Zeta 2.1 Td - pompa Lukas Epic

Alan

Zeta 2.1 Td - pompa Lukas Epic

Post autor: Alan » 08 mar 2014, 15:51

W sumie napisze kilka słów o problemach z tym dziadostwem dla nieszczęśników którzy będą szukali złotego środka na problemy z tą pompą.

Można napisać jedno zdanie : " Masz uszkodzonego Epica,masz przesrane..." :lol:

Uszkodzonego Lucasa typu Epic nie chce robić praktycznie nikt w PL,a tych kilka serwisów (chyba trzy) wołają za regenerację około 3,5tyś PLN. Za co ? Nie wiem,nie dociekam. Jest kilka osób zajmujących się Epicami "hobbystycznie" i tu można szukać ratunku. Może się uda.

Kupiłem Zetę z uszkodzonym epikiem,usterka jakimś cudem wylazła po pierwszym tankowaniu. Dlaczego? : gafa : No pojęcia nie mam... jest kilka opisów w necie jak pogonić trupa tak żeby się nie wydało. :roll: A może miałem pecha..to takie epickie.

Mniejsza... Walczyłem z tą pompą od samego początku,problemem były nierówne obroty na jałowym i czkawka podczas przyśpieszania,czasem gasła sobie bez powodu...coś jak moja nadzieja na to że będzie normalnie. Studiowałem fora i opisy tak intensywnie,że brakło mi transferu na RedTuba : gafa : A od grzebania pod maską tego auta , paluchy mam jak za czasów Poloneza. : cenzura : Może kiedyś je domyję.

Wymieniłem wszystkie przewody paliwowe,zmieniłem rodzaj filtra. Za każdym razem poprawa na chwilę albo wcale.

W jednym z opisów znalazłem informacje jakoby za takie zachowanie odpowiedzialne były oringi solenoidów.Przepuszczają powietrze i pompa szaleje.
Kupiłem zatem oringi,wymieniłem i cieszyłem się sprawnym samochodem... jakieś 800km :) objawy powróciły niczym plamy na obrusie u teściowej.

Jest jeszcze jakaś nadzieja,że dałem du..szy i kupiłem złe oringi,co było by możliwe. Bo zamiast 7x1.78 dostałem 7x1,5 i już podczas montażu widziałem że lekko są przymaławe. Widać info w sieci (są różne o tych oringach) nie do końca się sprawdziło. Zamówiłem kolejne,dam znać co będzie.

Obrazek


A nóż widelec...skoro po wymianie przez te kilkaset km działało? Może te 0,28mm robi taką różnicę?

Epic wybebeszony z samochodu wygląda tak:

Obrazek

Obrazek



A..zapomniałbym,dla kogoś kto ma problem z tą pompą są dwa koła ratunkowe. Przeszczep silnika 1,9td wraz z osprzętem. Lub przeszczep pompy Bosch ze starej Xantii,Xm'a lub Peugota 605... przerobienie na zwykłego traktora na linkę.Bez tempomatu,komputera ect. Koszt do 1000pln.

I słowo na koniec... ta pompa jest w 90% sprawna. Bo jeszcze nie cieknie :lol: :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
markiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1553
Rejestracja: 06 paź 2009, 18:57
Imię: Jerzy
Lokalizacja: AYLESBURY U.K

Re: Zeta 2.1 Td - pompa Lukas Epic

Post autor: markiz » 09 mar 2014, 21:57

Dięki Alan , że wspomniałeś iż Zeta w dniu zakupu paliła wzorcowo.Szkoda tylko, że tak późno kiedy to już zostałem zlinczowany ( klubowicz takie auto sprzedał !!! ) Przecież wiesz że zanim przyjechałeś po Zetę ja do ostatniej chwili robiłem nią dalekie trasy z towarem.
Jestem muzykiem nie magikiem i czarów nad nią nie odprawiałem.
Pewnie masz żal o to ,że nie uprzedziłem Cię iż w prawie 20-letnim aucie z pompą moga w każdej chwili być problemy.
Najlepiej pojechać po człowieku ,a co tam niech koledzy czytają ,nie było ich przy kupnie
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia

Alan

Re: Zeta 2.1 Td - pompa Lukas Epic

Post autor: Alan » 09 mar 2014, 23:08

Markiz,jeśli chcesz ciągnąć temat zakupu i tego co było ustalone a co nie zapraszam cię do tematu zetafona. Przeczytaj ile musiałem zrobić a później pokażę Ci twoją ofertę sprzedaży(mam zachowaną).

