Zeta - problem ze sterowaniem ogrzewania

berlov
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 22 mar 2015, 21:39
Lokalizacja: Łódź

Zeta - problem ze sterowaniem ogrzewania

Post autor: berlov » 20 gru 2015, 21:51

Mam problem ze sterowaniem ogrzewaniem, a właściwie mam wrażenie że posiada ono jedynie 2 ustawienia - zamrozić pasażerów lub upiec pasażerów bez wartości pośrednich. Mam wersje z automatyczną klimą sterowaną guzikami, ale pomimo tego ze na wyświetlaczu mogę ustawić dowolną temperaturę z dokładnością do pół stopnia, to i tak albo grzeje mocno, albo wcale - w sensie chłodzi. (Ze sterowaniem siłą nawiewu nie ma problemów, bo działają ok). Ma to miejsce zarówno w ustawieniu "Auto" jak i manualnym.
Wiecie może gdzie szukać przyczyny?
Były: FSO Polonez 1.6, Croma I 2.5 TD,Mondeo V6, Almera, Galant 2.0TD , A3 1.8T, Grand Cherokee 4.0, mazda 626
Jest: 125p, Kawasaki KLE, BMW e38 740, Zeta 2.0T

Awatar użytkownika
kuba88
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 831
Rejestracja: 21 lut 2011, 22:34
Imię: Jakub
Lokalizacja: Mokre (Grudziądz)

Re: Zeta - problem ze sterowaniem ogrzewania

Post autor: kuba88 » 21 gru 2015, 20:36

Przeczytaj w tym wątku http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 33&start=0. Od siebie dodam, żebyś spróbował podczas jazdy z rana w temp. do 4 stopni ustawić nawiew tak na 16. U mnie tak po ok 25 km (tak z 20 min. jazdy) z gorącego powietrza przechodzi w chłodne na tyle, że trzeba lekko podbić, żeby nie ziębiło. Podejrzewam, że masz tak samo.
Były: Mitsubishi Colt GLXi mk.3 1.5, Vw Golf III 1.4, Nissan Almera 1.4, Lancia Dedra 1.8, Audi 80 1.9TDI, Ford Transit mk.4, Mercedes Sprinter 213CDI, Renault Master 2.5D, Lancia Zeta 2.1TD,Fiat Stilo MW 1.9JTD
Obecne: VW Passat 1.9 TDI , Lancia Kappa 2.0 145 Km

berlov
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 22 mar 2015, 21:39
Lokalizacja: Łódź

Re: Zeta - problem ze sterowaniem ogrzewania

Post autor: berlov » 21 gru 2015, 20:48

Czytałem, ale u mnie chyba nie w tym problem. Bo gdybym ustawił na "auto" powiedzmy 21 stopni to jak jest zimno najpierw powinno buchac gorącym do momentu aż we wnętrzu nie zrobi się 21 stopni a potem tylko utrzymywać temp. A tymczasem u mnie jak nastawie 21 to ciągle bucha gorącym i temp nie spada. Podobnie jest przy trybie manualnym - nie da się np ustawić tak aby leciało letnie powietrze, wiec efekt jest taki ze ustawiam na 28 i otwieram okno, ale chyba nie o to chodzi :)
Były: FSO Polonez 1.6, Croma I 2.5 TD,Mondeo V6, Almera, Galant 2.0TD , A3 1.8T, Grand Cherokee 4.0, mazda 626
Jest: 125p, Kawasaki KLE, BMW e38 740, Zeta 2.0T

Awatar użytkownika
kuba88
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 831
Rejestracja: 21 lut 2011, 22:34
Imię: Jakub
Lokalizacja: Mokre (Grudziądz)

Re: Zeta - problem ze sterowaniem ogrzewania

Post autor: kuba88 » 21 gru 2015, 21:03

Tryb "auto" to po prostu tryb klimatyzacji, jest jeszcze tryb "eko", czyli zwykły nawiew i owych trybów nie łączyłbym z twoim problemem. Akurat ustawienie 21 stopni daje do pieca nawet w ciepłe dni. Spróbuj zrobić tak jak ci napisałem, na tej konkretnej temperaturze, gdyż jak zauważyłem u siebie, przy wyższych ustawieniach faktycznie może grzać bardzo długo. Nie wiem czym jest to spowodowane, najwyraźniej ten typ tak ma.
Były: Mitsubishi Colt GLXi mk.3 1.5, Vw Golf III 1.4, Nissan Almera 1.4, Lancia Dedra 1.8, Audi 80 1.9TDI, Ford Transit mk.4, Mercedes Sprinter 213CDI, Renault Master 2.5D, Lancia Zeta 2.1TD,Fiat Stilo MW 1.9JTD
Obecne: VW Passat 1.9 TDI , Lancia Kappa 2.0 145 Km

Awatar użytkownika
Al Boundy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1342
Rejestracja: 04 paź 2014, 7:40
Imię: All
Lokalizacja: Zdzieszowice

Post autor: Al Boundy » 21 gru 2015, 23:09

A ja podejrzewam że masz udałoby czujnik temperatury wewnątrz pojazdu.. Stąd klima działa jak działa.... Czujnik jest o ile pamiętam przy schowku przed pasażerem...

Wysłano z D855 3/32
Lancia Kappa SW 2.4 TDs 1997
Fiat Ulysse 2.0 16V 2004


było...minęło....Citroen Zeta 2.1 TD Epic Free....Polonez Atu Plus 1.6 GLI ...Lancia Kappa 2.4Tds....more..more..more..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”