masowych nie zaszkodzi. Mała druciana szczoteczka i "kontakt" w sprayu potrafią zdziałać cuda w elektryce starych lancii.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 paź 2015, 21:26
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Poznań
Re: Ypsilon 843, 1.2 8V 2003 Wycieraczki i gniazdo zapalniczki 9V
Dlatego schemat instalacji by mega pomógł jednak nigdzie w necie nie mogę znaleźć. Gdyby radio nie było podpięte pod zapalniczkę nigdy bym nie odkrył, że po zgaszeniu silnika na zapaliczce zostaje 9V. Mogę przepiąć radio gdzie indziej i obserwować co będzie się dalej działo ale to nie jest rozwiązanie bo ewidentnie coś jest nie tak.
Re: Ypsilon 843, 1.2 8V 2003 Wycieraczki i gniazdo zapalniczki 9V
Zacznij od masy po prawej stronie , przy nogach pasażera poniżej włączniki zderzeniowego , następne masz w bagażniku po lewej i prawej stronie pod tą osłoną plastikową . Zobacz też czy nie jest tam wilgotno . Sprawdź też skrzynkę bezpieczników w komorze silnika może być peknieta i woda się dostaje .
Jak sobie przypomnę gdzie są jeszcze masy to dopiszę .
Jak sobie przypomnę gdzie są jeszcze masy to dopiszę .
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Ypsilon 1.2
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 paź 2015, 21:26
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Poznań
Re: Ypsilon 843, 1.2 8V 2003 Wycieraczki i gniazdo zapalniczki 9V
Witam,
Problem został rozwiązany. Winny był przełącznik zespolony pod kierownicą. Po wymianie wszystkie problemy ustały. Jeszcze nie rozbierałem starego przełącznika ale prawdopodobnie skleja się w nim przekaźnik od wycieraczek.
Problem został rozwiązany. Winny był przełącznik zespolony pod kierownicą. Po wymianie wszystkie problemy ustały. Jeszcze nie rozbierałem starego przełącznika ale prawdopodobnie skleja się w nim przekaźnik od wycieraczek.