Brak możliwości przekręcenia kluczyka z pozycji O

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Brak możliwości przekręcenia kluczyka z pozycji O

Post autor: MobiDoktorGSM » 25 kwie 2018, 20:40

Pacjent: Phedra 2.0 16V, automat.

Już drugi raz takie coś mi się przydarzyło, dlatego chcę zasięgnąć fachowej rady. Sytuacja wygląda tak: wsiadam do auta, wkładam kluczy i nie da się go przekręcić. Mocno trzyma, jakby blokada. Trudno mi sobie teraz przypomnieć czy dzieje się tak przy zablokowanej kierownicy, ale po poruszaniu nią na boki i próbie przekręcenia kluczyka - blokuje się. Dziś, po takiej sytuacji zrobiłem tak: mocne, zdecydowane ruchy w prawo, lewo na zablokowanej kierownicy - z kluczykiem i bez, i za którymś razem w końcu "z biedą" się przekręcił.

Pytanie: pada stacyjka?
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Brak możliwości przekręcenia kluczyka z pozycji O

Post autor: mikee72 » 25 kwie 2018, 20:51

Lepiej podjedź póki możesz do specjalisty od stacyjek na wymianę..
Moja historia: viewtopic.php?f=158&t=76645
Dodam tylko w uzupełnieniu tematu, że teraz kluczyk chodzi jak w masełku.
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Re: Brak możliwości przekręcenia kluczyka z pozycji O

Post autor: MobiDoktorGSM » 25 kwie 2018, 21:09

Czytałem Twoją historię.. czy wymiana stacyjki to generalnie droga impreza? Czy jesteśmy ją w stanie wymienić sobie sami? Czy można jeszcze coś zrobić by ewentualnie przedłużyć jej żywotność?
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Brak możliwości przekręcenia kluczyka z pozycji O

Post autor: Pawcio78 » 25 kwie 2018, 21:12

Zużyty kulczyk lub/i zapadki w stacyjce. Jak już radzono podejdź do ślusarza.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Brak możliwości przekręcenia kluczyka z pozycji O

Post autor: Bichoń » 25 kwie 2018, 21:39

Nie wiem jak w PSA, ale w lybrze -automacie jest jeszcze dodatkowa blokada, że można wyjąć kluczyk tylko w pozycji P, ale jest też dźwigienka do awaryjnego wyjmowania, ukryta pod obudową kierownicy.

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Brak możliwości przekręcenia kluczyka z pozycji O

Post autor: mikee72 » 25 kwie 2018, 21:42

Szukaj speca od stacyjek samochodowych.
Mnie demontaż i montaż kosztował 150zł i to akurat zrobił mechanik-elektronik.
Zawiózł do speca, który wziął 200zł za nową stacyjkę i dopasowanie jej do mojego kluczyka.
Razem 350zł.. pytanie co z tego umiałbyś zrobić sam, żeby zaoszczędzić.

To co Bichoń pisze o blokadzie w automacie to racja i dotyczy też Phedry.
Gdzieś o tym czytałem jak szukałem rozwiązania swojego problemu.
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Re: Brak możliwości przekręcenia kluczyka z pozycji O

Post autor: MobiDoktorGSM » 26 kwie 2018, 19:42

Zastanawia mnie właśnie jedna rzecz - stało się to na dość zimnej skrzyni, wtedy czasem, wywala błąd: awaria skrzyni automatycznej. I wtedy, po dojechaniu na miejsce, wyłączeniu silnika, przy ponownym odpaleniu stał się ten problem. Dlatego kojarzyłem go z blokadą ale to też nie tak do końca działa. Chodzi o to, by dźwignia nie była ustawiona w pozycji D lub R. Nie musi być P, może być N - czyli tzw. luz. Dlatego też bardziej stawiam na mechaniczne problemy samej stacyjki.
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”