Zeta 2.0 Turbo - problem z układem chłodzenia

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Zeta 2.0 Turbo - problem z układem chłodzenia

Post autor: przemas81 » 08 cze 2011, 21:34

no to pojawił sie pierwszy problem z Zetą
Sprawa wygląda tak-wywala mi płyn chłodzący,najprawdopodobniej przez ten wężyk wychodzący koło korka wlewu,co najlepsze jest to że wywala w momencie kiedy silnik zgasze po jeżdzie tempertura w granicach 90 stopni,ale róznie nieraz troche mniej nieraz wiecej,raz wywali troszke a raz wywaliło 1.5 litra,zalezy jak jej odbije i robi to na zgaszanoym silniku,macie jakieś pomysły sugestie?
Troche chaotycznie to napisane ale sory,mam nadzieję że zrozumiecie
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
marmal
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 15 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Zeta 2.0 turbo-problem z ukł.chłodzenia

Post autor: marmal » 08 cze 2011, 21:40

przemas81 pisze:no to pojawił sie pierwszy problem z Zetą
Sprawa wygląda tak-wywala mi płyn chłodzący,najprawdopodobniej przez ten wężyk wychodzący koło korka wlewu,co najlepsze jest to że wywala w momencie kiedy silnik zgasze po jeżdzie tempertura w granicach 90 stopni,ale róznie nieraz troche mniej nieraz wiecej,raz wywali troszke a raz wywaliło 1.5 litra,zalezy jak jej odbije i robi to na zgaszanoym silniku,macie jakieś pomysły sugestie?
Troche chaotycznie to napisane ale sory,mam nadzieję że zrozumiecie
Miałem podobne problemy w Delcie dopóki nie wymieniłem chłodnicy, od tej chwili jest ok.
Pozdrawiam - Marian

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Zeta 2.0 turbo-problem z ukł.chłodzenia

Post autor: Gros » 08 cze 2011, 22:14

Zrób jak mówiłem i będzie dobrze ;)
A ja spokojnie walnę specjala :D
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
Krissu1980
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 418
Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Zeta 2.0 turbo-problem z ukł.chłodzenia

Post autor: Krissu1980 » 09 cze 2011, 18:42

mi w polówce pomogła wymiana korka od zbiornika wyrównawczego

Awatar użytkownika
markiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1553
Rejestracja: 06 paź 2009, 18:57
Imię: Jerzy
Lokalizacja: AYLESBURY U.K

Re: Zeta 2.0 turbo-problem z ukł.chłodzenia

Post autor: markiz » 09 cze 2011, 19:55

Krissu1980 pisze:mi w polówce pomogła wymiana korka od zbiornika wyrównawczego
O :!: I to Krissu1980 chyba ma trochę racji.Mi w Zecie robiło się podobnie.Korka nie kupiłem lecz lekko popuściłem i od tamtej pory spokój.Jak był dokręcony to potrafiło wywalić,świecił mi się STOP i czerwona lampka na wskaźniku temperatury.
Może to nie to :?: W moim przypadku pomogło,już dwa miesiące spokój.
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Zeta 2.0 turbo-problem z ukł.chłodzenia

Post autor: topcio » 09 cze 2011, 20:02

Tak, korek może być winowajca. Sprawny utrzymuje ciśnienie 1 bar.
Gros pisze:Zrób jak mówiłem i będzie dobrze
Nie bądź taki tajemniczy :roll: . Jak widać nie tylko Przemek ma taki problem.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
markiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1553
Rejestracja: 06 paź 2009, 18:57
Imię: Jerzy
Lokalizacja: AYLESBURY U.K

Re: Zeta 2.0 turbo-problem z ukł.chłodzenia

Post autor: markiz » 09 cze 2011, 20:43

topcio1 pisze:Tak, korek może być winowajca. Sprawny utrzymuje ciśnienie 1 bar.
Gros pisze:Zrób jak mówiłem i będzie dobrze
Nie bądź taki tajemniczy :roll: . Jak widać nie tylko Przemek ma taki problem.
Właśnie :D Też jestem ciekaw.W końcu jesteśmy na forum.Może zamiast pisać będziemy do siebie dzwonić :lol:
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Zeta 2.0 turbo-problem z ukł.chłodzenia

Post autor: Gros » 09 cze 2011, 20:48

markiz68 pisze:
topcio1 pisze:Tak, korek może być winowajca. Sprawny utrzymuje ciśnienie 1 bar.
Gros pisze:Zrób jak mówiłem i będzie dobrze
Nie bądź taki tajemniczy :roll: . Jak widać nie tylko Przemek ma taki problem.
Właśnie :D Też jestem ciekaw.W końcu jesteśmy na forum.Może zamiast pisać będziemy do siebie dzwonić :lol:
Nic wielkiego każdy to wie więc się nie produkowałem tu wolałem pogadać i usłyszeć co ma do powiedzenia -Kazałem wymienić korek i zwrócić uwagę ta termostat -
:lol: : gafa : :bitwa:

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Zeta 2.0 turbo-problem z ukł.chłodzenia

Post autor: przemas81 » 09 cze 2011, 21:03

Gros pisze:
markiz68 pisze:
topcio1 pisze:Tak, korek może być winowajca. Sprawny utrzymuje ciśnienie 1 bar.
Gros pisze:Zrób jak mówiłem i będzie dobrze
Nie bądź taki tajemniczy :roll: . Jak widać nie tylko Przemek ma taki problem.
Właśnie :D Też jestem ciekaw.W końcu jesteśmy na forum.Może zamiast pisać będziemy do siebie dzwonić :lol:
Nic wielkiego każdy to wie więc się nie produkowałem tu wolałem pogadać i usłyszeć co ma do powiedzenia -Kazałem wymienić korek i zwrócić uwagę ta termostat -


No to rozwiązanie-korek-podkładka była pęknięta-na szybkiego wsadziłem zapożyczony z mojej delciny która jest w rozsypce i póki co nic się nie dzieje,auto hula i buczy :D
Takie małe gówienko i tyle problemów ,ale jak to się mówi całe życie człowiek się uczy,wszystkiego wiedzieć nie muszę ;)


A co do dzwonienia to byłą najszybsza droga kontaktu bo już nie byłem na forum jak Bogdan miał odpowiedź,a nie chciał bym zagotował silnik, zresztą pogadać też nieraz jest miło ;)
Ostatnio zmieniony 09 cze 2011, 21:32 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ort.
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Zeta 2.0 turbo-problem z ukł.chłodzenia

Post autor: Gros » 09 cze 2011, 21:05

przemas81 pisze:
Gros pisze:
markiz68 pisze:
topcio1 pisze:Tak, korek może być winowajca. Sprawny utrzymuje ciśnienie 1 bar.
Gros pisze:Zrób jak mówiłem i będzie dobrze
Nie bądź taki tajemniczy :roll: . Jak widać nie tylko Przemek ma taki problem.
Właśnie :D Też jestem ciekaw.W końcu jesteśmy na forum.Może zamiast pisać będziemy do siebie dzwonić :lol:
Nic wielkiego każdy to wie więc się nie produkowałem tu wolałem pogadać i usłyszeć co ma do powiedzenia -Kazałem wymienić korek i zwrócić uwagę ta termostat -


No to rozwiązanie-korek-podkładka była peknieta-na szybkiego wsadziłem zaporzyczony z mojej delciny która jest w rozsypce i póki co nic sie nie dzieje,auto hula i buczy :D
Takie małe gówienko i tyle problemów ,ale jak to sie mówi całe życie człowiek sie uczy,wszystkiego wiedziec nie musze ;)
Od tego są koledzy :D
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Zeta 2.0 turbo-problem z ukł.chłodzenia

Post autor: topcio » 09 cze 2011, 21:09

Dobrze, że naprawa będzie tania :) .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Zeta 2.0 turbo-problem z ukł.chłodzenia

Post autor: przemas81 » 09 cze 2011, 21:39

topcio1 pisze:Dobrze, że naprawa będzie tania :) .

na razie nic nie kosztowała hehehe a delta otrzyma nowy bo tam wieksze cisnienie panuje ;)
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Zeta 2.0 turbo-problem z ukł.chłodzenia

Post autor: Gros » 09 cze 2011, 21:41

przemas81 pisze:
topcio1 pisze:Dobrze, że naprawa będzie tania :) .

na razie nic nie kosztowała hehehe a delta otrzyma nowy bo tam wieksze cisnienie panuje ;)
Ale chyba w turbie ;)
:lol: : gafa : :bitwa:

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Zeta 2.0 turbo-problem z ukł.chłodzenia

Post autor: przemas81 » 09 cze 2011, 21:46

Gros pisze:
przemas81 pisze:
topcio1 pisze:Dobrze, że naprawa będzie tania :) .

na razie nic nie kosztowała hehehe a delta otrzyma nowy bo tam wieksze cisnienie panuje ;)
LAE CHYBA W TURBIE ;)

Nieważne gdzie,wazne że temat sie opanuje ;)

a wogóle jak gadaja szwaby to Prost panowie ;) :D


A na marginesie nie chce mi się uzywac polskich znaków bo zbyt to skomplikowane,czepiajmy sie innych rzeczy i pierdół ;) jam jest siła od puga oderwany a nie polonista
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

noa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 25 lis 2017, 15:09

Re: Zeta 2.0 Turbo - problem z układem chłodzenia

Post autor: noa » 30 gru 2017, 23:03

mi tak się robiło jak miałem zapowietrzoną chłodnicę, u góry blisko akumulatora jest mały korek do odpowietrzania
wystarczy odkręcić aż poleci płyn. A na króciec przy wlewie płynu założyłem wężyk i do zbiorniczka który zrobiłem na podłużnicy od strony rozrządu i nawet jak mi wywali to nic sie nie zmarnuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”