Nie przypominam sobie też,żeby ktoś cię zlinczował. Ja wyraziłem swoje zdanie,ty swoje. Nie drążyłem tematu a można by było.Poza tym temat dotyczył ogólnie aut klubowiczy nie tylko zety.

Wracając do epica, może się w starym aucie zepsuć. Masz rację,widać miałem wybitnego pecha że usterka wystąpiła nie później niż 1,5h po zakupie. Niefart wręcz artystyczny. Przypomnę Ci,że o falowaniu obrotów mówiłem ci przez telefon zaraz po dojechaniu do domu. Pamiętamy?

Nowy zestaw oringów zamówiony,myślę że we wtorek będzie na miejscu i będę mógł coś podłubać.

Profilaktycznie,dla próby przerzucę całą elektronikę pompy. Zobaczymy co będzie się działo.

Coś co mi się rzuciło w oczy to mocne parchy w gnieździe oringów na moim epicu

Obrazek

Będę grzebał to spróbuję coś z tym zrobić.


aha... ona pali cały czas idealnie, tylko że jeździć za bardzo nie chce.

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Zeta 2.1 Td - pompa Lukas Epic

Post autor: darbo » 10 mar 2014, 12:48

Alan pisze:W sumie napisze kilka słów o problemach z tym dziadostwem dla nieszczęśników którzy będą szukali złotego środka na problemy z tą pompą.

Można napisać jedno zdanie : " Masz uszkodzonego Epica,masz przesrane..." :lol:
Ja bym to przedstawił tak:

Masz uszkodzonego Epica, masz przesrane... o ile nie dysponujesz wiedzą :)

Jak nie wiesz nic o Epicu to się będziesz bujał od pompiarza do pompiarza i możesz się ostatecznie dać nabrać na regeneracje za 3,5 tysiaka, która i tak pewności nie daje.

Jak nie wiesz, że można zastosować w Kappie alternatywne sposoby radzenia sobie z przednimi łącznikami to Ci wymienią cały stabilizator i zapłacisz circa about 1400 pln. Ten sam problem. Brak wiedzy kosztuje.

Ostatecznie Twój problem z Epicem może okazać się problemem dwóch gumowych uszczelek za kilkanaście złotych i uszczelnienie układu paliwowego, który i tak musiałbyś zrobić.

Nie powiem, że ta pompa nie dała mi w kość. Ale głównie dlatego, że długo zwlekałem z przekazaniem jej w ręce prawdziwego fachowca i szukałem odpowiedzi wśród zaufanych mechaników, którzy z przekonaniem pier : cenzura : li głupoty.

Na koniec powiem tak: masz u mnie duży szacunek za to, że robisz to sam.I jestem przekonany, że jesteś coraz bliżej ostatecznego rozwiązania. :)
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Alan

Re: Zeta 2.1 Td - pompa Lukas Epic

Post autor: Alan » 15 mar 2014, 9:17

Wczoraj zamiast iść na piwo wstawiłem śmietnik do garażu i zaczęła się walka o byt.

Plan zacny...wywalić elektronikę epica,zmienić oringi na inne,założyć elektronikę z epica którego dostałem na części.

