Mam problem z autobusem.
Do środka cieknie woda. Prawdopodobnie jest zapchany odpływ z klimatyzacji. Niemniej wyczytałem, że może być zapchany odpływ pod maską, z komory gdzie wlatuje powietrze do wentylatorów.
Rozebrałem całą dolną część deski i testuję.
Mam pytanko, czy odpływ z nagrzewnicy to rurka idąca pośrodku pod tunelem, tam gdzie zmiana biegów? Taka zakrzywiona o średnicy około 1 cm i długości 20 cm.
Zeta - cieknąca woda do kabiny
Zeta - cieknąca woda do kabiny
Lancia Zeta 2.0JTD 8v 109KM, 1999r.
Re: Zeta - cieknąca woda do kabiny
Prawdopodobnie zrobione.
Zapchany odpływ z nagrzewnicy. Wylot jest w podwoziu na środku za przednimi kołami. Ale nie ma sensu tam pchać druta, bo wyżej, w kabinie jest kolanko, przez które nic nie przejdzie.
Robota zajmie pół godziny, jest prosta. Potrzeba torxa 20 i coś do przepchania (ja użyłem drutu i małego wkrętaka).
Zatem zaczynamy
1. Odkręcamy śruby po obu stronach tapicerki tunelu. Trzeba poszukać łba, bo jest w głębi. Śruby są przy ścianie grodziowej.
2. Ciągniemy do wewnątrz kabiny całą osłonę.
3. Po środku jest gumowa rurka, czyli odpływ z nagrzewnicy. Zdejmujemy ją z podłogi i z nagrzewnicy. Nie jest niczym przymocowana.
4. Wtykamy drut, albo wkrętaczek w otwór w nagrzewnicy i mieszamy. Mi wypadło trochę zylcu. Ja potem odpaliłem silnik i klimę i czekałem na efekt. Po 30 min. zaczęła lecieć woda, więc odpływ jest drożny.
5. Montujemy w odwrotnej kolejności.
Zapchany odpływ z nagrzewnicy. Wylot jest w podwoziu na środku za przednimi kołami. Ale nie ma sensu tam pchać druta, bo wyżej, w kabinie jest kolanko, przez które nic nie przejdzie.
Robota zajmie pół godziny, jest prosta. Potrzeba torxa 20 i coś do przepchania (ja użyłem drutu i małego wkrętaka).
Zatem zaczynamy
1. Odkręcamy śruby po obu stronach tapicerki tunelu. Trzeba poszukać łba, bo jest w głębi. Śruby są przy ścianie grodziowej.
2. Ciągniemy do wewnątrz kabiny całą osłonę.
3. Po środku jest gumowa rurka, czyli odpływ z nagrzewnicy. Zdejmujemy ją z podłogi i z nagrzewnicy. Nie jest niczym przymocowana.
4. Wtykamy drut, albo wkrętaczek w otwór w nagrzewnicy i mieszamy. Mi wypadło trochę zylcu. Ja potem odpaliłem silnik i klimę i czekałem na efekt. Po 30 min. zaczęła lecieć woda, więc odpływ jest drożny.
5. Montujemy w odwrotnej kolejności.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Zeta 2.0JTD 8v 109KM, 1999r.