Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 15 lis 2018, 4:04

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 25 cze 2018, 23:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Posty: 234
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy
Witojcie : yesyes :
Dziś miałem niezwykłą przyjemność sprawdzić działanie tempomatu w swojej Phedrze. Robiłem to pewnie dość nieudolnie a i tak radości co niemiara. Pytanie do Was o praktyczne zastosowanie, jak dobrze i sprawnie go używać.

I tak, np. przy 110 km/h włączyłem tempomat, puściłem gaz. Prędkość zaczęła spadać do około 90 km/h (zapamiętana prędkość?), klikając plus (przy manetce od tempomatu) silnik wrzucał większe obroty nieco przyśpieszał. I tak udało się mi jechać stałą prędkością 110 km/h. Czy jest jakaś możliwość by zawsze, po włączeniu tempomatu "kulał się" 110 km/h?

PS: Czytałem instrukcję, ale tam same ogólniki ;)

_________________
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)


Na górę
PostDodany: 26 cze 2018, 7:17 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2012, 20:57
Posty: 5031
Imię: Damian
Lokalizacja: Rybnik
Nie - ten tempomat ma tak, że jak go ustawisz to tak będzie. Przyciskami góra/dół ustawiasz prędkość a bocznym dajesz "pauzę" - po jej ponownym naciśnięciu wraca do ustawienia ostatniej prędkości. Nie przypominam sobie, aby była możliwość zaprogramowania na stałe konkretnej prędkości, tempomat czeka aż mu zadasz określoną wartość.

_________________
Obrazek - SEAT IBIZA FL 1.9 SDI
Obrazek - FORD MONDEO IV 1.8 TDCi

Historia: Renault 21 1.7 GTS, Lancia Lybra 1.8 LX, Ford Focus II 1.6 16v, Fiat Ulysse II 3.0 V6

Tuulan ja Tuulin tuulinen tuuli tuulee talvella täällä ja tuolla.


Na górę
PostDodany: 26 cze 2018, 7:18 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Posty: 209
Lokalizacja: Wrocław
Wciskajac plus na chwilkę, ustawiasz wtedy predkosc aktualną jak docelową. Trzymając plus przyspieszasz, gdy puścisz to z taką prędkością jaka aktualnie jest będziesz jechać.

Z minusem tak samo, trzymasz to zwalnia.

Jak naciśnięsz hamulec to auto wyłączy tempomat. Aby wrócić do zadanej wcześniej prędkości wciskasz ten przycisk całkiem z lewej. Aby wyłączyć tempomat bez wciskanie hamulca też wystarczy ten z lewej nacisnąć. I to koniec funkcji tempomatu.

Po całkowitym wyłączeniu rolką tempomatu nie pamięta on zadanej prędkości. Trzeba ją od nowa ustawic.

_________________
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P


Na górę
PostDodany: 26 cze 2018, 11:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Posty: 1321
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa
pääkäyttäjä pisze:
26 cze 2018, 7:17
Nie - ten tempomat ma tak, że jak go ustawisz to tak będzie. Przyciskami góra/dół ustawiasz prędkość a bocznym dajesz "pauzę" - po jej ponownym naciśnięciu wraca do ustawienia ostatniej prędkości. Nie przypominam sobie, aby była możliwość zaprogramowania na stałe konkretnej prędkości, tempomat czeka aż mu zadasz określoną wartość.
Jest i działa bardzo dobrze ;)

Obrazek

Generalnie programuje się prędkość zadaną bocznym przyciskiem. W automacie działa to od 40 km/h ( swoją drogą bardzo żwawo auto chce osiągnąć zadaną prędkość : yesyes : ) Zasada jest prosta ...ustawiamy plusem prędkość z jaką chcemy jechać ( powiedzmy 210 km/h :lol: :lol: :lol: ) i przytrzymujemy dłużej ten boczny klawisz od tempomatu ... jak zwolnimy poniżej i przyciśniemy boczny klawisz auto samo zacznie przyspieszać do tych 210 km/h

Wyłączenie tempomatu pokrętłem kasuje tą wartość

_________________
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Jest Lancia Lybra 2.4 jtd
Obrazek
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek


Na górę
PostDodany: 26 cze 2018, 12:02 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2012, 20:57
Posty: 5031
Imię: Damian
Lokalizacja: Rybnik
O proszę, mnie się to za cholerę nie udawało (ale bazowałem na instrukcji z 807 - tam tak nie było).

_________________
Obrazek - SEAT IBIZA FL 1.9 SDI
Obrazek - FORD MONDEO IV 1.8 TDCi

Historia: Renault 21 1.7 GTS, Lancia Lybra 1.8 LX, Ford Focus II 1.6 16v, Fiat Ulysse II 3.0 V6

Tuulan ja Tuulin tuulinen tuuli tuulee talvella täällä ja tuolla.


Na górę
PostDodany: 26 cze 2018, 16:45 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Posty: 1215
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica
Hehehe u mnie żeby włączyć czyt. ustawić żądaną prędkość to musze przytrzymać oba przyciski "+" i "-" i wtedy łapie.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


_________________
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina


Na górę
PostDodany: 26 cze 2018, 17:11 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Posty: 234
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy
Ja chyba mam podobnie, właśnie jak [Giekso], tak coś się mi wydaje. Prędkość ustawiamy przytrzymując + lub -?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


_________________
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)


Na górę
PostDodany: 26 cze 2018, 17:53 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2012, 20:57
Posty: 5031
Imię: Damian
Lokalizacja: Rybnik
Tak, plusem lub minusem. A Giekso wciska oba bo ma cos nie teges z manetką :D

Lähetetty minun Mate 10 Pro laitteesta Tapatalkilla ;-)


_________________
Obrazek - SEAT IBIZA FL 1.9 SDI
Obrazek - FORD MONDEO IV 1.8 TDCi

Historia: Renault 21 1.7 GTS, Lancia Lybra 1.8 LX, Ford Focus II 1.6 16v, Fiat Ulysse II 3.0 V6

Tuulan ja Tuulin tuulinen tuuli tuulee talvella täällä ja tuolla.