Moje flaki.. (sorry za jakoś fot)

Obrazek

Obrazek

Epic bez elektroniki,wydłubanie całego dziadostwa wymaga wręcz paluszków ginekologa. I sporego zapasu kluczy typu Torx ...porządnych torx :)

Obrazek

Półtora godziny przekleństw,wymieniona elektronika,wymienione oringi na 7x2 i 19x1,5 wszystko poskładane i...klęska ..qrwa klęska..coś jak nasza drużyna na Euro. Odpaliło za którymś razem,zrobiło troszkę szumu i zdechło w konwulsjach. : czerwona : : czerwona : : czerwona : Założone flaki z drugiej pompy kompletnie nie chciały współpracować. : beczy : : beczy : : beczy :


Problem zrobił się jeszcze większy ,bo po demontażu flaków kabel zasilający wzion się rozpadł. Izolacja z poszczególnych żył kruszyła się przy każdym dotyku.Całkowicie eliminując to co było jeszcze jako tako działające : czerwona : : czerwona : : czerwona : : czerwona :

Nie zostało mi nic innego jak przeszczep kabla zasilającego z drugiej pompy. Kolejne półtora godziny lutowania,przekleństw i kabel przeszczepiony.

Obrazek

Ponownie wszystko złożone do kupy. I .... działa ..qrwa działa... ciekawe na jak długo.

Zamiast w piątkowy wieczór iść na piwo,spędziłem epickie 6 godzin w garażu.

Ciekawe na ile znów będzie dobrze..50 a może 100km...może 1000? : cenzura : : cenzura : : cenzura :

Ps. szpec od epiców z Łańcuta wspominał że te kable to dziadostwo i często mają przebicia .

Alan

Re: Zeta 2.1 Td - pompa Lukas Epic

Post autor: Alan » 07 kwie 2014, 9:34

Idź do piekła Qr.. O wściekła...!!!

Mam dosyć, szukam Boscha.

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Zeta 2.1 Td - pompa Lukas Epic

Post autor: darbo » 07 kwie 2014, 9:46

Co się stało?
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Alan

Re: Zeta 2.1 Td - pompa Lukas Epic

Post autor: Alan » 07 kwie 2014, 9:50

Wróciła do swoich nawyków. Trudno trzeba będzie zapłacić.
Znów na wolnych kicha, skacze... Nie wdzięczna suka.


Ale luz, zawsze mogło być gorzej... Mogłem kupić thesisa w automacie :)

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Zeta 2.1 Td - pompa Lukas Epic

Post autor: darbo » 07 kwie 2014, 11:09

Wyobraź sobie, że mógłbyś mieć Thesis w automacie z Epikiem : sciana :

I co?

Już Ci powinno być lepiej ;)

Tak na serio - współczuję.
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Zeta 2.1 Td - pompa Lukas Epic

Post autor: darbo » 09 kwie 2014, 21:50

Jak się sprawy mają?

Jakiś progres czy neverending story?
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Alan

Re: Zeta 2.1 Td - pompa Lukas Epic

Post autor: Alan » 09 kwie 2014, 22:24

Wyjebanenatomator.... odkładam dudki na boscha.

Nie mam ani chęci ani drobnych żeby bawić się w naprawę dziadostwa.

Odpały ma okresowe,raz chodzi dobro raz źle. Dobrze że na razie ogranicza się do wolnych obrotów ale jezdzić się da normalnie.

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Zeta 2.1 Td - pompa Lukas Epic

Post autor: Polej » 10 kwie 2014, 21:12

Walczę z Epicem w firmowym doblo 1.9d;) auto ma już drugi silnik z drugą pompą;) Na całe szczęście nie muszę nim jeździć..
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Alan

Re: Zeta 2.1 Td - pompa Lukas Epic

Post autor: Alan » 10 kwie 2014, 21:18

Polej...mu :)


Na necie ogłasza się ziom co przerabia doblo z epic na boscha...1200pln :)

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Zeta 2.1 Td - pompa Lukas Epic

Post autor: darbo » 11 kwie 2014, 11:59

były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Alan

Re: Zeta 2.1 Td - pompa Lukas Epic

Post autor: Alan » 12 maja 2014, 18:03

Epic jest już w stanie agonalnym. Szarpie, kopci, gaśnie nawet podczas jazdy. Jedzie już od mnie Bosch z kompletem wtrysków i przewodów. Będę robił przeszczep, oczywiście będzie dokumentacja fotograficzna :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”