Na górę
PostDodany: 26 cze 2018, 21:41 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Posty: 418
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań
Początek instrukcji u mnie się nie zgadza. Samo załączenie tempomatu rolką nie ustawia prędkości.
Trzeba nacisnąć + żeby ustawić tą prędkość, potem można zmieniać: + albo -
Przyspieszenie pedałem gazu i jego puszczenie powoduje powrót do zadanej wcześniej prędkości.
Hamulec powoduje, że tempomat przestaje pilnować prędkości - nie sprawdzałem,
czy ten przycisk z boku manetki przywróci prędkość po hamowaniu.

_________________
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002


Na górę
PostDodany: 26 cze 2018, 21:50 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Posty: 1215
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica
Przycisk prędkość przywraca ale jak za bardzo poszaleje z gazem to ni chu chu już nie pamięta prędkości - przynajmniej u mnie. Ogólnie to odczuwam dosyć spory dysonans między instrukcją a rzeczywistym działaniem tego tempomatu

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


_________________
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina


Na górę
PostDodany: 27 cze 2018, 1:19 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Posty: 607
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno
mikee72 pisze:
26 cze 2018, 21:41
Początek instrukcji u mnie się nie zgadza. Samo załączenie tempomatu rolką nie ustawia prędkości.
Trzeba nacisnąć + żeby ustawić tą prędkość, potem można zmieniać: + albo -
Przyspieszenie pedałem gazu i jego puszczenie powoduje powrót do zadanej wcześniej prędkości.
Hamulec powoduje, że tempomat przestaje pilnować prędkości - nie sprawdzałem,
czy ten przycisk z boku manetki przywróci prędkość po hamowaniu.
U mnie dokładnie tak samo, rolka resetuje prędkość i trzeba ją ustawić +.

Przycisk przywróci prędkość po hamowaniu, a także po wciśnięciu sprzęgła, bo w manualach też zmiana biegu wyłącza tempomat. Jeszcze dodam od siebie, że wciskając + lub - pojedynczo, zmienia się prędkość o 1km/h, a przytrzymując dłużej zmienia co 5, ale to już pewnie zauważyliście ;-)

Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby tempomat zgubił żądaną prędkość.

_________________
Była:
Dedra 2.0 i.e.
Jest:
Kappa 2.4 175KM '98 > pocisk > :D
Phedra 2.0 136KM '06 > salon na kółkach ;)


Na górę
PostDodany: 27 cze 2018, 7:37 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Posty: 209
Lokalizacja: Wrocław
Nic takiego nie zaobserwowałem. Trzymam przycisk + albo - i prędkość jest taka jak w momencie puszczania przycisku. Nie ma że naciśnięcie raz zwiększa o 1 a dłużej o 5 (ile sekund by miało być to dłużej?).

U mnie nie ma też problemów z powrotem do zadanej prędkości nawet pół godziny jazdy bez tempomatu

_________________
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P


Na górę
PostDodany: 27 cze 2018, 8:07 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2012, 20:57
Posty: 5031
Imię: Damian
Lokalizacja: Rybnik
U mnie w Ugly działało to tak - rolka ON, ustalam se prędkość na 110 bo LPG w Austrii drogie. Chcę przyspieszyć - trzymam + ale auto robi to dość dynamicznie... Chcę zwolnić - wciskam - i auto powoli zwalnia. Generalnie, to taka instrukcja do Puga 807 w ogóle nic nie mówi o zapamiętywaniu prędkości i nie rozdziela skrzyń na ręczną i automatyczną...

_________________
Obrazek - SEAT IBIZA FL 1.9 SDI
Obrazek - FORD MONDEO IV 1.8 TDCi

Historia: Renault 21 1.7 GTS, Lancia Lybra 1.8 LX, Ford Focus II 1.6 16v, Fiat Ulysse II 3.0 V6

Tuulan ja Tuulin tuulinen tuuli tuulee talvella täällä ja tuolla.


Na górę
PostDodany: 27 cze 2018, 9:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Posty: 607
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno
U mnie działa jak opisałem powyżej. Jak sie przytrzyma + powyżej sekundy to leci co 5 dopóki się nie zwolni przycisku.

Co do skrzyni to po prostu wciśnięcie sprzęgła wstrzymuje działanie tempomatu tak samo jak wciśnięcie hamulca.
Mi się cos kojarzy komunikat o braku zadanej prędkości gdy wcisnie się przycisk z boku, a na wyświetlaczu tempomatu sa kreski zamiast km/h.
Zapamiętania prędkości domyślnej po uruchomieniu tempomatu rolką chyba raczej nie ma. Chociaż może coś w Lexii/Planet można ustawić?

_________________
Była:
Dedra 2.0 i.e.
Jest:
Kappa 2.4 175KM '98 > pocisk > :D
Phedra 2.0 136KM '06 > salon na kółkach ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl